Anaïs Stals Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Hallo, wij hebben sinds 2 weken een verdikking aan de wang gezien bij ons 1.5jarig konijntje Nacho (vrouwtje) . Ze eet nu haar hele groentenstick op (maar niet het plastiek). Ze laat zich ook niet zo snel meer optillen maar ze heeft geen andere verschijnselen. Weet iemand wat dit is of is jullie dit ook al overkomen? Ik zou graag iets vernemen en eventuele tips. mvg
jrjsieben Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Ik zou daar maar gewoon mee naar de da gaanKan gebits problemen zijnEn sticks zijn ook niet zo goed
Joseeke Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 (aangepast) Klinkt als een abces & zeer waarschijnlijk heeft ze pijn.Het beste kun je hiermee naar een goede KonijnKundige DierenArts gaan. Hier heb je een lijst met KonijnKundige DierenArtsen: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.htmlZeer waarschijnlijk zit er ook 1tje bij jou in de buurt 7 januari 2011 aangepast door ZaZa Link aangepast
Niek Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Naar een Konijnkundige dierenarts gaan lijkt me ook het beste. Succes!
Amatjuh Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Is het echt haar wang of zit het onder haar kin? Dan kan het namelijk ook een wam zijn, wat je vaak bij voedsters ziet.Die knaagsticks moet je niet meer geven, die zijn hartstikke ongezond. Bevat veel vet en suiker en weinig vezels. Echte dikmakers dus een slecht voor de darmen.
Anaïs Stals Geplaatst: 7 januari 2011 Auteur Geplaatst: 7 januari 2011 Het zit aan de linkerkant van haar gezicht, ter hoogte van de snorharen. Ik zal eens kijken of er een konijnkundige is in mijn buurt maar ik woon in België. Op andere sites stond er dat dit misschien een verschijnsel is van myxomatose, maar ze heeft geen opgezwollen ogen (ze is namelijk niet ingeënt.)Bedankt en ik zal kijken hoe het evolueert zonder sticks en dan kijken of het verbeterd.
ZaZa Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 2 weken ? Als het myx geweest was, was ze nu al wel begraven geweest... 2 weken....dat je zo lang blijft lopen ermee..of eigenlijk; je konijn er zo lang mee laat lopen..Geen idee hoeveel je om je konijn geeft, maar een abces is waarschijnlijk en heeft een hoge prioriteit als het om behandelen gaat... Maandag naar de dierenarts dus ! En geen 'ge-maar......' :yes: Er staan hier ook dierenartsen uit Belgie die onze leden konijnkundig hebben gevonden..(wat niet hoeft te betekeken dat ze dat ook zijn): http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.htmlHeb je een dierenarts op het oog waar je heen wilt ?Bunnybunch heeft behoorlijk wat belgische leden die je kan vragen of ze de door jou gekozen dierenarts kennen..... Gewoon hier neerzetten dus ! Succes !!!
Amatjuh Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Ik denk niet dat het probleem is veroorzaakt door die sticks, maar ik zou ze uit gezondheidsoverweging niet meer geven.Klinkt meer als een abces, dat kan veroorzaakt worden door doorgroeiende kieswortels.
Axellerd Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 had mijn eerste nijntje ook.. hij had tumor, dus best naar da gaan.. wij waren te laat bij hem, en hij is moeten inslapen.
Anaïs Stals Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Geplaatst: 8 januari 2011 En we hebben een dierenarts korbij gevonden! Wij gaan maandag tijdens de vrije uren op consultatie. Dank jullie wel voor al jullie berichten, het heeft zeker geholpen.
Engeltjes farm Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 succes,mijn Franse hangoor had ook een dikke wang,bleek een abces veroorzaakt door stro,maar als je pech hebt komt het voort van de tanden/kiezen en dan ben je verder van huis!dan gaat je konijn ook slecht eten omdat hij het niet meer kan op een gegeven momentdus inderdaad snel naar de da en na laten kijken wat het precies is
Aanbevolen berichten