Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Doortje heeft te laatste tijd soms last van diaree. Het is dan echt vloeibaar zeg maar.

Maar het gekke is dat ze op het zelfde moment voor en na de diaree gewone keutels legt.

Als ze een ziekte zou hebben, zou ze toch alleen maar diaree hebben?

Geplaatst:

Hoeft niet... wellicht is het verstandig om eens de ontlastig te laten onderzoeken op onder andere wormen.

Je kunt de diarree niet herleiden tot het voeren van bijvoorbeeld bepaalde groenten?

Geplaatst:

Sherrifke heeft bij mij exact het zelfde probleem. Daarnaast legt ze af en toe piepkleine keiharde keuteltjes..

De ontlasting is gechecked op parasieten bij de DA.. maar alles was prima in orde. Zelfs als ze geen groente krijgen, heeft ze er last van, en ze eten momenteel alleen biks en hooi. Verder lijkt ze wel prima in orde..

Geplaatst:

Ja, dat heb ik ook. Soms zitten er kleine keuteltjes tussen. Ik denk niet dat het aan de groentes kan liggen, maar ik zou een tijdje een bepaalde groente niet of helemaal geen groentes meer kunnen geven. En dan kijken of het verandert.

Ik blijf het toch vreemd vinden.

Geplaatst:

het is misschien beter om haar hooithee te geven

dat is een speicaal recept tegen diarree

zie recept hieronder

hooithee:

neem voor bereiding een paar handen hooi doe dit in een bak of emmer

en overgiet het hooi vervolgens met kokend water

laat de thee een nacht trekken en geef het vervlgens aan je konijn te drinken

na een paar uur zal het al beter worden

ga ook eens bij je zelf te raden

wat geef je het dier te eten en wat te drinken haal de waterfles anders is een dag weg

en geef hem nat hooi (niet in de hele kooi dan wordt het dier ziek) maar op de plaats van de drinkfles

geef het konijn de volgende dagen geen wortels sla ed,

maar droge bix

suc6 xxx

Geplaatst:
het is misschien beter om haar hooithee te geven

dat is een speicaal recept tegen diarree

zie recept hieronder

hooithee:

neem voor bereiding een paar handen hooi doe dit in een bak of emmer

en overgiet het hooi vervolgens met kokend water

laat de thee een nacht trekken en geef het vervlgens aan je konijn te drinken

na een paar uur zal het al beter worden

ga ook eens bij je zelf te raden

wat geef je het dier te eten en wat te drinken haal de waterfles anders is een dag weg

en geef hem nat hooi (niet in de hele kooi dan wordt het dier ziek) maar op de plaats van de drinkfles

geef het konijn de volgende dagen geen wortels sla ed,

maar droge bix

suc6 xxx

Een klein verzoekje, wil je even opletten met de adviezen die je neerzet in gezondheid. Hooithee heeft geen werking bij diarree, behalve dat een konijn het misschien eerder gaat drinken waardoor een mogelijk vochttekort ten gevolge van de diarree tegen kan gaan. Ook het weghalen van een waterfles is absoluut geen goed idee, een konijn heeft dagelijks vocht in de vorm van water nodig.

Geplaatst:

Als ik zo'n mestonderzoek zou doen, hoeveel zou me dat ongeveer gaan kosten? Geld is geen probleem hoor, maar dan heb ik een beetje een idee van hoeveel het me gaat kosten.

Geplaatst:

Ik heb nu even 2 dagen geen groente gegeven, en ik zie nu al duidelijk verschil. Ik denk ook dat het een probleem is, dat Doortje geen hooi lust. Ik heb alle soorten al gehad; nat gemaakt; alleen maar hooi gegeven (en even geen SS), niets helpt!

Ik ga nu kijken welk soort groente nou de boosdoener was. Dagelijks krijgt ze andijvie, witlof en 2 plakjes winterpeen. Ze krijgt ook nog wel andere soorten bloemkool(bladeren), spruitjes, stukjes fruit, spinazie, maar dat varieert nog wel eens.

Geplaatst:

Die variatie kan ook het probleem zijn. Op zich is variatie niet slecht, maar aan elke soort groente die ze en tijdje niet gehad hebben, moeten de darmpjes eerst weer wennen door de hoeveelheden langzaam op te bouwen. Misschien doe je dat wel hoor, maar als je dat niet doet dan kan dat ook een oorzaak zijn van de darmproblemen.

Geplaatst:
Ik heb nu even 2 dagen geen groente gegeven, en ik zie nu al duidelijk verschil. Ik denk ook dat het een probleem is, dat Doortje geen hooi lust. Ik heb alle soorten al gehad; nat gemaakt; alleen maar hooi gegeven (en even geen SS), niets helpt!

Ik ga nu kijken welk soort groente nou de boosdoener was. Dagelijks krijgt ze andijvie, witlof en 2 plakjes winterpeen. Ze krijgt ook nog wel andere soorten bloemkool(bladeren), spruitjes, stukjes fruit, spinazie, maar dat varieert nog wel eens.

Heb je al eens overwogen om ander hooit te geven? Niet ieder hooi is even fijn, mijn konijnen hebben een zeer duidelijke voorkeur voor bepaalde hooisoorten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .