Cressida Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Hallo, Helaas is mijn konijn vandaag overleden. Maar wat me verbaasde is dat ze nog maar 2 jaar was. Al mijn vorige konijnen zijn minimaal 8 jaar geworden. Daarom wil ik heel graag weten waaraan of waarom, want ze was altijd heel levendig en vertoonde geen enkel teken van ziekte. Alleen gisteren was ze iets rustiger dan normaal. Alleen ze voelde nog wel normale temperatuur aan dus zocht er niks achter. Toen ik hier even bij de voorkomende ziektes keek, lijkt het me nog het meest waarschijnlijk dat ze last heeft gehad van gas. Maar ik heb dat niet meer kunnen controleren gisteren. Kan iemand me helpen, vind het heel zielig al kan ik er nu toch niks meer aan doen. Greets, Cressida
jrjsieben Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Ten eerste welkom hierEn sterkte met het verliesKonijnen laten pas heel laat zien dat ze wat mankerenEn dan kan het heel snel gaanBen je nog wel mee bij een dierenarts geweest of heb je haar dood gevonden
mystique Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Autopsie kan ook een optie zijn, als je echt de oorzaak wil weten, zowel voor je eigen gemoedsrust als voor de konijntjes die je eventueel nog hebt, zodat je weet dat het niets besmettelijks was.
Bijouxxx Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 welkom.. sterkte. autopsie is idd een optie, maar snap wel als het vervelend is als er nog in gesneden word, maar zo kom je er wel achter.
Lonka Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 sterkte met je verlies.En dit kan van alles zijn geweest.... Wij kunnen hier van alles opperen, maar alleen autopsie kan je zekerheid bieden.
Cressida Geplaatst: 21 januari 2011 Auteur Geplaatst: 21 januari 2011 Bedankt voor de reacties.Toen ik haar voor gistermiddag laat voor het laatst eten heb gegeven was alles op.Meestal had ze alles snel op omdat ze alleen het lekkere pakte en dan het bakje omgooide.Maar nu had ze niks aangeraakt. Autopsie zal niet gaan want ik heb haar al begraven, vond het al luguber genoeg om haar zo in het hok te zien dus heb het maar snel gedaan. Heb verder geen konijnen dus gevaar voor besmetting is er niet. Normaal gesproken zou ik het hier niet vragen maar het grijpt me toch wel meer aan dan ik had verwacht.
mystique Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Het kan inderdaad gas geweest zijn. Bij konijntjes gaan die zaken steeds erg vlug, en bovendien, eens ze symptomen beginnen vertonen is het vakk al ver gevorderd, omdat konijnen prooidieren zijn en zwakte laten zien staat garant voor een vlugge dood door roofdieren. Waar schijnbaar gezonde konijntjes ook vaak aan sterven is een hartaanval. Dat is eng om mee te maken, maar het konijntje merkt er niets van. Het is een vlugge, pijnloze dood, en je kan er niets aan doen, zelfs al zit je er met je neus bovenop. Als jij alles gedaan hebt om het dier gezond te houden, valt je niets te verwijten.
Aniek Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Gas kan inderdaad, ik denk dat je gemengd voer gaf? Als ze dan alleen het lekkere at kan ze opgeven moment ook te korten bijv. oplopen of juist gas krijgen, omdat het geen complete voeding is. Sterkte met het verlies van je konijntje.
Aanbevolen berichten