Brigitte Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Hallo allemaal,Sinds twee jaar het ik een blauwoogpooltje uit de knaagdierenopvang.Het heeft een lange tijd geduurd voordat Muffin gezond was maar zodra dit het geval was heb ik hem laten castreren.Verschillende opvangcentra afgezocht voor een leuk vriendinnetje maar helaas.....Dierenwinkel was voor mij geen optie dus een leuk nederlands hangoordwergje gekocht bij een fokker.Merlin is nu 7 maanden maar vanaf de eerste dag dat ik haar heb zit ze te niezen.Heldere druppeltjes vocht komen uit haar neus.Bij de dierenarts een heel traject doorlopen van antibiotica kuur maar ook dat hielp niets.Verder heb ik echt alles al geprobeerd,verschillende soorten bodembedekking,sinds drie maanden alleen nog op kranten.Het hok staat hoog van de grond,staan niet op de tocht.Krijgen dwergkonijnenvoer vanRussel Rabbit,vers fruit en groenten.Iedere dag vers hooi.drie keer per week verschoon ik hun hok.Sinds vanochtend niest ze echt ontstoken snot (geel/groen van kleur)Net de dierenarts weer gebeld en ik moet vanmiddag een ander kuurtje op komen halen.Natuurlijk doe ik dat,heb geen keus maar echt vertrouwen heb ik er niet in.Wordt wel weer een gevecht om dat goedje erin te krijgen.Heeft er iemand tips voor me zodat Merlin van deze ellende afkomt.Muffin zat vanochtend ook al te niezen.Heeft hij al een keer eerder gehad maar is daar gewoon vanzelf vanaf gekomen omdat hij wel voldoende weerstand heeft.Groetjes Brigitte
lianne Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Heeft je dierenarts al geopperd om te injecteren met duplocilline? Het klinkt namelijk als snot, wat uiteindelijk ook chronisch kan worden.Wat voor medicatie heb je eerst moeten geven, hoe vaak en hoe lang?
Brigitte Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Geplaatst: 13 januari 2011 Heeft je dierenarts al geopperd om te injecteren met duplocilline? Het klinkt namelijk als snot, wat uiteindelijk ook chronisch kan worden.Wat voor medicatie heb je eerst moeten geven, hoe vaak en hoe lang?Hoi Lianne,In het begin kreeg Baytril maar dat was een gevecht met haar om het erin te krijgen.De dierenarts heeft me toen 3 keer laten terugkomen voor een baytril injectie en een injectie met ontstekingsremmersDit gebeurde steeds met drie dagen ertussen.Laatst zij hij idd dat het chronisch was geworden maar omdat het nu ontstoken is moet ik iets anders komen halen.Zodra ik weet wat dat is post ik het hier.Ga hem iig vragen naar de duplocilline.
pup Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Hè wat rot zeg! Is je DA wel konijnkundig? Succes!
pebbles Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Neem eens contact op met www.konijnenopvangjamies.nl zij hebben ook een dame met snot zitten die zij op een andere manier behandelen...
lianne Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Hoi Lianne, In het begin kreeg Baytril maar dat was een gevecht met haar om het erin te krijgen.De dierenarts heeft me toen 3 keer laten terugkomen voor een baytril injectie en een injectie met ontstekingsremmersDit gebeurde steeds met drie dagen ertussen.Laatst zij hij idd dat het chronisch was geworden maar omdat het nu ontstoken is moet ik iets anders komen halen.Zodra ik weet wat dat is post ik het hier.Ga hem iig vragen naar de duplocilline. Dat zou ik in ieder geval overwegen, ik vraag ook even aan een andere mod of ze hier wilt kijken, die heeft er wat meer ervaring mee.
Brigitte Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Geplaatst: 13 januari 2011 @ Pebbles,ga zo gelijk contact opnemen met jamies.@Lianne,bedankt voor de moeite@Pup, Bij deze d.a kom ik al jaren met m'n honden geen idee of hij konijnkundig is,nooit problemen gehad met m'n konijntjes.Ga iig alle raad die ik hier krijg voorleggen aan de d.a.Hij gaat het eerst met Doxoral proberen.
Laura1984 Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Nijn heeft ook snot gehad, bij hem heeft het heel lang geduurd voor het over was. Hij heeft ook verschillende AB kuren gehad, in combinatie met neusdruppels. Eerst kreeg hij Doxoral, daarna Duplocilline injecties, dit op het einde in combinatie met Enrofloxaral (zelfde werkzame stof als Baytril). Uiteindelijk is het na een lange behandeling met Duplocilline over gegaan. Je kunt mijn verhaal hier lezen: http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/laura1984/1097-verloop-snot.html Het is heel belangrijk om niet te snel te stoppen met de behandeling, en door te zetten, omdat het anders vaak snel terug komt. Snot is heel hardnekking en als je er snel bij bent en het op de juiste manier behandelt, dan is de kans op genezing het grootst. Wordt het niet goed behandeld, dan kunnen er ook complicaties bij komen die uiteindelijk dodelijk kunnen zijn, of het kan zijn dat het nooit meer over gaat en dus chronisch wordt. Je kunt als 'huismiddeltje' je konijn verse tijm en/of rozemarijn geven, dit zuivert de luchtwegen en de meeste konijnen vinden het sowieso lekker.
NafNaf Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Munt is ook goed om de neus leeg te maken, krijgen ze hier bij een verkoudheid
Amatjuh Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Er is echt verschil in dierenartsen die konijnkundig zijn en welke niet. Ik zeg dit niet zomaar, maar uit ervaring.Zeker bij zo'n chronisch probleem is het wel het overwegen waar om naar een konijnkundige DA te gaan. Hier een lijst van konijnkundige dierenartsen: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html
Brigitte Geplaatst: 3 februari 2011 Auteur Geplaatst: 3 februari 2011 Hier even een update over Merlin.....Merlin heeft een kuur doxoral gehad maar ook dat is weer op een teleurstelling uitgelopen.Mijn dierenarts heeft nu contact gehad met een konijnkundige dierenarts en deze adviseerde om Merlin om de twee dagen een injectie te geven met Terramiccine.Het goedje wordt nu besteld en als het goed is starten we morgen.Ben heel benieuwd of dit wel gaat helpen,ik hou jullie op de hoogte.
michaela23 Geplaatst: 3 februari 2011 Geplaatst: 3 februari 2011 Jammer dat die kuur niet heeft geholpen. Maar wel goed van je DA dat hij contact heeft opgenomen met een konijnkundige DA. Heel veel sterkte en succes morgen, en ik hoop echt dat Merlin weer gauw beter wordt.
Aanbevolen berichten