Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou ik zou vandaag sobieso al naar de da gaan met joep en koos.

Koos omdat haar oogje een beetje blijft tranen(al eerder voor naar de dokter geweest) en joep gewoon even algemene check up..koosje natuurlijk ook.

Maar Nu gaat nelleke me dh ook mee, want was net haar toilet aan het verschonen.

En nu denk ik dat ze wormen heeft( hoop van niet) maar aan haar keutels tezien van wel.

Wat ik zelf een beetje vreemd vind want in december heeft ze haar wormenkuur nog gehad.

Maar we zullen het zo horen.....

Geplaatst:

Nou joep is helemaal goed gekeurd...super gezond konijn!!

Koosje had wat minder geluk, voor de rest ook gezond alleen toch beschadiging aan het oogje dus die heeft een zalfje en moet volgende week terug komen.

En arme Nelleke heeft wormen(hoe ze eraan komt blijft voor mij nog even een raadsel,aangezien in dec dan nog die wormkuur heeft gehad)

voor de rest had ze een mooi gewicht van 3,8 kg en zag er prima uit, mooie tandjes alleen nog wel even een antibioticakuurtje mee gekregen omdat ze zo aan het niezen is en een beetje een snot neus heeft.

Maarja hoe ga je nu een konijn van 3,8 kilo een wormkuur geven, want ze houdt er totaal niet van om opgepakt teworden.

De dierenarts had al heel veel moeite om haar alleen al tewegen.

Geplaatst:

Jeb idd Panacur mee gekregen(vloeibaar) en die moest ik dan vandaag geven en over 10 dagen weer.

En dan alle 3 de konijnen, de andere 2 moesten ook gewoon voor de zekerheid.

En voor de antbiotica(ook vloeibaar) moet ik 2 maal daags geven tot flesje op is.

Maar dan 3x brood doen of?

Die ander 2 zijn stukken gemakkelijker mondje open erin en klaar :-D

Geplaatst:

Weet je dat de dosering 0.8 ml per kg is van de vloeibare Panacur? Mocht het om de pinwormen gaan dan moet je echt 14 dagen achter elkaar geven want zoals jij schrijft gaat het niet helpen. Ook moet je iedere dag het hok schoonmaken (ontsmetten met soda) en keutels ruimen.

Succes!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .