Ga naar inhoud

Morgen wordt mijn lieve Snoes gecastereerd :(


xxxsandra1980xxx

Aanbevolen berichten

Dwangvoer had ze wel meegekregen als je goed hebt gelezen.

Maar ik ben het met Cindy eens dat ik het de laatste tijd veel te veel op BB zie dat dierenartsen moeilijk doen over het geven van medicatie.

Tip voor een volgende keer of voor andere mensen, bestel caprofen en ciseral gewoon op internet bij medpets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet alleen dierenartsen doen moeilijk!

Ze bereiden de mensen niet goed voor!

Terwijl de nazorg hier een factor is van leven en dood!

Daar heb ik zo de balen in, daarnaast zorg dat je thuis bent voor je konijn.

Doe het altijd in het begin van de week, en nachtelijke zorg hebben ze soms ook nodig.

Wat ik ook jammer vind dat dat nu niet eens onderzocht wordt hoeveel konijnen overlijden in de nazorg, naast het overlijden tijdens de ingreep door de narcose.

Ik zelf krijg diverse mails dat mensen enkel de ram willen laten helpen en de da zegt dan gewoon dat de voedster ook moet !

Van wegen de baarmoeder kanker....een reeds achter haald onderzoek.( dit maakt konijnen baasjes bang)

Heel leuk dat dierenartsen goed verdienen aan deze ingreep maar de nazorg is schijnbaar niet van belang.....

Ook op dit forum zijn er maar weinig konijnen die daadwerkelijk aan baarmoeder kanker zijn overleden.

Ik durf zelf bijna wel te zeggen dat er meer overlijden in de nasleep van deze zware ingreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*heel verhaal getikt, druk ik op de verkeerde knop... nog een keer dan maar*

Wij hebben Molly ook speciaal laten castreren op woensdag. Donderdag had ik een vrije dag genomen, en m'n vriend had vrijdag vrij. En dan hadden we ook het hele weekend om intensief voor haar te zorgen.

Persoonlijk vind ik dat DA's niet alleen maar moeten adviseren te castreren ter voorkoming van baarmoederhalskanker. Dat komt relatief gezien helemaal niet zoveel voor in NL, en zo'n heftige ingreep staat bijna niet in verhouding. Het zou eigenlijk alleen een advies mogen zijn bij veelvuldige schijnzwangerschappen, hitsig gedrag, sproeien, hormonen die door het lijf gieren enz enz.

En mocht er dan gecastreerd worden, dan moeten DA's ook echt voor voldoende informatie, medicatie en steun zorgen. Alleen maar cashen geeft natuurlijk geen pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA heeft me niks aangedragen, ik heb zelf de beslissing genomen om mijn voedsters te laten castreren. Ik heb heel lang met mijn DA aan de telefoon gezeten om al mn vragen te beantwoorden. Ik kreeg na de bevestiging van de datum netjes een brief thuis met daarin belangrijke voorzorgsmaatregelen, wat ik allemaal mee moest nemen etc. Toen mijn voedster weer thuis was, belde ze de dag erna op om te vragen hoe het ging. Dat vond ik zo fijn! En niet een assistente, maar de DA zelf. Dat noem ik pas betrokkenheid.

Ik kreeg standaard caprofen, ciseral en dwangvoeding mee, heb er niet om hoeven vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben vanmorgen meteen maar de dierenarts gegaan. Deze heeft haar pijnmedicatie toegediend gelukkig. Ik zie dat Snoes nu beter in haar vel zit.

Ze heeft vanmorgen 2 stukjes wortel gegeten en en halve korst gedroofd brood. Ik moet om 16u bellen als ze nog niet optimaal eet. (en drinkt, want dat heb ik haar nog niet zien doen....) Die Ciceral ga ik zeker vragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, heb niks meegekregen maar ik ga straks nog naar de DA om 16u. Heb hem even uit zijn hok gelaten. Hij hupst wel vrolijk rond. Knaagt aan de bezem... Nu ligt op de gereedschapskistjes (is zijn vaste plekje, is een dutje aan het doen) Hoorde hem net knarsetanden en zijn neusje wiebelt niet zoals anders? Wat kan dat zijn? Heeft nog een beetje brood gegeten en een paar slokjes water gedronken. De keutels zijn klein maar hij keutelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat je het nu hebt mee gekregen!

En heel vreemd dat die DA er verbaasd over was, je zou denken dat DA hetzelfde beleid voeren in 1 kliniek??

Hopelijk heb je wel de juiste instructies meegekregen voor de medicijnen ;) (pijnstilling 2 keer per dag en darmstimulerende medicijnen 2-4 keer per dag, afhankelijk van hoe erg het nodig is).

Heel veel succes, nu moet het wel goed komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat je daar wel goede info over hebt gekregen.

Geef niet te veel dwangvoer he, 1 ml over 2 uur of zo is voldoende.

Als ze zelf groenten eet hoef je niet te dwangvoeren, het gaat er maar om dat ze iets eet dan blijven de darmen op gang. Grotere hoeveelheden eten komt een dag later wel. Het is normaal dat voedsters afvallen na een castratie, maar als ze weer de oude is komt dit er vanzelf wel weer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snoes is vanmorgen opgenomen bij de DA. Ik kreeg het dwangvoer er met geen mogelijkheid in, dus ook de medicijnen niet. Vanmorgen de dierenarts gebeld. mocht direct komen. Snoes zou een infuus krijgen om vocht binnen te krijgen. Heeft al sinds maandag niet gedronken. Ik moest vandaag werken en kon dit er niet bij hebben ivm geen tijd hebben om te dwangvoeren. Nu is ze in goede handen bij mensen die er ervaring me hebben. Er is in ieder geval een last van mijn schouders gevallen. Ik hoop dat ik na 3 dagen weer een nachtje goed slaap.... En ik hoop dat Snoes weer snel de oude is! Heb al heel wat traantjes gelaten de afgelopen dagen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het niet nodig is maar een tip voor de volgende keer. Ik draai er altijd een handdoek om heen zodat ze niet kunnen spartelen. Ik kon op die manier zelfs de medicijnen alleen geven zonder hulp, en ik heb ook niet de gemakkelijkste konijnen.

Verder is het belangrijk dat je het spuitje ver genoeg naar achter in de mond brengt. Dan zit je namelijk bijna bij de keel en moet ze wel slikken.

Wanneer kun je bellen om te vragen hoe het gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de hele dag door bellen maar wilde bellen voor etenstijd. Dan zullen ze er wel beter zicht op hebben. Ik had het in jou topic gelezen van die handdoek. (maar er dus niks mee gedaan... stom he) Ik hoop dat er geen volgende keer meer komt. Morgen moet ik de hele dag werken dus dan mag ze nog daarblijven. Want dan kan ik toch niet dwangvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf in zo'n situatie zit kun je vaak ook het gebeuren niet goed overzien en weet je niet meer wat je het beste kunt doen.

Laat haar bij de DA tot ze echt zelf eet en er keutels komen, anders zit jij dadelijk weet met hetzelfde.

Ben benieuwd hoe het met haar gaat, laat je dat straks nog even weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .