bunny ranch chanty Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 roxasect is echt dodend....ik heb enkel vloerbedekking in de slaapkamer dus een keer per jaar spuit ik daar uit voorzorg.Ik heb 3 katten namelijk.Maar konijnen op een tapijt laten lopen is geen succes hoor....( is een beetje vies zelfs)Kun je beter antislip zijl of laminaat hebben met een uit wasbare kleed er op.Ik heb dat zelf in huis dat is toch wel een stuk schoner.
pechkonijn Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ja maar als het is ingespoten, is het dan echt niet meer schadelijk voor het konijn, mochten ze gaan graven/knagen e.d.?Ik weet dat heel veel spul, zoals supermarktmerken, op basis van citroen is dat afwerend werkt en niet dood.Van de vlostoomreiniger heb ik nog nooit gehoord.. Ben benieuwd naar meer informatie Het moet niet zo zijn dat de gezondheid van Bugs achteruit gaat omdat hij in contact komt met anti vlo middelen. Of kan ik na het behandelen van het tapijt, er een fleecedeken overheen leggen en dat het 'gevaar' dan geweken is? @brc, roxasect is dat op citroenbasis of is het echt goed dodend spul? En is het bijv. na een dag nog giftig voor dieren? Maar hadden die katten van de vorige bewoner dan vlooien? Ongediertebestrijding is echt slecht voor de gezondheid en ik zou het alleen doen als er ook daadwerkelijk vlooien of neten in huis zijn, niet "voor de zekerheid". En hoe zit het met die hond? Waarom wordt hij ingeslapen als jij hem niet meeneemt? Leeft de hond op dit moment dan in een ander huis: het gaat om de hond van je moeder en jij woont met Bugs toch ook bij je moeder op dit moment? Ik snap het niet helemaal. Ik zou die twee dierenartsen waar je niets meer van hoort gewoon nog eens bellen.
ZaZa Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 (aangepast) Dat laatste begrijp ik ook niet helemaal.. Het zijn de 2 beste dierenartsen staat er als titel...Die laten niets meer van zich horen..Dan ga je er toch achteraan als ze de beste zijn...In ieder geval om hen te vragen wat hun opinie nu is.. Over dat koppelen..Bugs is doodziek, dat is wel duidelijk...het bot is aangetast en dat is een onomkeerbaar feit.Is het verstandig om in deze toestand serieus na te denken over koppelen ?Geen idee wat zijn levensverwachting nu nog is..wat realistisch is om nu nog voor mogelijk te houden...Koppelen levert stress op..Hij gaat straks verhuizen, een hond waarvan je niet goed weet hoe hij gaat reageren op de konijnen en andersom net zo goed dan zeker ?Best veel nieuws én stress voor zo'n ziek konijn misschien ? Wat die vlooien betreft...Is het zeker dat die katten vlooien hadden ?Kan je dat niet afdoen met goed stofzuigen ?Geen idee hoe lang het huis al leeg staat, maar als ze last hadden van vlooien, had je dat nu vast al gemerkt ? 10 februari 2011 aangepast door ZaZa
Suuzi Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Van de vlostoomreiniger heb ik nog nooit gehoord.. Ben benieuwd naar meer informatie Bedoeld wordt een 'gewone' stoomreiniger die je bij een bouwmarkt kunt huren. Mijn DA weet jammer genoeg niets van bestrijden van vlooien met een stoomreiniger. Sorry, ik zou het je toch niet aanraden. Een paar verhalen op internet geven geen garantie, terwijl het veel werk is om een woning van plint tot plint met een stoomreiniger af te gaan. ZaZa heeft een punt: je kunt eerst kijken of er wel vlooien zijn. Op www.milieucentraal.nl heb ik een simpel, gifvrij huismiddel gevonden om een ruimte op de aanwezigheid van vlooien te checken. Zoek met 'vlooien' en lees onder 'bestrijden'. Je zou er een avond aan moeten kunnen besteden, want je moet er bij blijven voor de veiligheid.
Bunny06 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 (aangepast) Even voor de duidelijkheid..Ik heb contact opgezocht met Frank en hij zou overleggen met Evert. Weet ik veel hoelang zoiets kan duren. Ik heb 28 januari van een andere arts, die wel vrij direct reageerde, te horen gekregen dat Bugs probleem niet meer te verhelpen is. En ik woon thuis, bij mijn moeder met de konijnen op zolder waar de konijnen veel ruimte hebben.Vandaag heb ik de sleutels gekregen maar vandaag kon ik nog niet bezig aangezien ze nog steeds bezig waren met het opknappen.En @ ZaZa, Bugs is niet een zielig konijntje dat DooDziek is.Hij is een DooDnormaal konijn dat toevallig nog een infectie heeft maar daar heeft hij zelf geen last van.Hij vreet, plast, keutelt als de beste en vliegt alle kanten op als hij op zijn manier een binky maakt.Dus het koppelen zal misschien een beetje stress opleveren maar ik weet zeker dat hij er meer van opknapt dan dat hij er last van krijgt.Ieder konijn heeft recht op een soortgenoot, vind ik. En Bugs zeker.En stel dat hij nog een paar weekjes te leven heeft, dan was hij tenminste wel gelukkig en weet hij hoe het is om een vriendinnetje te hebben. Nu kan hij alleen nog maar kijken door het tralies heen naar Bunny en Witje..En dan heb ik een voedster alleen zitten, die kan ik, mocht het zover komen, proberen te koppelen aan Witje en Bunny. Maar ik vind het heel krom om te praten over 'wel/geen vriendin vanwege zijn toestand'.. Zelfs bij een gelukkig en gezonde koppel kan 1 van de 2 een hartstilstand krijgen of whatever.Misschien gaat Bunny of Witje wel eerder dood dan Bugs.. Wie weet..Maar daar ga ik mij ook niet mee bezig houden. En ga maar eens vlooien op een zwart tapijt zoeken. Laat staan neten, daar heb je een microscoop voor nodig.En ik denk dat je beter uit voorzorg kunt doen dan dat je te laat bent en een hele zwerm vlooien in huis hebt.De kans is groot, dat als er neten zijn, dat ze straks uitkomen zodra ik erin trek vanwege de trillingen of andere factoren. Dus het is echt niet zo dat als ik nu geen vlooien zie, dat ze niet meer komen.En ook al hebben de katten geen vlooien gehad, je kan zelf ook neten meenemen (of visite) aan je schoenen e.d. En ik was btw van plan om de konijnen gewoon weer op fleecedekens te zetten. Als deze vies worden kun je ze zo vervangen. 10 februari 2011 aangepast door Bunny06
Bunny06 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 En de hond, franse bulldog, zou ingeslapen worden omdat ze te druk was/is maar omdat ik dat een onzin reden vond en nog steeds vind, heb ik maar gezegd dat ik haar dan wel mee zou nemen als ik uit huis zou gaan.. Maar dat was 4 jaar geleden ofzo en ik was toen ongeveer 17/18 en ik ben in die 4 jaar allang vergeten dat ik dat beloofd had. Maar mijn moeder blijkbaar niet.
pechkonijn Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 En de hond, franse bulldog, zou ingeslapen worden omdat ze te druk was/is maar omdat ik dat een onzin reden vond en nog steeds vind, heb ik maar gezegd dat ik haar dan wel mee zou nemen als ik uit huis zou gaan.. Maar dat was 4 jaar geleden ofzo en ik was toen ongeveer 17/18 en ik ben in die 4 jaar allang vergeten dat ik dat beloofd had. Maar mijn moeder blijkbaar niet.Ik denk niet dat je snel een dierenarts vindt die een hond laat inslapen omdat ze te druk is. Maar goed, daar heb je nu niets aan omdat je vier jaar geleden al beloofd hebt om de hond mee te nemen. Maar een drukke hond is meestal weer niet zo'n goede combinatie met konijnen... Nou ja, dat zal je moeten afwachten. Lang niet elke kat heeft vlooien. Zelf zou ik pas anti-vlooien actie gaan ondernemen als ik daadwerkelijk vlooien geconstateerd heb. Waarom een probleem oplossen dat er waarschijnlijk niet is? Ik denk dat alleen jij kan beoordelen of Bugs een koppeling aankan. Dus als je denkt dat het goed voor hem is, zou ik het proberen. Maar dan zou ik direct naar een opvang gaan waar ze dat zien zitten en waar ze met je mee willen denken. Als ik een opvang had, dan zou ik blij zijn als er iemand langskwam die zoveel voor een konijn over had. Waarom bel je die Frank niet nog eens? Misschien is het hem ontschoten of heeft hij je mail-adres of telefoonnummer niet meer.
Bunny06 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Geplaatst: 10 februari 2011 (aangepast) Oh, Frank heeft zat mailtjes van mij gekregen. Die raak je niet zomaar kwijt. Van Frank is dit niet de eerste keer dat hij zegt dat hij zou overleggen en dan vervolgens niets meer van zich laat horen. Eerder zou hij overleggen met een kno arts en vervolgens hoor ik niks meer en nu ook weer. Vind dit niet 'klantvriendelijk'.. Maar het maakt ook niet meer uit aangezien iemand anders dus wel de tijd heeft genomen om de opties nog eens door te nemen en als conclusie is gekomen dat Bugs zijn probleem niet meer op te lossen is en dat ik nu moet zorgen dat Bugs 'geluk' het belangrijkste is.En Bugs is erg stressbestendig. Dat hadden jullie denk ik ook wel opgemerkt als je leest wat hij heeft meegemaakt.Wekelijks op en neer rijden in de trein naar Groningen, soms met auto. De zware operatie in Groningen, Op en neer rijden naar Utrecht voor ct scan waar hij weer een verdoving voor kreeg, Vlak daarna een zware operatie in Wilhelminapark in Utrecht, Daarna nog rontgenfoto's in Beilen en dan heb ik heb nog niet gehad over het dagelijks spoelen en een lange periode dat ik hem injecties moest geven tot zelfs wekenlang om de dag. Als Bugs stressgevoelig zou zijn, was hij er niet meer...Ik ga geen onderscheid maken tussen dieren. Ze staan bij mij allemaal op nr.1.Maar als ik denk dat mijn konijnen gevaar lopen voor de bull (die tot nu toe geen agressie heeft getoond) dan zal ik de bull niet houden. De bulldog heeft een gedragsstoornis waar ik nog iemand van martin gaus voor langs heb laten komen om haar te observeren, wat gewoon geldverspilling was. Ik weet niet of jullie het gedrag van een stafford pup kennen, maar zo gedraagt ze zich. Heel enthausiast, over je heen walsen, andere honden onbewust omver of weg beuken om haantje de voorste te willen zijn.Ze krijgt regelmatig op haar kop van andere honden maar ze leert er niet van. Ik weet zeker dat ze stabieler word als ze alleen alle aandacht krijgt en niet de aandacht moet delen met andere honden.Tevens zit ik nog tot juli ongeveer op school/stage en heb ik werk en dat is gewoon heel erg onstabiel voor een hond dus stel dat het goed gaat tussen haar en de konijnen en ik vind dat ik de bull niet voldoende kan verzorgen, moet ze ook weg.Het is zielig als ik haar niet kan geven wat ze wel verdient. En ik weet ook wel dat sommige mensen hun hond de hele dag zowat opsluiten in een bench e.d. omdat ze werken of gewoon weg gaan maar ik vind dat als je een hond neemt (of elk ander dier), je de plicht heb haar ook de zorg te geven die ze nodig hebben. Als ik vind dat ik daar niet aan kan voldoen, kan ik haar niet houden. 10 februari 2011 aangepast door Bunny06
Aanbevolen berichten