Ga naar inhoud

Landurig probleem, langzaamwerkende darmen


ornithos

Aanbevolen berichten

In granen zitten het soort eiwitten waar een konijn niets mee kan in zijn spijsvertering. Daarom is af en toe een heel klein stukje brood niet echt per se slecht, maar grotere hoeveelheden wel (en brinta dus ook).

Of het ook een verstoppende werking kan hebben weet ik niet, maar dat klinkt op zich niet onlogisch. Geef je konijn vooral hooi en SS en ontworm eerst eens goed met Panacur.

Als je DA niet KK genoeg is, is het misschien ook een idee er eentje te zoeken die wel KK is, die zal ook beter in staat zijn goed mestonderzoek te doen om te zien of er sprake is van Cocc. Al zie je bij Cocc. vaker diarree dan verstopping. Heeft je konijn ook wel eens hele grote of raar gevormde keutels? Dat wijst weer meer op wormen, dus als ik jou was zou ik beginnen met Panacur en een ander dieet.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt inderdaad. Als je konijn echt te licht is zijn er ook nog andere mogelijkheden om het gewicht wat omhoog te halen, maar dat kost ook tijd. Ik heb zelf bijgevoerd door wat extra biks per dag, je kunt ook kijken naar een wat eiwitrijkere biks (science junior ipv de normale).

Het is belangrijk dat je echt goed gaat ontwormen en goede voeding geeft, om de darmen weer even tot rust te laten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .