NRE Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 (aangepast) Mijn konijn (5 jaar) heeft 3 onrustige kieswortels (vastgesteld dmv foto).De kiesjes zitten goed vast dus daarom zijn ze niet getrokken. Ik heb het met de DA gehad over Duplocilline voor de onrustige wortels, maar de DA wil haar Sulfatrim kuur eerst afmaken (zijn we in eerste instantie mee begonnen omdat ze een ontstoken oogje heeft en op dat moment nog geen concrete gebitsproblemen).Of moeten de tanden hoe dan ook verwijderd worden?Iemand ervaringen? 28 januari 2011 aangepast door NRE
Amatjuh Geplaatst: 28 januari 2011 Geplaatst: 28 januari 2011 Wat wil onrustige kieswortels precies zeggen?
NRE Geplaatst: 28 januari 2011 Auteur Geplaatst: 28 januari 2011 Dat weet ik ook niet precies, het is wat een vage term, maar er was dus niet iets heel duidelijks (grote ontsteking oid).Ik ga het nog preciezer navragen, want ik wil meer duidelijkheid, maar op het moment doen we even niets want ze moet duidelijk nog bijkomen van de ingreep en alles eromheen.De DA zei verder dat ze geen afwijkend gebit heeft (qua kaakstand ed).
houdini Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 misschien een ct scan laten maken in utrecht en daar laten beoordelen voor second opinion?
NRE Geplaatst: 29 januari 2011 Auteur Geplaatst: 29 januari 2011 Utrecht is voor ons minimaal 2 uren rijden en daarom (vanwege de stress voor mijn konijn) niet meteen een optie.Misschien zou dichterbij wel kunnen.Ze maakt nu een veel gezondere indruk maar ik ben bang dat het blijft sluimeren.
houdini Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 denk niet dat er veel andere klinieken een ct scan kunnen maken. Misschien dat ze iets kunnen zien met een foto?
NRE Geplaatst: 29 januari 2011 Auteur Geplaatst: 29 januari 2011 (aangepast) In Drachten (Dierenziekenhuis Drachten) is het ook mogelijk.Ze had ook haakjes, deze zijn verwijderd, en de DA hoopt dat dit druk/irritatie veroorzaakte.Daar kan ik me wat bij voorstellen, maar dan bij het tandvlees of het wang, maar in de kieswortel? 29 januari 2011 aangepast door NRE
michaela23 Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Je kunt eens vragen of ze bij de dierenziekenhuis in Groningen ook een scan maken.
Dollie Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Lijkt me niet, aangezien .. sorry ben d'r naam kwijt .. van Bugs, speciaal naar Utrecht is gegaan voor een scan. En zij gaat normaal gesproken naar het Dierenziekenhuis.
michaela23 Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Lijkt me niet, aangezien .. sorry ben d'r naam kwijt .. van Bugs, speciaal naar Utrecht is gegaan voor een scan. En zij gaat normaal gesproken naar het Dierenziekenhuis. Oh oke. Tja dat wist ik niet, daarom dat ik het even in de "groep" gooide.
Dollie Geplaatst: 29 januari 2011 Geplaatst: 29 januari 2011 Ja beter wel gezegt maar dat het niet kan dan andersom natuurlijk!
W&W Geplaatst: 30 januari 2011 Geplaatst: 30 januari 2011 Lijkt me niet, aangezien .. sorry ben d'r naam kwijt .. van Bugs, speciaal naar Utrecht is gegaan voor een scan. En zij gaat normaal gesproken naar het Dierenziekenhuis.Bunny06
Aanbevolen berichten