Ga naar inhoud

Bailey eet amper na castratie


Bails

Aanbevolen berichten

Hallo mensen!

Ik haalde al enige tijd handige tips van dit forum af en heb me nu aangemeld omdat ik me zorgen maak om mijn konijn Bailey en ik dacht misschien hebben jullie tips voor me.

Bailey is gisteren gecastreerd..operatie is goed gegaan..was gisteren de hele avond nog wat suf en heeft de hele nacht maar weinig gegeten..paar hapjes witlof en paar likjes van de waterbak.

Mijn vriend en ik hebben hem ook geprobeerd te dwangvoeren..hebben hem al een beetje wortelhapje kunnen geven maar wanneer we dit proberen te geven worstelt hij zich in alle kanten en zelfs de handdoek truc lukt niet..Het is ons wel gelukt om hem ongeveer 1,5 uur geleden zijn pijnstillers te geven.

Net heeft hij 2 takjes peterselie gegeten ma verder heeft hij niet echt heel veel trek om te eten/drinken.

Heb al met de dierenarts gebeld en zij zegt dat als hij echt niet wilt eten ik vanmiddag terug moet komen en ze hem nieuwe pijnstillers inspuiten.

Maar nu heeft hij dus een beetje gegeten en ik vraag me af of ik toch vanmiddag terug naar de dierenarts moet ofdat het normaal is dat ze zo weinig eten na de castratie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij beweegt af en toe..heeft vanmorgen wat door de keuken gerend en kwam ook een paar keer naar mij toe gerend..maar ik weet niet of hij al gewoon door de keuken mag rennen met die wond? want merendeel zit hij vooral te suffen in de kooi..verder wast hij zich veel en wat hij ook veel doet is met de voorpoten op de vloer van de kooi krabben..maar ik heb de deken al eruit gehaald omdat hij die de hele tijd wegkrabde maar nu krabt hij op de grond..weet niet waarom hij dit doet.

Hij is geholpen via narcose dmv injectie geen gas in ieder geval..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn Koos at de dag van de castratie ook niks meer,, hij voelde zich duidelijk niet zo prettig..

de dag erna at hij wel weer,, begon met een beetje en de dag daarna was er niks meer anders dan normaal..

misschien als de pijnstiller gaat werken dat hij gaat eten.. hoop het voor je! succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft in ieder geval de hele tijd wel iets gegeten..al zijn het maar een paar hapjes witlof, 2 stronkjes peterselie wat hapjes hooi en wat biks en wortelhapje via dwangvoeding waar we zijn medicijn doorheen hadden gedaan..en hij heeft net weer 2 keuteltjes gelegd..dus ik kijk het even aan en ga zo de DA bellen wat zij denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .