Coco Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Heb net de uitslag van de kweek gehad, was geen snot maar een menselijke ziekenhuisbacterie Acinetobacter species* wat mijn Coco heeft. Deze bacterie is zeer resistent. Ik kan echt nergens iets vinden over deze bacterie bij konijnen en ben radeloos !Heb wel Doxoral aqua drops gekregen, maar mijn gevoel zegt dat dit denk niet gaat helpen.Vragen reizen als "heeft het konijn het van mij gekregen of ik van mijn konijn", "is mijn andere konijn ook besmet", "wat zijn de ziekteverschijnselen bij mensen (25% van de bevolking draagt deze bacterie zonder problemen op de huid), maar ik ben zelf ook al 1 maand niet gezond" etc, etc. HELP, HEEFT IEMAND HIER OOIT ERVARING MEE GEHAD ? Groetjes,Linda
pechkonijn Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Ik zou in elk geval mezelf op die bacterie laten testen.Voor je konijn zou ik de Wilhelminaparkkliniek in Utrecht mailen. Eens zien wat zij er van vinden en of ze je een antibioticum kunnen aanraden.
Boseetje Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 ja idd goed plan mailen met Wilhelminapark!Sterkte!
lianne Geplaatst: 6 januari 2011 Geplaatst: 6 januari 2011 Probleem met die bacterie is dat hij ook redelijk resistent is tegen veel antibiotica... Dit staat er op medirabbit:Acinetobacter sp. is een bacterie die normaal een weinig agressief potentieel heeft en dus zelden tot de ontwikkeling van pneumonie leidt. Zijn aanwezigheid neigt er toe dat een dier door deze bacterie zowel gekolonialiseerd, als geïnfecteerd wordt. Door deze kolonialisering is het belangrijk, om te weten of deze bacterie de oorzaak van de ziekte is, of dat het de aanwezigheid van meer pathogene bacterie maskeert.http://www.medirabbit.com/NL/Longziektes/Ziektes/URI_nl.htm
Coco Geplaatst: 7 januari 2011 Auteur Geplaatst: 7 januari 2011 Heb voor mezelf een afspraak gemaakt met de huisarts en dierenartsen gebeld, maar er is weinig bekend behalve dat de bacterie vrij resistent is tegen antibiotica en dat mensen hem op de huid dragen 25% en pas gevaarlijk kan zijn als je verzwakt bent (aan de beademing, intensive care etc.). Het nu een mail gestuurd aan Wilhelminadierenziekenhuis te Utrecht en hoop hier iets wijzer van te worden.Het komt alleen bijna nooit bij konijnen voor, dus kan hier met niemand overleggen / mailen hoe ik het beste kan handelen. Heel erg bedankt voor jullie reacties !Coco zit nu wel binnen in huis i.p.v. in de schuur. Ze niest niet zo heel veel meer en soms lijkt ze zelfs even gezond. Linda
Aanbevolen berichten