ornithos Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Hallo forumleden,Ik heb panacur vloeibaar, ik wilde de dosering even navragen:Het was toch .8ml 14 dagen achter elkaar en niet 1x en 14 dagen later weer.bvd!
mystique Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Ik dacht dat Panacur 28 dagen moest gegeven worden? Coquille krijgt 3,5 per dag, uit een mini-spuitje, dus ik veronderstel dat het 3,5 ml zal zijn, alleszins geen 35 ml. Waarom vraag je het niet aan je dierenarts, die zal het wel zeker weten.
Dollie Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Ligt eraan waarvoor je Panacur geeft. Bij EC is het inderdaad 28 dagen, bij een wormbesmetting is het 10 dagen achter elkaar, dacht ik. Of twee weken kan inderdaad ook, daar ben ik niet helemaal zeker van. De dosering van de vloeibare Panacur ken ik niet uit mijn hoofd maar 0.8ml per kg klinkt op zich bekend.
mystique Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Ah ja, klopt. Ik denk bij Panacur meteen aan EC, maar dat hoeft niet, uiteraard. Coquille weegt maar 2 kg, nochtans moet ik het spuitje altijd optrekken tot 3,5. Dan krijgt hij dubbel? Of hangt dat ook weer af of het voor EC is of voor wormen?
Dollie Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Het lijkt mij niet dat de dosering voor EC anders is, het kan wel zijn dat de concentratie van jouw Panacur anders is. Ik zou gewoon doen wat je DA aangegeven heeft. Met Panacur geef je ook niet heel makkelijk een overdosis.
mystique Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Ik ga me inderdaad gewoon houden aan hetgeen de DA me gezegd heeft. Mss inderdaad een andere concentratie.
ornithos Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Geplaatst: 22 januari 2011 Alvast bedankt allen,Even voor de duidelijkheid, het is een ontwormingskuur.ik zit vooral met het aantal dagen dat ik het moet geven. Mijn dierenarts zegt 1x en dan over 14 dagen weer 1x. Maar ik denk zelf toch echt dat ik het 14 dagen achter elkaar moet geven is het niet?
ornithos Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Geplaatst: 22 januari 2011 kan toch geen andere soort panacur zijn he? i.v.m. aantal dagen.
Dollie Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 Dat maakt niet uit, de reden dat één keer geven en na 14 dagen herhalen niet zo goed is, is dat je dan niet alle wormen mee pakt, je zit met eitjes die uitkomen etc, ik weet niet precies hoe het zit maar de kans dat je wat "mist" is heel groot. En dan is je konijn nog niet van de wormen af.
Aanbevolen berichten