pebbles Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Verevelend allemaal zeg,dwangvoeren kun je mee door gaan tot het konijn zelf aangeeft dat hij het genoeg vind,dit laten ze merken door niet meer te slikken...helaas moeten we daar naar luisteren een konijn weet zelf wanneer hij het niet meer redt..
bunny ranch chanty Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Normaal doe je dat niet zo lang max 6 dagen...dan zouden de darmen weer moeten lopen.Met uitzondering van kies problemen dan kun je een konijn door middel van dwangvoer in leven houden, zodat ie aansterkt voor de operatie.Heb ik wel eens 2 weken moeten doen.
Gerie Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Geplaatst: 17 januari 2011 Ik heb sinds mijn email van vier dagen geleden, nog steeds geen bericht gehad van de opvang over de situatie van Johnny. :grrrrrr:Ik wil niet overkomen als een hele lastige en bemoeizuchtige 'klant', maar ik heb nu toch nog een email gestuurd met de vraag of ik haar (de eigenaresse) kan bellen over de situatie en omdat ik met nogal wat vragen zit (vooral over de situatie van Johnny). Maar natuurlijk heb ik daar nog geen antwoord op gekregen. Ik heb ook gezegd dat ik het telefoonnummer dat op de site staat, al meerdere keren (volgens mij écht al 100 keer) heb proberen te bellen. Daar is nog niet één keer opgenomen. Ben ik echt lastig als ik haar zoveel mail? Ik begin er nu echt wel een beetje de pest in te krijgen, en m'n geduld raakt nu echt wel op. Ik heb de eigenaresse van de opvang opgezocht op google (misschien wel een beetje slecht van mij , maargoed, ik moet toch wat). Ik kwam er toen achter dat zij gemiddeld elk kwartier van de dag elke scheet die ze laat op twitter zet. Dus het idee dat ze een hele druk bezette vrouw is, die uit liefde het beetje tijd dat ze heeft aan de konijnen besteedt, gaat voor mij niet meer op. Ze kan toch gerust tussen al die twitterberichten door, mij even een mailtje terugsturen? Toen ik in het begin met het idee kwam om een vriendje voor mijn konijn bij deze opvang te halen, had ik echt nog het idee om deze opvang financieel of met spullen of met mijn tijd als vrijwilliger te ondersteunen, maar dat kan ze nu toch wel echt vergeten. Ik moest mijn frustratie echt (alweer) even kwijt. Sorry... Mocht ik te horen krijgen (als dat nog gebeurd) dat Johnny het niet heeft gered, bel ik meteen een andere opvang op! GRRRRR... :grrrrrr:
jrjsieben Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Ja dat is geen nette behandelingRare gang van zakenKan je niet gewoon langs gaan
Gerie Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Geplaatst: 17 januari 2011 De opvang zit gewoon bij haar in de achtertuin. Ik durf al amper meer te mailen, laat staan dat ik opeens bij haar langs ga.
jrjsieben Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Je hebt toch recht om johnny te zienJij hebt hem toch gereserveerdt als ik het goed hebDit is volgens mij geen zuivere koffie
Gerie Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Geplaatst: 17 januari 2011 Ik heb hem inderdaad gereserveerd. Hij is ook al van de site afgehaald. Maar volgens de eigenaresse had ze Johnny ergens anders ondergebracht omdat hij dan niet de andere konijnen kon besmetten. Maar ze heeft niet gezegd welke besmettelijke ziekte Johnny dan had, alleen dat hij niet wilde eten.. Maargoed, ik kan Johnny dus ook niet bij haar opzoeken, omdat hij nu bij een collega/kennis van haar is.
jrjsieben Geplaatst: 17 januari 2011 Geplaatst: 17 januari 2011 Dan zou ik die bellenJe mag johnny toch wel even bekijken
Gerie Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Geplaatst: 18 januari 2011 Ik heb helaas slecht nieuws: Johnny is niet meer. Dit heb ik van de opvang te horen gekregen. Verder heb ik niets over zijn situatie gehoord, maar ik weet nu in ieder geval dat hij niet meer leeft. De eigenaresse vroeg of ik misschien interesse had in een andere ram. In de andere rammen die al op de site stonden had ik niet echt interesse (daarbij had ik niet het gevoel, dat ik bij Johnny had, al weet ik dat Doortje toch echt haar vriendje moet gaan uitzoeken..). Ik heb de eigenaresse gevraagd of zij de foto's van de andere rammen die ze nog heeft op de site wilde plaatsen, zodat ik daar misschien nog uit kan kiezen. Maar eigenlijk wil ik de boot een beetje afhouden en een afspraak maken in Heiloo. Midden december besloot ik namelijk een 2e konijn te nemen, en ik ben nu ruim een maand verder: zonder konijn. Ik heb dus geen zin om nog een maand (door slechte communicatie) te wachten. Hier thuis zijn we er al namelijk weken helemaal klaar voor: alles aangepast en aangeschaft.
Lianne22 Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Jee.. Wat naar.. Ookal was Johnny nog niet bij jou dit komt toch hard aan.. Eerlijk gezegd als ik zo behandelt zou worden zou ik ook naar een andere opvang gaan. Ik vind dit niet echt netjes hoe ze met je omgaan. Opvang of geen opvang met een 'klant' of toekomstige eigenaar ga je niet zo om. Al heb je t nog zo druk. Een belletje kost niet veel tijd.Succes met je verdere zoektocht. En ja wat erg die knappe Johnny.
Martje Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Wat erg dat ie het niet gered heeft.En wat onfatsoenlijk dat je niet wat beter op de hoogte bent gehouden! Ik zou die opvang laten voor wat het is, en een andere opvang zoeken om je konijntje te halen.
Niandy Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Wat erg dat ie het niet gered heeft.En wat onfatsoenlijk dat je niet wat beter op de hoogte bent gehouden! Ik zou die opvang laten voor wat het is, en een andere opvang zoeken om je konijntje te halen.Idd dat zou ik ook doen, een opvang die wel weet hoe ze met 'klanten' om moeten gaan.Sterkte!
Dollie Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Ik heb ook gezegd dat ik het telefoonnummer dat op de site staat, al meerdere keren (volgens mij écht al 100 keer) heb proberen te bellen. Daar is nog niet één keer opgenomen. Ben ik echt lastig als ik haar zoveel mail? Laten we wel zijn, als jij op je eerste mail een duidelijk, uitgebreid antwoord had gehad of als de telefoon gewoon opgenomen werd zodat je je vragen kon stellen, dan had je niet zo veel hoeven mailen. Dus 't zal best zijn dat je op een gegeven moment lastig wordt ja (zou ik ook doen..) maar dat ligt dan toch vooral aan haar.. Kan me je ergernis goed voorstellen. Rot dat Johnny het niet gehaald heeft. Ik zou geen tijd en energie meer hier in steken en gewoon ergens anders op zoek gaan, straks heb je volgend jaar nog geen konijn. Heel jammer maar het moet maar zo.
Aanbevolen berichten