Safira Ribbe Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Hallo,Mijn konijn is nu ongeveer 4 maanden oud (volgens de fokker).Het is een teddy dwerg en toen we haar kregen was ze al erg ziek. Ze zat helemaal vol met klitten, toen hebben we haar moeten knippen en daarna zagen we dat haar ogen bijna dicht zaten. Ze was heel verkouden, had altijd een vieze neus en nieste vaak.In het begin at ze bijna niets. De eerste keer heeft ze bij een konijnkundige dierenarts uit de lijst 2ml Baytrill gekregen wat we door 1 liter water moesten doen voor 10 dagen.Dat hielp natuurlijk niet.Daarna kregen we alweer Baytrill de dubbele dosering eigenlijk 0.2 ml 2x per dag voor 10 dagen.Alweer geen verschil. We gingen naar een andere dierenarts.Daar kregen we weer Baytrill en Endotrim. Langzaam werd de dosering weer opgehoogd en nu zitten we aan 0.3 Baytrill en 0.2 Endotrim 2x per dag.Het punt is dat ons meisje nog steeds snot heeft. Het gaat nu al veel beter omdat ik haar dwangvoer, anders eet ze gewoon niet genoeg. Ze is ontzettend aan ons gehecht en schijnt alleen te willen eten als er iemand bijzit. Sinds ik begon met dwangvoeren en het geven van echinaforce, vitamine en probiotica, gaat het al veel beter. Het neusje is schoon maar nog nat en als ze rent, dan hoor je haar "fluiten" door de neus.We hebben bij alletwee de dierenartsen al enkele keren gevraagd voor een monster te nemen. Dit wordt niet gedaan.Wat denken jullie? Want zelf vind ik de hele stand van zaken ongelofelijk gevaarlijk omdat de dosis van de antibiotica iedere keer met beetjes verhoogd wordt waardoor volgens mij de bacteriƫn alleen maar sterker worden!Hoe kunnen ze iets behandelen als ze nog niet eens weten wat het is!We zijn intussen al 5 keer bij de dierenarts geweest en de enige vooruitgang kwam volgens mij door mijn goede zorgen.Moeten we toch maar gaan eisen voor een monster? Zullen de antibiotica dan gewoon de verkeerde soort zijn? Wat denken jullie?
lianne Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Dat klinkt inderdaad niet heel prettig, voor zowel jou als jouw konijntje. Je kunt eens op deze lijst kijken of er en DA is die bij jou in de buurt zit, http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html , ook zal ik even een van de andere moderators vragen of ze naar dit topic wilt kijken, zij heeft wat meer ervaring met snot en de behandeling.
Safira Ribbe Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Geplaatst: 17 januari 2011 Waar ik het eerste naartoe ben geweest, staat ook in de lijst. Dat is de Blauwe Ark in Turnhout. Hier ben ik twee keer geweest, twee keer gevraagd of het niet nodig was een monster te nemen maar we moesten eerst maar Baytrill geven zei de man.Ik ga vanavond anders gewoon bellen en eisen voor een monster anders ga ik er voor niets naartoe. Het is inderdaad een hele lijdensweg zeker omdat ik me bedenk dat het konijntje zelf niet veel meer eet. Ze heeft dus last of van haar darmen door de anderhalve maand antibiotica of nog steeds door de verkoudheid. Gelukkig is ze verder wel nog levendig.
Laura1984 Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Nijn is ook heel lang behandeld tegen snot, maar uiteindelijk is hij er wel vanaf gekomen (http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/laura1984/1097-verloop-snot.html) Beste is inderdaad als er een kweekje gemaakt wordt, omdat er dan gericht met AB behandeld kan worden en niet met een breedwerkende AB. Wat bij hem uiteindelijk geholpen heeft, is een reeks duplocilline-injecties. Wellicht kun je je DA eens vragen wat hij van dat midden vindt. Nijn kreeg daarnaast ook neusdruppels, dit houdt het snot vloeibaar, en zou kunnen helpen tegen dat gefluit wat je hoort. Ook dit zou ik eens aankaarten. Je zou ook verse tijm en/of rozemarijn kunnen geven, dit zuivert de luchtwegen en de meesten konijnen vinden het heel lekker.
Aanbevolen berichten