Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Iedereen,

Mijn konijntje heeft al een tijd last van kwijlen en een natte neus..

echter wil hij nog wel gewoon eten en is heel levendig en vrolijk.

Ik ben een paar weken terug naar de DA geweest en die heeft tandproblemen uitgesloten, in ieder geval wat hij zichtbaar kon zien.

Hij zei wel dat er miss een heel klein haakje ergens zat waarvoor het konijn onder narcose zou moeten.

Nu wil ik dat graag voorkomen en ik wil eigenlijk vragen of iemand anders dit ook heeft? Een gewoon "gezond" konijn die kwijlt?

Ik heb al nieuw voer gegeven en een anti-lek drinkfles maar het blijft nattig.. het ruikt ook niet heel lekker en dat heeft hij zelf ook door. hij wast zich vaak en zit altijd onder zijn nekje aan de haren te trekken.

kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?

Groetjes Esmee

Geplaatst:

dit kan alleen de da je vertellen,

is je da wel konijnkundig?

zie anders de lijst bij gezondheid.

het klinkt niet goed,

en dat ie eet betekent niet dat ie niet ziek is, mijn konijn is ook ziek, maar die eet als een gek.

dat kwijlen is zowiezo niet goed.

ik zou even wachten op andere reacties.

maar zou zowiezo naar een konijnkundige da gaan.

succes!

Geplaatst:

hij kwijlt niet aldoor.. en ook niet altijd. Ik heb net allerlei knaagdingen gehaald bij de dierenwinkel en hij knaagt als een gek.. ik denk dan ook niet dat het iets met zijn tanden te maken heeft..

maar het blijft wel vreemd inderdaad.. hij smakt ook heel erg met eten maar hij knarsetand niet ofzo..hij lijkt niet ergens last van te hebben..

Geplaatst:

wat voor knaagdingen?

toch niet knaagstenen en van die snoepjes aan een stokje/

dit is helemala niet goed!

zitten erg veel suikers in.

dan kun je beter een onbehandelde tak van een wilgenboom geven.

smaken doen ze hier ook, meer malen van het eten,

maar kwijl is niet goed .

staat je da op de kk lijst?

en wat voor spulletjes heb je gehaald dan?

Geplaatst:

ik heb een knaagsteen met mineralen, knaaghout en idd die takjes..

verder heb ik nog een hooiruif gehaald van hout..

de da stond niet op de lijst maar wel een andere hier in de buurt.. dus daar ga ik dan binnekort wel even heen..

Geplaatst:

mag ik je 1 ding vragen gooi die mineralen steen aub weg,

ik snap dat het verleidelijk lijkt, en je dacht dat je het beste deed voor je konijn maar ene knaagsteen met mineralen is super slecht,

knaaghout kan wel als het onbehandeld is,

wacht ik zoek even op een topic waarom die knaagstenen zo slecht zijn

Geplaatst:

ow oke had al een link, goed zo!!

ja snap natuurlijk dat je dat koopt,

ik gaf mijn konijnen toen ik 7 was ook gemeng voer, en van die stokjes, en geen hooi:S

ja dat is gewoon onwetendheid, maar die dierenwinkels verkopen het gewoon, en wij denken ja een dierenwinkel weet dat toch wel maar nee...

hier een topic, staan ook goede alternatieve:

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/27021-plaats-knaagsteen.html

heb je je da al opgebeld?

om zijn mening te vragen, is nooit slecht om te doen natuurlijk;)

succes en hou je me op de hoogte?

niest je konijn trouwens ook?

Geplaatst:

hahah superbedankt! maar ik wil natuurlijk het beste.. idd ik heb ook heel vaak dat ik de situatie in een dierenwinkel uitleg en dan weten ze vaak niet eens waar ze het over hebben.. dus dan kan ik het net zo goed zelf beslissen..

mijn konijn is alleen niet heel erg fan van dat knaaghout.. maargoed daar moet hij maar aan wennen.

ik had sinds kort geleden zelfs nog gemengd voer, omdat we dat vroeger thuis ook altijd hadden voor onze konijnen, maar de dierenarts heeft me dat wel uit het hoofd gepraat haha ;)

Ik ga morgen even bellen en dan laat ik het weten.. ik ben net even gaan kijken bij 'm en er is niks aan de hand.. hij is lekker aan het knagen en hooi eten maar kwijlt niet.. en niezen nee, heb ik hem in de tijd dat k m heb mischien 2x zien doen..

Geplaatst:

ow oke, dat is goed toch,

ja hoe zeggen ze dat, al doende leert men ofzoiets

hoe oud is je nijn als ik mag vragen?

nou ben benieuwd wat de da zegt,

heb je wel een kk da?

kijk anders naar de lijst bij gezondheid,

Geplaatst:

ja raar, het ene moment istie nat van het kwijl en het andere moment is er niks aan de hand..

de dierenarts waar ik orige keer was stond niet op de lijst.. maar die ik morgen ga bellen wel.

en hij is 1,5 nu..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .