Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijd mee op dit forum en nu heb ik zelf een vraag. Helaas een minder leuke vraag.

Even kort:

Mijn konijn Peb ( gecastreerd rammetje van 6,5 jr). wilde dinsdagavond niet goed eten. Aanvankelijk dacht ik aan gas en heb hem gasdrops behandeld. Na een tijdje ging het weer en at hij alles op. Paar keer snachts wezen kijken en alles ging goed.

woensdagochtend om 09.00 zat hij met zijn hoofdje schuin en wiebelde met zijn lijfje heen en weer. ik pakte hem op zette hem op de grond en hij begon vreselijk te tollen. zo naar.

Meteen naar de DA die dacht aan e.cuniculi en hielde hem daar ter observatie.

gedurende de dag kreeg hij valium, dexinjectie om het tollen en spastisch te verkrampen tegen te gaan. Hij kon daar niet de nacht blijven dus kreeg ik hem mee, de DA zag het somber in. Eenmaal thuis ging het steeds beter, hij tolde niet meer en viel ook niet in spastische houding. at groenvoer en nam goed dwangvoer aan en water uit een spuitje. ook de hele nacht ging het vrij goed, niet tollen en geen aanvallen. Donderdag, ik had ondertussen gebeld voor een 2e injectie die de da niet wilde geven. Omdat deze injectie de parasiet niet aanpakt. Donderdagavond werd het steeds erger en ook vrijdag namen de aanvallen toe. vrijdagavond toch een 2e injectie gekregen. aanvallen werden niet minder.zaterdag 3e injectie gekregen, aanvallen zijn nog erger geworden.

Peb staat binnen warm in een donker hoekje, moet hij niet alleen staan?

Hij heeft geen vriendin meer ( die is een tijd terug overleden)

Peb krijgt nu panacur, cisaral drops, en enrofloxoral, geen metacom had ik hier om moeten vragen? Hij krijgt medicijnen op vaste tijden en ik zorg er voor dat hij goed warm blijft.

Is dit wel e.cuniculi? Ik heb vooral twijfels door die spastische aanvallen dan blijft hij echt voor dood liggen en die kunnen heel lang duren.

En ben ik wel diervriendelijk bezig? ik weet zolang ze eten en blijven slikken willen ze leven. Maar zit dat niet in de aard van het beestje?

Ik wil hem absoluut niet kwijt maar ik wik hem ook niet onnodig laten lijden.

Ik hoop dat iemand misschien een tip heeft?

alvast bedankt

Geplaatst:

Volhouden, volhouden en volhouden, ik en mijn nijn hebben een maand gevochten en hij is er bovenop gekomen, met dwangvoeding, veel zorgen en geloven, blijven geloven.

Mijn DA zag het eerst somber in, maar in overleg besloten we het een kans te geven en zij stond achteraf versteld van het resultaat.

Volhouden maar!!!

Geplaatst:

Hoi,

Dank je wel. staat jouw verhaal hier op BB? Ga ik het even lezen.

Ik heb al veel over e.cuniculi gelezen maar ik zie nergens over zulke, erge spastische/epileptische aanvallen staan als Peb die heeft.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .