Gerie Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Hallo allemaal, Zoals jullie in andere topics hebben kunnen lezen krijgt mijn voedster Doortje een vriendje uit de opvang. Vrijdag zouden we (Doortje en ik) Johnny kunnen ophalen. Een 2e kooi is al aangeschaft en m'n vader is al 2 dagen bezig met de aanpassingen aan de kooien, ren en trappetje. Ons hele gezin heeft t al steeds over Johnny en ik keek al sinds zijn castratie (24 december) uit naar aankomende vrijdag. Vandaag kreeg ik een mailtje van de opvang met het bericht dat er bij Johnny complicaties waren opgetreden na zijn castratie en dat ze hem bij een collega opvanger (in een zogenaamde ziekenopvang) had ondergebracht. De mevrouw van de opvang vertelde mij dat ze niet zo veel ervaringen had met een goede afloop, aangezien hij niet wilde eten en gedwangvoerd werd. Zij vroeg mij ook of ik dan misschien een andere ex-ram wilde uitzoeken. Maar ik wil eigenlijk helemaal geen ander konijn uitzoeken! Ik wil Johnny! Ik heb haar toen gezegd dat ik liever eerst wilde afwachten of Johnny het zou overleven. Als hij het niet overleeft, heb ik geen andere keuze en zal ik (en Doortje) een ander konijn uit moeten zoeken. Ik moest dit even kwijt, want Johnny spookt al de hele dag door mijn hoofd. Ik hoop zo erg dat Johnny het overleeft en de rest van zijn leven bij Doortje en mij kan blijven wonen. Heeft iemand van jullie ervaring met complicaties na een castratie? En het daarbij stoppen met eten en dwangvoeden? Denken jullie dat hij een kans heeft om te overleven?
Dollie Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Hè wat vervelend! Ik hoop dat Johnny het haalt!Kortgeleden was er wel een vergelijkbaar verhaal maar dat was al veel vlugger na de castratie..
michaela23 Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Oh, wat erg zeg. Ik hoop dat Johnny er snel bovenop komt en dat hij dan bij jouw thuis samen met Doortje een gelukkig leven gaat leiden.
pebbles Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Soms gebeurt dat met konijnen maar om nu te zeggen dat ze bang is dat het niet goed komt omdat hij gedwang voert moet worden vind ik erg negatief..soms moeten ze even op de goede weg geholpen worden en de meeste konijnen als ze het dwangvoeren goed oppakken weer beter...meestal als het niet goed gaat is het tijdens de castratie zelf maar die is wel goed gegaan toch...blijf maar duimen en ik hoop ook dat Jonny toch aan jullie Doortje gekoppeld kan worden..Sterkte..
Gerie Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Johnny is inderdaad al 2 1/2 week geleden geopereerd (24 december), en ik neem aan dat de operatie zelf goed is gelukt. Anders had de opvang toch wel eerder contact met me opgenomen, neem ik aan.. Ik blijf ook duimen voor m'n leven!
Lianne22 Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Vervelend zeg! Ik zal voor je duimen. Die knappe Johnny..
Margot Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Wat vervelend zeg! Ik hoop echt dat het weer goed komt! Maar waarom heeft dit te maken met de castratie? Want als hij 2 1/2 week later stopt met eten kan het toch ook gas, verstopping ect zijn? Of heb ik ergens overheen gelezen?
pup Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Hè wat vervelend! Ik hoop dat Johnny het haalt!Kortgeleden was er wel een vergelijkbaar verhaal maar dat was al veel vlugger na de castratie..Daarmee bedoel je Camiel* denk ik maar die is inderdaad gelijk na de operatie niet meer gaan eten en drinken en bleek uiteindelijk Coccidiose te hebben. Hopelijk knapt Johnny toch nog op, we duimen!
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Opmerking....hij is 14 dagen geleden al geholpen....dan vraag ik me af hoelang het geleden is dat hij had gegeten?Nu pas na 14 dagen zeggen dat het slecht gaat...is wat laat een late actie in de naverzorging. Beetje jammer.Wordt dit dus te laat opgemerkt kan hij nu in de situatie zitten dat de darmen leeg zijn geraakt.Ik heb wel konijnen meegemaakt die 6 dagen niks wilde eten....en keutelen die ik er boven op heb gekregen.Dus met de juiste verzorging gelijk vocht infuus! ciseral, pijnstilling zou dat wel moeten gaan werken.Maar ik vrees dat niet alle kennis aanwezig is daar?
pup Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Ik vind het sowieso raar dat ze er al vanuit gaan dat ie het niet haalt en dat je dan maar een ander konijn uit moet zoeken. Maar goed, draagt ook niet echt bij aan dit topic
Gerie Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Ik vind het ook naar dat ik waarschijnlijk zo laat op de hoogte ben gesteld (ondank dat het nog niet officieel mijn konijn was). Zoals ik al in eerdere topics zei, was de communicatie met de opvang heel erg stroef. Als ik al een mail terug kreeg, was het een hele korte zin zonder aanhef, afsluiting en interpunctie. En ook kreeg ik niet op al mijn vragen antwoord. De mail die ik gister kreeg was gelukkig wel iets langer, maar het werd mij niet duidelijk of hij nu alleen niet wil eten, of dat er nog meer complicaties waren. Ik heb gevraagd of zij mij op de hoogte wilde houden van de situatie van Johnny. Ik heb sinds gister mijn mail dus al 100 gecheckt, maar ik heb verder nog geen mail van haar ontvangen.
Niandy Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Nu al slechte ervaringen met de opvang? Kun je dan niet beter naar een andere opvang gaan? Alhoewel ik natuurlijk snap dat je Johnny nu wel heel graag wil!
Amatjuh Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Heb je geen telefoonnummer van de opvang? Dan kun je tenminste eens al je vragen stellen die je hebt en weet je ook hoe het er daadwerkelijk voorstaat.
Gerie Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Op de site staat wel een mobiele telefoonnummer, die ik overigens al 100 keer geprobeerd heb te bellen, maar die telefoon staat gewoon uit.
Gerie Geplaatst: 12 januari 2011 Auteur Geplaatst: 12 januari 2011 Anders zou ik ook echt naar een andere opvang gaan, maar het contact is al gelegd, het is dichtbij en voor mijn gevoel is Johnny al van mij.
tamara29 Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Ik vind het heel naar voor jullie en vooral omdat jullie al zolang naar hem uitkijken.Ik hoop dat hij er weer bovenop komt we zullen voor jullie duimen.
pebbles Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 He wat vervelend zeg voor jullie,het is zeker niet goed te praten dat jullie geen contact met de opvang krijgen..ik zou er inderdaad goed over nadenken of je daar nog wel naar toe wil gaan... Want stel dat het niet klikt thuis dan moet er gewoon op een makkelijke manier contact gekregen worden..Maar houd er bij koppelen ook rekening mee dat konijnen elkaar op geur kiezen en niet op uiterlijk...je zal niet de eerste zijn die in een opvang voor een speciaal konijn komt en dat de konijnen elkaar echt niet leuk vinden en met een heel ander konijn de opvang uit gaan...wij hebben dat vaak mee gemaakt...Ik zie dat je uit volendam komt www.bunnykay.nl in Andijk is een prima opvang met een goede begeleiding tijdens en na het koppelen...Misschien zit daar een ventje wat je leuk vind....Oja als hij Coc heeft dan is dat te behandelen maar wel door iemand die weet wat hij moet geven aan dit diertje... Sterkte.
jrjsieben Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Vindt het raar van die opvangEn ook raar dat hij na die tijd nu last krijgtKan natuurlijk altijdMaar ik zou langsgaan Misschien hebben ze hem aan iemand anders belooftOf is dat een slechte gedachte van mij
bunny ranch chanty Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Ik ben dan heel raar denk....voor ik vertrek mail ik de mensen dat hun konijn wordt geholpen....vervolgens als ik terug ben en dan dagelijks post hoe de stand van zaken is. Is normale kost hier in the house! Ik zou het zelf namelijk ook zo willen!
ceedeerom Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Ik heb ook ervaringen gehad met opvangen die niet reageren op mails of telefoontjes, achteraf zeiden ze dan dat ze gewoon geen tijd hebben en dat is idd wel mogelijk. Ik had eens geïnformeerd naar een poesje bij een opvang en toen bleek dat daar enorm veel katten ziek waren dus ze hadden geen tijd om zich met mail bezig te houden.Het is natuurlijk logisch dat je dat nijn al als het jouwe beschouwt, maar ik zou me er toch niet teveel op vastpinnen en toch voorzichtig eens bij een andere opvang kijken voor eentje dat al gecastreerd is en gezond.Wat niet wil zeggen dat Johnny niet beter kan worden.
Sterre Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Jeetje zeg wat erg voor je !Zoals je weet heb ik een paar jaar geleden Ernie & Bert daar vandaag gehaald en ik heb ter plekke wel een goede indruk gekregen van de opvang, kleinschalig in de achtertuin maar Hilde kwam mij wel erg betrokken over.Ik hoop echt dat je heel snel goed nieuws krijgt hoor !Inderdaad vreemd dat ze je niet inmiddels al een update heeft gegeven...Ik zou nog een mail sturen met erin dat je erg bezorgd bent om Johnny en de vraag of zij jou even wil bellen aangezien je nog wat vragen hebt en je haar niet telefonisch kan bereiken.Ik duim in ieder geval voor hem hoor
Vriendje en Maatje Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 hoi Gerie,ik hoop dat Johnny snel opknapt.en dat hij snel bij jullie in huis is!mijn "Maatje" komt daar ook vandaan. gelukkig heb ik niet de ervaring dat de communicatie niet lekker loopt!maar wel met de korte mails! ze mailt via haar telefoon, als ik dat doe zijn mijn mails ook een stuk korter dan als ik via de computer mail.heel veel sterkte voor jou en voor Johnny!!!!bij de dierenarts waar ik werkte hebben we ook een aantal keer een konijn dat niet at en weer bovenop geholpen, kans maakt hij zeker als het niet eten alles is! maar serieus is het wel.groetjes, suzan
pebbles Geplaatst: 13 januari 2011 Geplaatst: 13 januari 2011 Het niet reageren op mail van een opvang is een slechte zaak want reageren op mail is vaak herplaatsen van een dier..Ik doe al jaren de mail voor een opvang en ons streven is om meerdere malen per dag mail te bekijken en dan het liefst direct te beantwoorden,gelukkig kunnen we dit ook echt waarmaken zeker omdat er ook vaak mediche vragen gesteld worden die soms direct een antwoord nodig hebben...ik vind het een gemiste kans voor een konijn om niet op mail te reageren...Jammer dat er opvangen zijn die soms te laat of zelfs niet reageren...
Gerie Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Geplaatst: 13 januari 2011 Ja, het is wel vervelend allemaal. Ik haar nu weer een mailtje gestuurd en gevraagd naar de situatie van Johnny. Nu maar even afwachten dan. @ Pebbles: Ik weet dat ik het vriendje niet voor mijn konijn kan uitkiezen, dus ik ben me er ook bewust van dat Johnny het misschien uiteindelijk niet zal worden. Als ik weer bericht terug krijg van de opvang, laat ik jullie dat weten. Ik heb ook gevraagd of er naast het niet-eten, nog andere complicaties waren. Nu maar afwachten of ze reageert.
Gerie Geplaatst: 13 januari 2011 Auteur Geplaatst: 13 januari 2011 Zo, ik heb eindelijk iets terug gehad, maar of ik er iets aan heb..Ze zei dat ze niet zoveel tijd had, omdat haar dochtertje ziek is. Naar wat ze wist, was de situatie van Johnny nog niet veranderd. Ze gaf me geen antwoord op m'n vraag naar de complicaties..Ik moet het dus gewoon weer afwachten. Hoe lang kan je eigenlijk een konijn blijven dwangvoeren?
Aanbevolen berichten