Ga naar inhoud

Morgen wordt mijn lieve Snoes gecastereerd :(


xxxsandra1980xxx

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Morgen wordt onze voedster Snoes gecastereerd.

Ik zie hier best wel tegenop. Het is toch een hele igreep.

Ik heb al enige voorbereidingen getroffen. Heb al bakjes met lekkers klaarstaan. Die gaan mee naar de dierenarts voor als ze wakker wordt.

Heb een kruik in huis waar ze lekker tegenaan kan liggen.

Morgen als ze weg is onstmet ik het hok even met Dettol. Leg een schone handdoek in het hok (ligt er altijd al maar nu dan een schone)

Ze gaat de eerste nacht alleen in het hok. (boven) Snuffel moet een nachtje onder doorbrengen. Dit omdat ik dan kan zien of ze keuteld.

Ik weet dat ik de dierenarts om dwangvoeding (+spuitje), pijnstillers en darmstimuleerders moet vragen.

Zijn er dingen waar ik nog niet aan gedacht heb of heeft iemand nog bruikbare tips?

Alvast bedankt!

Groetjes Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien kun je vragen of ze een pleister over de wond plakken zodat ze niet aan de hechtingen gaat bijten. Bij mijn voedsters werd het trouwens onderhuids gehecht, dus er waren ook geen hechtingen aan de buitenkant. Maar ik heb al eens meer gehoord dat er konijnen aan gaan bijten.

Voor de rest heb je je prima voorbereid.

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, heb er wel naar gevraagd maar kreeg het niet mee. Was niet nodig zei ze. Heb al een schaaltje met wortel en witlof. En biks natuurlijk.

Was niet zo tevreden over de assistente. Zeg net tegen mijn vriend; het is dat ik mezelf zo goed voorbereid heb want als het aan de assistente lag... Heeft niet eens gezegd dat er een handdoek in het hok moest. Alleen dat ze binnen moest staan. Bij de vraag of ze oplosbare hechtingen hadden gebruikt wist ze geen antwoord. Na hoeveel tijd ik moest dwangvoeren wist ze ook niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze allebei in huis, caprofen en ciseral.

In principe heeft een dierenarts ook een noodnummer dat je 24 u per dag kunt bellen als er iets mis is. Ik zou persoonlijk zo niet de nacht in durven gaan.

Kijk maar wat je zelf het fijnste vind.

aangepast door Amatjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja keutels is goed!

Nou ja ik vind het geen probleem om nog wakker te blijven, je kunt zelf het beste beoordelen of je het nodig vind of niet.

Geef niet te veel dwangvoer he, 2 ml om de paar uur is voldoende. Het is maar om de darmen op gang te houden. Als je er te veel in propt en er komen geen keutels, ja dan kun je wel raden wat er gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze ligt tegen een kruik aan. Ze heeft wel pijn volgens mij. Ga morgen eerst naar de DA om pijnstillers te halen.

Heb net wat dwanvoer gegeven, iets meer dan een ml. Het ging erg moeizaam. Maar ze heeft in ieder geval iets binnen.... Heeft ook een sprietje hooi gegeten, zag ik haar doen toen ik kwam kijken. Ga vannacht nog een keer uit bed om te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap werkelijk de dierenartsen niet dat ze niet standaard pijnstilling mee geven en ciseral voor de darmen.

Het gebeurt in mijn ogen nog veel ste veel dat mens en dier gewoon aan hun lot worden overgelaten!

Ik kan mij hier vrezelijk boos over maken ! Sorry

Tip geef pijnstilling regel dat morgen gelijk!( dit zorgd dat het konijntje weer gaat eten)Een konijn met pijn zal stoppen met eten.

Regel ook ciseral dat de darmen blijven werken, vallen die stil gaat je konijntje dood namelijk.

Geef een water bakje uit een fles drinken kan ze echt niet dan moet ze haar vel op rekken dit doet pijn.

Geef haar groen voer.

Het kan wel 3 dagen duren voor ze weer gaat eten, dus dwang voeren is gewoon nodig dan.

Denk aan 1 ml per 2 uur, als er maar wat in gaat.

Men onderschat deze ingreep vaak naast dat de dierenartsen niet de juiste voorlichting geven!

Stekte en beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom net bij Snoes vandaan... 5 keutels en ze zit nu weer op het toilet....

Vind het een erg lief aanbod. Maar aangezien het al laat is....

Ga om 12u proberen te dwangvoeren. Maar die keutels is een goed teken toch? Ook al eet ze niet?

Ze kan zonder te eten nog 3 dagen keutelen dan zijn de darmen leeg en kunnen dus de darmen stil vallen.

Daarom is het toch zaak na 12 uur te gaan dwang voeren.

Baby eerste wortel hapje kun je gebruiken zonder aardappel!

En recoverij bij de dierenarts vandaan.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Sandra,

ga naar de dierenarts en ga daar niet weg voor je pijnstiller (Carprofen), darmstimulans (Ciceral) en dwangvoeding (Science Recovery/Critical Care) heb gekregen. Je konijn heeft een flinke operatie gehad en natuurlijk heeft ze pijn. Ook al zegt de dierenarts dat het niet nodig is. Niet mee akkoord gaan, en gewoon doorzeuren tot je het meekrijgt.

Ik kan hier, net als Chanty, zo pissig om worden. De dierenarts laat je gewoon maar wat aanmodderen, zonder je goed advies te geven. Bah!

Heel veel succes en zet hem op! Lees ook mijn topic even door, over de castratie van mijn voedster. Het is compleet met foto's en filmpjes van het herstelproces, misschien heb je er iets aan! http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/43666-voedster-wordt-gecastreerd-spreek-hier-moed.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .