daph-91 Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Geplaatst: 4 februari 2011 nee ze eet en drinkt niet, net maar wel een beetje dwangvoer gedaan, ze is nu al drie uur zowieso thuis... dat word een lange nacht denk ik
floris en stijn Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 om de vijf uur is goed hoor. Ik woon in dordrecht trouwens, ik heb nog voor een dag dwangvoer van de DA. Als je het later een keer terug kunt sturen bijvoorbeeld, mag je die van mij komen halen hoor evt. met spuit erbij?
daph-91 Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Geplaatst: 4 februari 2011 hee, wat super lief! ik ga het even op de manier van dollie en als dat niet lukt roep ik!
Dollie Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Ook niet te snel gaan dwangvoeren hoor, dat levert alleen maar stress op.. En zal haar bepaald niet aanmoedigen om zelf te eten. Vergeet niet dat ze onder narcose geweest is en een buikoperatie heeft gehad. Natuurlijk wil je het liefst dat ze zo snel mogelijk gaat eten en ik kan ook alleen maar benadrukken dat dat erg belangrijk is. Maar hou ook rekening met hoe ze zich op dit moment voelt. Geef haar de tijd.
floris en stijn Geplaatst: 4 februari 2011 Geplaatst: 4 februari 2011 Hoe gaat het met haar? Heeft ze ondertussen al wat gegeten of gedronken? Beau bij mij ook eens moeten dwangvoeren, ze krijgen er idd stress van, maar als het niet anders kan, het werkt wel erg goed!! maar elke keer dat oppakken ook, bah, wat een toestand voor het beestje elke keer.Slaap is natuurlijk ook erg belangrijk, heb je het eten anders gewoon in een hoekje op de grond liggen? Dan hoeft ze niet over de rand van een bakje te rijken.
daph-91 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 nou het gaat niet zo goed, ze zit heel zielig in een hokje. heeft nog niet gekeuteld, heeft nog niet zelf gegeten...ik maak me erg zorgen... maar... het dwangvoer likt ze wel van het spuitje af:O heb haar daarna ook een brokje aangeboden en een stukje witlof, stukje appel... maar dan draait ze heel decadent der koppie om...
floris en stijn Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 ik zou een dag blijven dwangvoeren, checken of de wond er goed uit ziet en nog twee uur afwachten. Dan de DA bellen. Zelf niet eten, komt wel als er wel dwangvoer is. Wat vervelend he, echt een zorgen om zo'n beessie.Was het maar weer allemaal voorbij denk je dan....
floris en stijn Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 koppie omdraaien voor groen voer is niet raar, ze heeft nog wat stress van de operatie waarschijnlijk en dat komt later wel weer. Alle extra's zijn eigenlijk teveel
Lianne22 Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 Aan mij heb je helemaal niks want ik ben hier niet zo thuis in. Maar ik lees met je mee en hoop dat t snel weer goed komt!Hoe is t nu inmiddels?
Dollie Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 nou het gaat niet zo goed, ze zit heel zielig in een hokje. heeft nog niet gekeuteld, heeft nog niet zelf gegeten...ik maak me erg zorgen... maar... het dwangvoer likt ze wel van het spuitje af:O heb haar daarna ook een brokje aangeboden en een stukje witlof, stukje appel... maar dan draait ze heel decadent der koppie om... Als ze dwangvoer van het spuitje af likt, eet ze wĆ©l zelf. Nogmaals, ze voelt zich even grof gezegt waarschijnlijk ook gewoon ***, dus verwacht niet te veel van haar. Heeft ze al wel weer pijnstilling en ciseral gehad? Dat is wel heel belangrijk. Probeer eens wat dwangvoer van een schoteltje te geven, of hou haar een lepeltje met dwangvoer voor. Als ze het zelf van het spuitje likt, zal ze het misschien ook zo wel eten. En dat is een goed teken, ze wĆl dus wel.
daph-91 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 ze likt het dwangvoer nu wel zelf op... maar een brokje of water wil ze niet. ciseral mocht ik van de da pas vanavond geven, ze heeft gister nog een injectie gehad met pijnstilling
jrjsieben Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 De meeste verhalen die je hier leest zijn ze toch wel een week aan het tobbenDus als ze het zelf oplikt krijgt ze toch vocht en vezels binnen
daph-91 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 ze zit zich nu heel erg veel te wassen... erg?
daph-91 Geplaatst: 5 februari 2011 Auteur Geplaatst: 5 februari 2011 ze neemt net een paar hapjes hooi:mdr: alleen simba probeert haar van buiten de kooi te bijten:O
Dollie Geplaatst: 5 februari 2011 Geplaatst: 5 februari 2011 ze neemt net een paar hapjes hooi:mdr:alleen simba probeert haar van buiten de kooi te bijten:OGoed! Van het hooi dan, niet van het bijten van Simba.. Ze heeft gisteren pijnstilling gehad en de ciseral mag vanavond pas.. Wil je daar mee zeggen dat ze verder geen pijnstilling meer krijgt? Die injectie van gisteren zal nu toch echt uitgewerkt zijn.. En pijn is een hele goede reden om te stoppen met eten..
daph-91 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 het gaat helemaal super, zodra ik een worteltje neerleg "rent" ze ernaartoe en ook appel gaat naar binnen, het hooi gaat ook goed, alleen brokjes wil ze nog niet.... verder heb ik haar ook nog niet zien drinken... da heeft een fout gemaakt, heeft me geen pijnstilling meegegeven ( wel voor betaalt) kwam er gister pas achter... echt super stom! maar... het gaat nu eigenlijk goed... zal ik toch nog maar ergens pijnstilling vandaan grabbelen?
floris en stijn Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 wat zegt de verpakking( even op internet kijken ) over de pijnstilling? De DA heeft vast wel doorgegeven hoe vaak je de pijnstilling moest geven per dag? Als het een kuur is voor een paar dagen zou ik alsnog beginnen denk ik.Goed dat het echt noemenswaardig beter gaat zeg! Geduld is natuurlijk altijd een schone zaak, ook al willen we graag dat na 1 dag het beestje alweer eet drinkt plast en poept.
Dollie Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Wat fijn dat het zo goed gaat! Brokjes zal nog wel even duren, maak je daar niet druk om, hooi en groen zijn toch belangrijker. En zolang ze veel groente eet, is water ook niet zo belangrijk. Feline heeft Ć©Ć©n dosis pijnstilling gehad, de ochtend na de ingreep. Totaal overbodig maar voor de zekerheid toch maar gedaan. Mevrouw werd er iets tĆ© druk van.. Daarna niks meer gegeven en dat was geen probleem. Persoonlijk vind ik het wel een beetje een vreemd verhaal? DA heeft geen dwangvoeding en vergeet je de pijnstilling mee te geven? Pupa lijkt erg goed te herstellen, hopelijk zet dat zo door en ben je ook geen pijnstilling nodig, maar het is wel heel slordig om pijnstilling te vergeten (slordig van je DA dan wel te verstaan hĆØ!).. Dat is zo belangrijk na zo'n ingreep. Kan letterlijk het verschil tussen leven en dood maken. wat zegt de verpakking( even op internet kijken ) over de pijnstilling? De DA heeft vast wel doorgegeven hoe vaak je de pijnstilling moest geven per dag? Als het een kuur is voor een paar dagen zou ik alsnog beginnen denk ik. Die snap ik niet, volgens mij heeft ze geen pijnstilling gekregen? Of leesi k het nu verkeerd? Verder is pijnstilling niet bedoeld als kuur of wat dan ook, dus om dat nu te gaan geven aan een konijn dat geen pijn heeft lijkt me niet zinvol.
daph-91 Geplaatst: 6 februari 2011 Auteur Geplaatst: 6 februari 2011 Ja ik vind het ook erg slordig van de da en ga morge ook even bellen... Had een positieve mening over de da maar die is nu dus echt wel een beetje veranderd... En nee ik heb dus helemaal geen pijnstilling meegekregen en er wel voor betaald, al helemaal slordig dus! Ondertussen gaat het boven verwachting, mevrouw is zelfs al weer heerlijk eigenwijs en tegendraads aan het doen... Dus ik ben positief.
Dollie Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Gelukkig voor jou, Pupa Ć©n de DA ljkt het zonder pijnstilling ook helemaal los te lopen, maar zou er idd wel werk van maken.. Dit hoort echt niet. Maar laten we blij zijn dat ze de pijnstilling niet eens nodig lijkt te hebben
floris en stijn Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Die snap ik niet, volgens mij heeft ze geen pijnstilling gekregen? Of leesi k het nu verkeerd? Verder is pijnstilling niet bedoeld als kuur of wat dan ook, dus om dat nu te gaan geven aan een konijn dat geen pijn heeft lijkt me niet zinvol.
Dollie Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 (aangepast) Maar wat heeft het voor zin om te kijken wat de dosering is als je de pijnstilling niet mee gekregen hebt?? Je geeft pijnstilling een paar dagen, om te voorkomen dat het diertje pijn voelt. Pupa lijkt geen pijn te hebben, dus om nog een paar dagen pijnstilling te gaan geven na het weekend, lijkt mij niet nodig. Dat is niet bedoelt als kritiek, dat is gewoon wat ik denk. Pijnstilling (Metacam of Carprofen) kan wel als kuur gegeven worden omdat het ook ontstekingremmend werkt, maar dat lijkt me in dit geval niet nodig. Waarschijnlijk heeft Pupa ook al een injectie met AB gehad na de ingreep. 6 februari 2011 aangepast door Dollie
Soon Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Wat fijn zeg dat ze zelf al weer eet! Dit stemt mij positief voor Nina dit voorjaar!
floris en stijn Geplaatst: 6 februari 2011 Geplaatst: 6 februari 2011 Maar wat heeft het voor zin om te kijken wat de dosering is als je de pijnstilling niet mee gekregen hebt?? Je geeft pijnstilling een paar dagen, om te voorkomen dat het diertje pijn voelt. Pupa lijkt geen pijn te hebben, dus om nog een paar dagen pijnstilling te gaan geven na het weekend, lijkt mij niet nodig. Dat is niet bedoelt als kritiek, dat is gewoon wat ik denk. Pijnstilling (Metacam of Carprofen) kan wel als kuur gegeven worden omdat het ook ontstekingremmend werkt, maar dat lijkt me in dit geval niet nodig. Waarschijnlijk heeft Pupa ook al een injectie met AB gehad na de ingreep.wat jij wil......inderdaad fijn om te lezen dat het al snel weer goed gaat, dat geeft de burger weer moed zeg!
Aanbevolen berichten