Riene Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Hoi,Ik merkte vanmiddag dat mijn vlaamse reus moeilijk liep. Heb dus zijn pootjes nagekeken en zag dat hij onder beide achterpoten precies op de hak 2 behoorlijke wonden had zitten... Heb dus geen idee wat dit veroorzaakt heeft. Een wond aan 1 pootje kan ik nog begrijpen doordat hij zich misschien ergens pijn aan heeft gedaan, maar beide poten???? Hij loopt grotendeels van de dag los in de tuin en er zijn geen scherpe voorwerpen in te vinden. We hebben ook nog een Belgische haas, zij heeft (gelukkig) nergens last van. Kan het zijn dat onze vlaam zelf aan beide poten bijt of zo?Morgen bel ik de dierenarts hiervoor, maar was benieuwd of iemand van jullie dit herkend! Groetjes.
jrjsieben Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Dat zijn denk ik sore hocksEven mee naar de dierenarts
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Heb even niet veel tijd, maar gebruik de zoekfunctie hier eens en zoek op Sore Hocks.Moet me wel sterk vergissen als het hier niet om gaat.Mijn vlaam had/heeft het ook, de combinatie van een zwaar konijn met buiten (op steen?) lopen klinkt mij erg bekend inde oren.
Riene Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Geplaatst: 16 januari 2011 Ontzettend bedankt voor jullie supersnelle reacties! Zal sore hocks gaan opzoeken!
lianne Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 Lees in ieder geval even dit topic door:http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/25113-info-middel-voor-sore-hocks-pododermatitis.html
ZaZa Geplaatst: 16 januari 2011 Geplaatst: 16 januari 2011 (aangepast) Blacky een lid hier, heeft een vlaam met Sore Hocks gehad... Heb haar een berichtje gestuurd met de link van dit topic. 16 januari 2011 aangepast door ZaZa
Blacky Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Hoi Riene.Ook ik had en heb een vlaam met sore hocks.Ga er aub snel mee naar de DA en probeer zijn pootjes in te smeren.Ik had 2 middeltjes vetadermzalf, maar als je konijn van likken houd is dit niet helemaal super, en die andere was vetramil zalf dit is op honingbasis is kan dus ook geen kwaad.Mijn tip aan jou, houd je konijn voorlopig in een kleinere droge ruimte opgesloten want het heelt heel slecht! en buiten is het natuurlijk hartstikke nat en dat is niet bevordelijk.Als je iemand kent of zelf kan breien zou je voor de achterpoten kunnen proberen om er sokjes omheen te maken.Sterkte en succes ermee.
Riene Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Geplaatst: 20 januari 2011 Even een update!Ben maandag al naar de dierenarts geweest, waren idd sore hocks. Hij heeft een ab injectie gekregen. Verder hebben we zalf mee gekregen die we nu 2 keer per dag opsmeren en ab die oraal toegediend moet worden. Ik heb net ook paw wax besteld. Dat ga ik dus gebruiken als de wondjes geheeld zijn. De wonden zijn iig niet erger geworden. Zijn ene pootje ziet er zelfs iets beter uit aan de ander zie ik nog niet veel verschil. Als ik mijn Vlaam nu apart zou gaan zetten in een drogere ruimte ontwennen mijn 2 konijnen elkaar dan niet?
Lianne22 Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 (aangepast) Even een update!Ben maandag al naar de dierenarts geweest, waren idd sore hocks. Hij heeft een ab injectie gekregen. Verder hebben we zalf mee gekregen die we nu 2 keer per dag opsmeren en ab die oraal toegediend moet worden. Ik heb net ook paw wax besteld. Dat ga ik dus gebruiken als de wondjes geheeld zijn. De wonden zijn iig niet erger geworden. Zijn ene pootje ziet er zelfs iets beter uit aan de ander zie ik nog niet veel verschil. Als ik mijn Vlaam nu apart zou gaan zetten in een drogere ruimte ontwennen mijn 2 konijnen elkaar dan niet? ik zou ze ook t liefst bij elkaar houden hoor. maarja als t geen verbetering geeft met alleen zalf.. konijnen genezen ook beter in elkaars gezeldschap. misschien kan je wel wat doen om de ondergrond iets aangenamer te maken? waar loopt ie nu op? hopelijk slaat de zalf goed aan! 20 januari 2011 aangepast door Lianne22
pebbles Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Wij hadden in de opvang ook een vlaam met dit probleem,hij bleef er last van houden en toen heeft een hoog bejaarde dame sokjes voor hem gemaakt en nadat hij die een tijdje aan had is het goed genezen..Ik zou ze niet zo maar uit elkaar halen of beide in de droge ruimte zetten..juist als je ze scheid voelen ze zich beroerder en gaan misschien uit verveling aan de wonden likken...Als het even kan geen dieren scheiden dit bevordert het genezingsproces niet..
Riene Geplaatst: 20 januari 2011 Auteur Geplaatst: 20 januari 2011 Boven in hun hok hebben ze hooi, onderin zijn het tegels..... De hele tuin is verder betegeld. Ze lopen overdag de hele dag los door de tuin, kan niet de hele tuin gaan aanpassen natuurlijk..... En ze opsluiten alleen in hun hok vind ik ook zielig als ze gewend zijn elke dag eruit te kunnen. Maar goed, eerst eens afwachten hoe de genezing gaat verlopen, en als er dan nog andere maatregels nodig zijn kunnen we wel weer verder zien.Sokjes lijkt me helaas geen oplossing..... alle verbandachtige dingen vreet hij eraf helaas.....
pebbles Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 misschien kun je van die houten vlonder tegels op de stenen tegels leggen,in hun hok dan natuurlijk dat scheelt al iets..
Mariellexxx Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Mijn ene konijn is nu ook ziek (EC :( ), en nu zitten beide konijnen (die normaal de hele dag loslopen op het hele balkon, en zelf het hok in en uit kunnen springen), gedwongen opgesloten, het is helaas niet anders, dan maar opsluiten, liever dat en dat dan mijn ene konijn beter wordt, dan ze apart zetten.
Amatjuh Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Een zachte bodembedekking is ook aan te raden bij sore hocks. Ik dacht dat een konijn met sore hocks juist wel moet bewegen, als hij steeds stil in hokje zit dan heb je toch constante druk op die hakken?
Cin Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Christof heeft ook sorehocks.Van de dierenarts hebben wij Intrasitegel gekregen,Dit moeten wij elke dag,gedurende 1 weekaanbrengen.Hij zit altijd binnen in de ren.Elke dag leggen wij nu een schoon hoeslaken/strandlaken.Ik hoop dat het helpt.De wondjes zijn een beetje beter.
Blacky Geplaatst: 21 januari 2011 Geplaatst: 21 januari 2011 Even een update!Als ik mijn Vlaam nu apart zou gaan zetten in een drogere ruimte ontwennen mijn 2 konijnen elkaar dan niet?Ja dan zal je idd overnieuw moeten gaan koppelen of ze gewoon samen houden op een andere ondergrond.Ik heb het ook gehad, weer overnieuw moeten koppelen en helaas daarna toch mijn meisje in moeten laten slapen omdat het toch weer slechter ging.
Aanbevolen berichten