Ga naar inhoud

Syvotine


saskiaa

Aanbevolen berichten

Is syvotine goed bij konijnen die snot hebben? Heb niet zo het idee dat het werkt, geef nu wel het maximale, maar Silversalvation eette nu vanavond na de antibiotica niet dr brokjes, dus ff in de gaten houden, wil wel graag de kür afmaken, maar ze moet wel goed blijven eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze niet eet, moet je nu direct naar de dierenarts. Niet-eten kan je nooit aankijken bij konijnen.

Sivotine, is dat niet een middeltje dat je bij dierenwinkels kan kopen? Dat is geen middel tegen snot. Voor snot heb je een antibioticum nodig dat de dierenarts voorschrijft op basis van de bacterien die worden aangetroffen. De Sivotine-kuur zou ik dus zeker niet afmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pechkonijn; ze eet wel wortel hoor, maar geen brokjes, kan ook van de stress komen dat ze in de houdgreep wordt gehouden en dat spul in dr bek gespoten wordt, ze is nog niet zo tam, heb dr pas. Staat op het potje toch echt dat het voor snot is, heb het idd bij de dw gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me toch best dat je bij de DA gaat, snot is ernstig en kan makkelijk chronisch worden, dan lijken middeltjes uit de dierenwinkel me niet voldoende.

(Ik vind het trouwens niet verantwoord dat dierenwinkels dergelijke producten verkopen, zo breng je mensen op verkeerde gedachten. Zo gaat men zelf diagnoses stellen, en vervolgens nog eens aanmodderen met vrij verkrijgbare middeltjes. En dan drama natuurlijk wanneer het dier het niet redt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pechkonijn; ze eet wel wortel hoor, maar geen brokjes, kan ook van de stress komen dat ze in de houdgreep wordt gehouden en dat spul in dr bek gespoten wordt, ze is nog niet zo tam, heb dr pas. Staat op het potje toch echt dat het voor snot is, heb het idd bij de dw gekocht.

Eet ze ook nog hooi?

In dat geval zou ik morgen naar een konijnkundige dierenarts gaan voor de snotproblemen. Ik zou niet doorgaan met de sivotine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoor..

Je hebt het konijntje pas..Neem aan dat je er goed voor wil gaan zorgen..

Het beestje is ziek...

...en dan ga je zelf aanrommelen i.p.v naar een goede dierenarts die precies weet welk medicijn jouw konijntje in leven kan houden en welke dosis je hoort te geven...

Je konijn is ziek..

Aan zieke konijnen ga je toch niet zelf lopen klussen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op dat potje staat nog veel meer dan enkel snot... je zou (als je op het potje afgaat) bijna gaan geloven dat het een wondermiddel is...

Ga alsjeblieft niet aanmodderen met dierenwinkelmiddeltjes. En al helemaal niet met een AB.

Je geeft al AB, ga er geen 2 zelf combineren.

Daarnaast kunnen AB's ook neveneffecten geven (naast het feit dat ze meer doden dan alleen de slechte bacteriën), dus nooit zomaar zelf geven.

Bij een jong konijn, moet je nog sneller de meest gepaste zorg geven.

Ik kan er niet goed bij dat je met een jong konijn dat bijna niet eet 2 dagen wacht voor je naar een DA gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sivotine zit antibiotica (chloortetracycline). Het is één van de twee soorten die in dierenwinkels verkocht mogen worden. Het nadeel is alleen dat het door het drinkwater moet, wat het niet zo nauwkeurig maakt. Daarnaast moet je nadat je sivotine gebruikt hebt ook altijd vitamines geven aan je konijn, omdat het de vitamine-balans van je huisdier aantast.

Het kan helpen, maar toch raad ik, zeker bij snot, een bezoek aan de dierenarts aan. Het is niet het meest ideale middel namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de wetgeving in Nederland dan zo anders? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je hier een dierenwinkel binnenstapt en een flesje AB vraagt. Al kan het vast wel, via minder legale weg, maar dat doé je toch niet? Je gaat je eigen medicijnen toch ook niet bij de bakker halen, daarvoor ga je toch ook bij je huisarts of apotheek? Mensenlief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad dan ga ik naar de apotheek, dus das in kwestie hetzelfde.

Komop mensen, jullie kunnen ook overdrijven.

Hoe kom je erbij dat jong is? En ziek, dat lijkt me ook wat overdreven.

Ik heb 't vandaag niet gegeven, eerst maar eens kijken of het aanslaat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mond valt hier open van verbazing. Je weet t zelf allemaal heel goed...? (kan me nog iets herinneren) een konijn met snot is idd ZIEK Het enige juiste is nu naar de DA gaan. Hopelijk hebben al je andere konijnen t niet ook straks.

Ennuh jij vergelijkt de dierenwinkel met een apotheek? Moet niet gekker worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik ga niet onmiddelijk naar de dokter ;)

Ik kijk eerst of ik zelf weet wat het is en of ik daar een middeltje voor heb of dat het een kwestie van uitzieken is.

Maar het meeste aan dit topic heb ik nog wel aan je laatste zin.

Weetje wat ik open wel geen topics meer op gezondheid, want dan heb je gelijk dierenfreaks op je dak die vanalles schreeuwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sivotine is troep en het doet helemaal niets!

Er zit maar een heel klein bestanddeel AB in, en dat kan er juist voor zorgen dat de bacterie resistent voor die AB wordt omdat het er lekker aan went. Je geeft dus te weinig AB om te laten werken, maar de bacterie kan zich wel makkelijk verdedigen tegen die AB. Omgekeerde wereld, want als je dan iets wilt geven wat daadwerkelijk helpt, moet je meteen aan een hele zware kuur.

Zachte heelmeesters, daar valt sivotine onder.

Voor snot heb je enrofloxoral of duplociline nodig, in de juiste dosering!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snot is absoluut niet iets waarbij je moet gaan aanmodderen, en ik zeg het uit ervaring... Door een foute behandeling van onze eerste DA (niet KK...) ben ik uiteindelijk een konijntje verloren aan snot... (zie http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/laura1984/1097-verloop-snot.html)

Ga z.s.m. naar een KK DA en zorg dat je een goede behandeling geeft, dan is de kans op genezing nl. het grootst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .