floris en stijn Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Beau en jasmijn zijn 2 nieuwe voedsters en zitten nog binnen. over 3 weken worden ze gecastreerd, jasmijn wil af en toe rijden en Beau loopt dan weg, ze vechten nietmaar nu is beau stiller en eet wat minder. Beau zit of ligt nu meer. Ik heb jasmijn even in de ren gezet en Beau in het hok, zodat ze misschien wat rust krijgt.Hoe ernstig moet ik me zorgen maken? Voor zover ik dat al doe natuurlijk:erf:
Lonka Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 (aangepast) om zeker te zijn, dat ze minder eet zou je ze beide kunnen wegen. Gewicht elke dag om dezelfde tijd nakijken.Maar dat is meer lange termijn.. voor nu kun je ze apart houden en van beide de keutels controleren of die goed zijn. Daarnaast kun je ze als ze apart staan, ook beter in de gaten houden op wat ze wel/niet eten. Kijk hoe ze reageert als je haar aait (onder de kin/langs de kaaklijn) reageert ze daar fel op en lijkt ze echt minder te eten, dan zijn dat al 2 aanwijzingen, dat ze kaakproblemen kan hebben. Maar kijk vooral de keutels na en of/wat ze eet. Zolang ze beide goed doet kan het ook zijn, dat ze gewoon een off day heeft.Vertrouw je het niet, dan is het advies zsm naar een konijnkundig da te gaan, alleen die kan een medisch advies geven en het gebit controleren op haken. 21 januari 2011 aangepast door Lonka
pechkonijn Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Hoeveel eet ze nog? Keutelt ze nog? Verandert ze vaak van houding? Is de lichaamstemperatuur nog goed?Hoe lang duurt het al?
floris en stijn Geplaatst: 22 januari 2011 Auteur Geplaatst: 22 januari 2011 ze had geen zin om geaaid te worden, ze veranderde niet vaak van houding, en het was sinds twee dagen. Ik ben naar de DA geweest gisteren om dat ik haar buikje te opgezwollen vond en dat klopte, ze had gasvorming en heeft medicijnen. Omdat we er zo snel bijwaren, hebben we gelukkig ook snel resultaat, drie maal daags medicatie om darmpjes op gang te brengen en dwangvoeding, wat ik niet allemaal meer nodig heb, zo goed gaat het. En ze kreeg een pijnstiller voor de buikpijn. Ze is al weer veel levendiger en kwam vanochtend niet direct op haar brokjes af maar toen ik halverwege de trap was zag ik dat ze zat te knabbelen,kaken zijn trouwens idd ook gecontroleerd, maar die zijn goed, gelukkig.
Lonka Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 blij te horen dat het beter gaat. En goed dat je op je gevoel bent afgegaan en de da hebt opgezocht.
floris en stijn Geplaatst: 23 januari 2011 Auteur Geplaatst: 23 januari 2011 ik maak me soms teveel zorgen en wil dan ook dat medicatie per direct helpt.....maar geduld is een woord wat ik hier vaker tegen kom. Vandaag en gisteravond heb ik echt het gevoel dat het beter gaat.Gisteravond zat hij met alle kracht een doos te vernielen en vanochtend kwam hij weer naar me toerennen, voor lekkere brokjes, net als jasmijn, stond rechtop in de ren ( alsof daar de brokjes in regenen haha )Gisterenvroeg in de avond zag ik haar wel weer een beetje inkakken, maar ik denk dat ze zich echt beter voelt bij medicijntjes en wat extra dwangvoeding, buikje nog gemasseerd. Fijn zeg...nu volhouden,
Lonka Geplaatst: 23 januari 2011 Geplaatst: 23 januari 2011 konijnenliefde gaat soms ook door de maag
Aanbevolen berichten