Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Pluisje heeft nu alweer een vieze poeperd.. Wat kan ik doen om dot te voorkomen?? Vaker verschonen? Ander voer? Ze krijgen een voer van beaphar, care+ volgens mij (blauwe zak met grijs konijn op de voorkant) en ze krijgen dagelijks wortels of witlof... Geef ik dan toch teveel groente? Of is het echt een hok achoonmaak actie? Ze poepen en plasen eigenlijk allebei op het toilet, en dat maak ik regelmatig schoon. In de rest van de kooi tref ik soms wat harde keutels aan maar geen urine...

En hoe kan ik het t beste schoonmaken? Pluis blijft heel gewillig liggen als ik het probeer schoon te maken, maar het is nogal hardnekkig! Beste lijkt mij om het te weken, maar ja, ze vind water niet heel erg fijn... Alle tips zijn welkom!!!

Geplaatst:

Hoeveel voer geef je? Is dit afgestemd op het gewicht van je konijnen?

Wortel kun je beter niet te veel geven, het bevat veel suikers wat diarree kan veroorzaken en een dikmakers is.

Geplaatst:

Ik gaf een afgestemde hoeveelheid op het gewicht, maar dit was lastig omdat ze nogal verschillen in gewicht.. Destijd heb ik uitgerekend dat ze ongeveer 2 volle bekken per dag mochten. Ze krijgen inmiddels minder, omdat ze simpelweg minder eten!

Ok, wortel krijgen ze best veel, dat zal ik dan zowieso al minderen!

Pluis heeft namelijk een behoorlijk veel vacht, dus diarree blijft dan denk ik onherroepelijk plakken :(

Als iemand schoonmaaktips heeft... Hoor ik het graag!!

Geplaatst:

Ik bedoelde schoonmaaktips meer met hoe ik haar goed schoon krijg :)

Ik heb nog best veel voer... Kan ik het bv een tijdje mengen met ss? Tot het op is! En dan helemeaal overgaan?

Geplaatst:

Ok!

Vandaag helaas tot na 18 gewerkt :s Maar morgen snel ef onder werk naar de dw voor SS dan! Althans, dat is denk ik beter voer toch? Daar hoor ik iedereen over... Maar ze aten het best slecht hier, daarom ben ik gewissled! Dus maar weer terug wisselen :)

Geplaatst:

Heb ze maar even een paar dagen heel minimaal groenvoer gegeven en ben gaan mengen met ss. Pluis dr poeperd was bijna schoon toen ik na een paar dagen keek :) NU maar even minder groen blijven geven totdat ze echt over zijn op ss!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .