Jessiica Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 ik had een vraagje over sore hocks weet niet of die al eens gesteld is,maar hoe krijgen konijnen dit?mijn konijnen liggen op beukensnippers in de kooi en als ze naar buiten gaan liggen ze op 2 kleden. kunnen ze het daar ook van krijgen of valt dat mee.
Lianne22 Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 (aangepast) Volgens mij komt t voornamelijk voor bij grote rassen of konijnen die te zwaar zijn. Ook bij rexen omdat de beharing op de hakken over t algemeen dun is.Sore Hocks worden ook veroorzaakt door een verkeerde bodem. Een kooi met een traliebodem is pijnlijk..Maar ook een vies hok en natte poten kan lijden tot zere hakken. En ik weet niet of t zo is??? Maar speelt erfelijkheid ook een rol? Omdat met konijnen die snel dit probleem hebben niet gefokt wordt? Maar ( iemand ) verbeter me als ik fout zit.. 5 januari 2011 aangepast door Lianne22
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Meer mogelijke oorzaken.... hier heeft Lobke, mijn Vlaamse reus het van het lopen op betontegels
Jessiica Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Geplaatst: 5 januari 2011 okee bedankt in ieder geval voor de reactie had ook eens gehoort dat het door fleece deken kan komen want dat word warm onder de voetjes , meteen fleece deken weg gehaalt bij ze.
Lianne22 Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Moet je zelf maar eens een fleece deken over je hand hard wrijven is ook niet fijn!
Lianne22 Geplaatst: 5 januari 2011 Geplaatst: 5 januari 2011 Meer mogelijke oorzaken.... hier heeft Lobke, mijn Vlaamse reus het van het lopen op betontegels vlaamse reus is natuurlijk een groot ras. En die kunnen er over t algemeen sneller last van dan de kleinere rassen.
Jessiica Geplaatst: 5 januari 2011 Auteur Geplaatst: 5 januari 2011 nee klopt had het al eens gevoelt, dat brand indd.ik heb zelf 2 kleine harige rasjes, maar was wel erg nieuwsgierig naar hoe het bij konijnen kan komen.ziet er ook zo zielig en pijnlijk uit.
Aanbevolen berichten