Amatjuh Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Yes gelukkig, peterselie doet het vaak wel.Mogelijk dan toch haakjes op de kiezen?
michaela23 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Yes gelukkig, peterselie doet het vaak wel.Mogelijk dan toch haakjes op de kiezen? Tja ik weet het niet. In 2007 ben ik een keer met haar naar de DA geweest, toen had ze wel haakjes op de kiezen, maar daarna nooit meer teruggekomen. Gelukkig maar.Ze zit nu lekker tegen Denzel aan, ik laat haar maar lekker tegen hem aan zitten. Vind ze vast veel fijner.
Dollie Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Heel veel succes zo meteen! Ik hoop dat het lalemaal mee valt, gelukkig eet ze al weer wat!
wupsie Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 dat is er dus met zwartje... nou kom op meid, eten! en keutelen natuurlijk. waarschijnlijk ben je inmiddels al we terug van de DA. en ik had ook nooit een kruikje en pakte dan ook een fles (en dat is echt puur toeval geweest dat dat steeds wijnflessen waren iris!)maar heb op de noordshow vrijdag een snuggelsafe gekocht. (die hopelijk heeeeeel lang ongebruikt in de verpakking kan blijven:p)
Amatjuh Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Het voordeel van een snuggle safe is dat je hem echt onder je konijn kan leggen. Dat wordt met een fles water wat lastiger Ik ben ook erg benieuwd wat de DA heeft gezegd en hoe het nu is?
Ginger Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 dat is er dus met zwartje... nou kom op meid, eten! en keutelen natuurlijk. waarschijnlijk ben je inmiddels al we terug van de DA. en ik had ook nooit een kruikje en pakte dan ook een fles (en dat is echt puur toeval geweest dat dat steeds wijnflessen waren iris!)maar heb op de noordshow vrijdag een snuggelsafe gekocht. (die hopelijk heeeeeel lang ongebruikt in de verpakking kan blijven:p)DE snuggelsafe he LOL Hopenlijk heb je goed nieuws gekregen van de DA
michaela23 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Zo daar ben ik weer, met een paar krassen rijker en een paar euro lichter. Ze werd door de lieve DA grondig onderzocht. De DA heeft haar kiezen en tanden nagekeken, en die zagen er mooi afgesleten uit. De DA liet mij dat zien. Toen heeft ze haar buik gevoeld en gemasseerd, en ze voelde duidelijk wat gas zitten, en ook een paar keuteltjes. Toen we bij de DA waren, had Zwartje 2 keuteltjes voor de DA neergelegd. Ook controleerde de DA of ze vochttekort had dmv van het voelen aan de huid, maar ook dat was niet het geval.Ik heb Cisaral meegekregen, en die moet ik haar 2 x per dag geven, 5 dagen lang, en ik heb Critical Care meegekregen. De DA had haar al pijnstilling en Cisaral gegeven, dus dat hoeft pas weer tegen half 11. Heb haar zojuist wat peterselie gegeven, en dat at ze graag op. En heb haar wel nog wat gedwangvoerd, en dat at ze ook graag op. Ze zit nu bij mij, ze is zich lekker aan het wassen. Verder is ze gewoon heel alert en nieuwsgierig, en ze VOND HET HELEMAAL NIET LEUK dat ik haar moest oppakken.
Amatjuh Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Gelukkig dat de kiezen in orde zijn.Hopelijk is ze snel weer de oude!Als ze het dwangvoer lekker vind kun je ook kijken of ze het zelf oplikt van een schaaltje.
michaela23 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Gelukkig dat de kiezen in orde zijn.Hopelijk is ze snel weer de oude!Als ze het dwangvoer lekker vind kun je ook kijken of ze het zelf oplikt van een schaaltje.Ja, ik ben ook blij dat haar kiezen in orde zijn.Oja, dat wel een goede tip van jou. Door de stress enzo denk je er zelf op dat moment even niet aan.
Amatjuh Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Als ze het echt zo lekker vind, is dat wel een oplossing, is minder stressvol.Ach al doende leert men he, ik heb het ook allemaal al een keer meegemaakt. En inderdaad andere kunnen dan toch net even anders denken als je er niet midden in zit.Peterselie schijnt ook eetlust opwekkend te werken, dus hopelijk werkt het.
michaela23 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Peterselie had ze daarstraks al wat van gegeten, dat eet ze ook altijd heel erg graag.
Amatjuh Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Jammer dat het zo duur is en zo snel op he, maar ach voor zieke konijnen is niks te duur
Rian Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Toch een beetje wat Pooke had! Wat goed dat ze eet, daar ben ik blij om. Met wat geluk gaat ze vanavond vanzelf weer aan het hooi, dan hoef je niet meer te dwangvoeren. Hoe zou dat toch komen ineens, een gasaanval vanuit het niks. Ik dacht in eerste instantie al aan de weersomslag, maar misschien is dat wel enorme onzin.
Solfide Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 jeeej goed nieuws! We houden van goed nieuws... laat het zo door gaan
michaela23 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Toch een beetje wat Pooke had! Wat goed dat ze eet, daar ben ik blij om. Met wat geluk gaat ze vanavond vanzelf weer aan het hooi, dan hoef je niet meer te dwangvoeren. Hoe zou dat toch komen ineens, een gasaanval vanuit het niks. Ik dacht in eerste instantie al aan de weersomslag, maar misschien is dat wel enorme onzin. Idd een beetje hetzelfde als Pooke. Ja ik was ook heel erg blij toen ik zag dat ze aan de peterselie ging knabbelen.Ik zou niet weten hoe dat kan. Ze heeft geen gekke dingen gegeten en ze heeft gewoon dezelfde hoeveelheid groente gekregen zoals altijd. En ze heeft ook geen nieuwe groente ofzo gekregen. Ik weet niet of dat door weersverandering komt. Ik heb binnenkonijnen, dus ik weet niet of ze daar heel erg veel van mee krijgen.
michaela23 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 jeeej goed nieuws! We houden van goed nieuws... laat het zo door gaan Idd, ik hoop dat het zo door blijft gaan.
Rian Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 Pooke is ook een binnennijn. Hij had wel mijn voorhoofd goed gewassen zondagavond, en aangezien ik altijd creme opsmeer kwam het daar misschien wel door...Hij had ook niks anders verder, wat banaan, maar dat krijgt hij wel vaker en daar reageert hij nooit slecht op eigenlijk. Tja, we weten het niet. We kunnen alleen maar hopen dat het niet vaak voorkomt en dat ze snel weer goed eet!
wupsie Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 goedzo zwartje! netjes door blijven eten dan gaat je buikpijn vanzelf weer weg is is michaela weer blij Maar misschien dat er een stukje groente niet helemaal vers meer was?
wilma2196 Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 als je even een plastic fles van de cola vult met warm water en de doop heeeel goed dicht draaien dan heb je het zelfde voor de eerste noodopvang i.p.v een kruik dan heeft ze het in ieder geval niet koud en als het toch te lang duurt zou ik zeker dwangvoer gaan doen want als een van mijn konijne ziek is wacht ik daar nooit te lang mee want een konijne moet nu eenmaal eten
Dollie Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 als je even een plastic fles van de cola vult met warm water en de doop heeeel goed dicht draaien dan heb je het zelfde voor de eerste noodopvang i.p.v een kruik dan heeft ze het in ieder geval niet koud en als het toch te lang duurt zou ik zeker dwangvoer gaan doen want als een van mijn konijne ziek is wacht ik daar nooit te lang mee want een konijne moet nu eenmaal etenNooit dwangvoeren als je niet weet wat er aan de hand is. Een konijn moet inderdaad eten maar eerst door een dierenarts laten vaststellen wat het konijn heeft. In bepaalde gevallen kan dwangvoeren het alleen maar erger maken.
michaela23 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 goedzo zwartje! netjes door blijven eten dan gaat je buikpijn vanzelf weer weg is is michaela weer blij Maar misschien dat er een stukje groente niet helemaal vers meer was? Idd, dan ben ik ook blij, en dat moet ook.Ik controleer iedere keer als ik ze groente geef of het nog goed is. En de slechte plekken haal ik er altijd uit/af.
Lianne22 Geplaatst: 11 januari 2011 Geplaatst: 11 januari 2011 (aangepast) Ik lees nu pas je topic! hoe is t nu met zwartje? Heel veelbeterschap! 11 januari 2011 aangepast door Lianne22
michaela23 Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Geplaatst: 11 januari 2011 Ik lees nu pas je topic! hoe is t nu met zwartje? Ik zag al dat ze een hoop keutels heeft geproduceerd. Ze heeft ook wat peterselie gegeten, en volgens mij ook wat andijvie, maar dat weet ik niet zeker. Heb haar nog niet kunnen "betrappen" dat ze zelf aan het eten was. Dus ik geef haar zometeen Cisaral en dan nog wat dwangvoeding, dan weet ik tenminste zeker dat ze vannacht wat in haar maag heeft. En iedere keer als ik voor haar neer hurk, rent ze voor mij weg. Tja, ik was ook niet echt lief vandaag....
Aanbevolen berichten