Ga naar inhoud

Oog met witte vlek bovenin bij teddy dwerg


Bertina

Aanbevolen berichten

Mijn dochter heeft een teddy dwerg konijntje, deze is nu 1 jaar. Nu zag ik net bij het kammen, dat zijn linkeroogje een witte vlek bevat, het bruin is daar weg zeg maar. Mij lijkt het of hij blind aan het worden is? Ik heb gegoogled op afbeeldingen maar ik kan niet direct iets vinden.

Nu las ik hier wel ergens dat bij blindworden, er nog wat aan te doen zou zijn? Wat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het lijkt op een wolkje dan kan dat ook een teken van E.c zijn...veel dierenartsen weten dit niet kijk eens op de site van de wilhelmina parkkliniek in Utrecht daar staan de andere symptonen ook bij maar ze hoeven deze niet allemaal te hebben alleen z'n wolkje in het oog en als het komt niet door een beschadeging dan kan een behadeling tegen E.c goed helpen.....het kan ook een oogbeschadeging zijn en daarom is het verstandig het bij een konijn deskundige dierenarts na te laten kijken...Je kunt een lijst met konijndeskundige hier op het forum vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan een oogbeschadiging zijn. Vlekje (een konijntje dat ik vroeger had) heeft dat ook gehad, waarschijnlijk gewoon van een stukje stro dat in het oog gestoken had. Wij zijn daarvoor bij de dierenarts geweest en daar heeft ze oogzalf gekregen. Dat hebben wij een hele tijd gebruikt, maar de beschadiging was te groot en is niet meer weggetrokken. Ze kon nog wel gewoon zien, maar met Ć©Ć©n oog iets minder. Ik zou gewoon even een bezoekje aan de dierenarts brengen, wie weet is het nog te verhelpen, wat wel te hopen is voor zo een jong konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook een witte vlek in zijn oog gehad, dit was een beschadiging van het hoornvlies die was gaan ontsteken. De DA vertelde dat zonder behandeling het oog blind zou kunnen worden of dat de bacterie naar binnen zou kunnen slaan. Ik heb het oog twee weken lang gedruppeld om de bacterie goed weg te krijgen, terwijl de vlek veel sneller was verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het lijkt op een wolkje dan kan dat ook een teken van E.c zijn...veel dierenartsen weten dit niet kijk eens op de site van de wilhelmina parkkliniek in Utrecht daar staan de andere symptonen ook bij maar ze hoeven deze niet allemaal te hebben alleen z'n wolkje in het oog en als het komt niet door een beschadeging dan kan een behadeling tegen E.c goed helpen.....het kan ook een oogbeschadeging zijn en daarom is het verstandig het bij een konijn deskundige dierenarts na te laten kijken...Je kunt een lijst met konijndeskundige hier op het forum vinden..

De lijst had ik al gevonden en bij ons in de buurt is de dichtsbijzijnde in Eindhoven, die ga ik morgenvroeg meteen bellen. De vlek zit er nog niet zo lang, want ik kam hem om de dag en het was met niet eerder opgevallen, zijn haren zitten helemaal voor zijn ogen en dan doe ik hem weleens een klemmetje in, tot hij weer in zijn kooi gaat.

Bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ben hier nieuw maar ik zie dat mijn reactie ook onderin is toegevoegd. De lijst had ik gister gevonden en ik zag dat in Eindhoven er 1tje zit, dat is niet onze eigen dierenarts maar het is idd beter naar een deskundige op het gebied van konijnen te gaan.

Dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .