Ga naar inhoud

Gaat alles goed?


_RJ

Aanbevolen berichten

Sam heb ik nu ongeveer 3 weekjes, gelijk heeft hij vrolijk door mijn kamer gehupst en rond gesnuffeld. Hij sliep ook best veel, maar dit is logisch als het nog een jong konijntje is, toch...?

Vandaag is hij eventjes rond gehuppeld en weer zijn hok in gegaan, maar hij slaapt vandaag wel heel veel! Hij keutelt en eet en drinkt wel goed en daar zie ik ook geen verandering in.

Is het gek als je konijn zo een dag niets doet en alleen maar ligt, eet, drinkt, poept, plast en verder niet echt actief is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook nog een jong konijn, die moet nog zoveel ontdekken. Daar word je ook heel moe van.

En inderdaad zijn ze in de schemer veel actiever. Hier liggen ze ook de halve dag te slapen hoor.

Zolang het eten, drinken en keutelen goed gaat, zou ik me geen zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon aan mijn Lizzie merken dat ze ziek was toen ze een week of 15 was, omdat ze ineens veel rustiger was dan normaal. Zodra er een keer plakpoep uitkwam zat ik dan ook bij de DA en mooi dat het beestje Cocc. had. Mijn buurman merkte niks aan haar, maar ik merkte dus duidelijk verschil in hoe actief ze was.

Dus hou je konijn GOED in de gaten. Zijn er momenten op de dag dat hij wel heel actief is? Weet je precies hoeveel hij eet en poept? Zijn alle keutels normaal (allemaal even groot en droog)? Is er iets verandert in zijn dieet of omgeving?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar Bianca je hebt het nu ook over plakpoep. TS zegt dat het eten en keutelen nog het zelfde is, dan zou ik me toch niet meteen zorgen maken als het diertje even wat meer slaapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je TS een beetje onnodig ongerust maakt hoor Bianca. Het is normaal dat een jong konijntje overdag veel slaapt. Dat doen baby's en andere jonge dieren toch ook? Ik lees in ieder geval niets verontrustends.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet dat ik heel bezorgd was, maar ik wilde het toch eventjes checken. Ik hou het natuurlijk wel in de gaten. Maar net was Sam weer eventjes vrolijk rond aan het kijken en hij eet gewoon bixjes hooi en groente dus het zal wel goed komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eergisteren, zondag, was ik ook ongerust dat mijn babynijn, dat ik nog maar een week heb, ziek was. Ze was erg rustig en zat veel in haar huisje, terwijl ze in de week lekker actief is.

Maar toen begon ik na te denken: wanneer in de week zie ik haar? Dat is na 19 uur, wanneer ik thuis ben van het werk. In de week zie ik haar overdag niet, dus hoe weet ik wat ze dan doet? En inderdaad, zondagavond, rond 18 uur, werd ze haar gewone, actieve ondernemende zelf.

Jonge dieren hebben inderdaad veel rust nodig om te groeien en te herstellen van hun avonturen. Ik houd de keutels goed in de gaten en zolang ze goed eet en drinkt, probeer ik me geen zorgen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .