Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo BB´ers!

Vorige week starte ik een topic over Floortje, ze bleek gas, stille darm en haakjes te hebben. Ze zou deze week moeten worden geholpen aan de haakjes.

Ik belde gisteren naar de DA om die afspraak te maken maar het kon niet meer deze week. Het vroegst was over 1.5 week, dit was natuurlijk veels te laat en na veel aandringen enz kon ze toch nog as woensdag worden geholpen! Floortje eet al wel weer beter, nog niet helemaal normaal, en is ook veel levendiger. Toch zei de assistente dat er nu wel een risico zat aan de ´operatie` het kon zijn dat ze niet meer uit de narcose zou komen. Of dat ze daarna nog zou kunnen overleiden vanwege de stress. Ik weet dit natuurlijk allemaal wel maar de assistente zei het nu wel 20x! Ik weet dat er niks anders op zit dan haar haakjes te laten weg halen maar ik wil graag jullie mening hebben over wat de assistente zei. Is er echt zo´n grote kans dat ze overlijd?

Groetjes Margot

p.s. Ze zijn trouwens wel heel konijnkundig en weten heel veel van konijnen af:yes:

Geplaatst:

Bij mensen operaties besteden ze ook veel aandacht aan die kans, of het dan ook betekend dat de kans extra groot is, volgens mij valt dat wel mee. Risico's zijn er echter altijd. Gevolgen van haakjes zijn er ook... het is kiezen uit twee 'kwaden' in dat soort gevallen lijkt me.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie!

Ja ik dacht ook van het moet nu gewoon want ik merk duidelijk dat ze last heeft van die haakjes en ik heb sinds vandaag ook geen pijnstilling meer. (opzich eet ze nog wel hoor) Dus als ik zou moeten wachten tot over 1.5 week dan red ze dat niet meer. Ze gebruiken gas narcose en ze word goed verzorgd daar maar ze waren vooral bang dat het mis zou gaan omdat ze nog niet helemaal is aangesterkt, maar ik denk dat het zoiezo niet beter zal worden (eerder slechter als ik moet wachten).

Ik wilde graag even gerustgesteld worden :$

Geplaatst:

Dankje! Nu weet ik tenminste zeker dat ik de goede keus heb gemaakt. Bedankt voor je reacties! Ik was toch behoorlijk zenuwachtig omdat ik erg bang was/ben dat ze overlijd maar nu voel ik me toch wel zekerder. :D

Geplaatst:

Bedankt! Ik vind het echt fijn om even gerustgesteld te worden :$. Je zal vast gelijk hebben. En Floortje is een jong konijn en deze ´operatie´ is niet super ernsitg dus het zal vast goed komen. Nogmaals bedankt!

Geplaatst: (aangepast)

Hoi Margot,

Gisteren is mijn nijn voor de tweede keer onder narcose aan zijn gebit geholpen. Hij heeft een heel slecht gebit en zal regelmatig eraan moeten worden geholpen. DA's moeten nu eenmaal melding maken van de kans op overlijden bij narcose. Maar over het algemeen gaat het allemaal goed hoor. Je beestje zal zich wel wat vreemd voelen na de narcose. Je moet niet schrikken als hij tot 3 uurtjes na de narcose erg wankel op zijn pootjes staat. RUfus heb ik eerst 2 uurtjes bij laten komen en toen heb ik wat lekkers binnen bekbereik gelegd. Leg voordat je je nijn op gaat halen een warme kruik onder het stro zodat ie het niet te koud heeft. Na 3 uur zat ie alweer wat te knabbel op wortelloof en hooi. Nu, de volgende dag eet hij weer zoals vanouds. Het kan zijn dat je je beestje moet dwangvoeren als ie echt niets wil eten. Maar meestal gaan ze vanzelf weer happen. Succes en laat me weten hoe het is gegaan

aangepast door docentje
Geplaatst:

Hai docentje!

bedankt voor je reactie! Floortje is al een keer onder narcose geweest, castratie, en toen is het ook goed gegaan. Dus ik weet wel een beetje hoe en wat (toch wel enorm bedankt voor de uitleg hoor! ;)). Waar ik niet aan heb gedacht is dat ze na de narcose hun temp. niet kunnen regelen. Shit zeg! Ze is namelijk een buiten konijn, hoe moet ik dit doen? Kan ze gelijk in haar eigen hok of wat?

Wat vervelend dat Rufus een slecht gebit heeft en veel vaker onder narcose moet! Gaat het iedere keer goed? En gaat dit zijn leven door, kan je er niks tegen doen?

Geplaatst:

Hoi Margot,

Als het mogelijk is probeer Floortje dan zo goed mogelijk warm te houden. Een paar warme kruiken in haar buitenhok zou voldoende moeten zijn. Misschien nog een extra dekentje. Misschien is het ook mogelijk om haar in huis te nemen totdat ze helemaal bij is. Zou niet gelijk de warme woonkamer doen, maar misschien heb je een bijkeuken of zo?

Tja, Ruuf zal zijn hele leven door gecontroleerd en behandeld moeten worden. Heb al overleg gehad met de DA over zijn kwaliteit van leven. DA zegt dat als zijn gebit goed bijgehouden wordt hij een prima leventje heeft. Na de narcose van afgelopen maandag was ie heel snel weer de oude. De DA zei dat het enige nadeel voor mij is dat ik het zal merken in mijn portemonee, maar ja, ik heb nu eenmaal voor Rufus gekozen dus dan ga ik hem niet laten inslapen omdat ik eens in de 4 maanden moet dokken voor een narcose. Is helaas ook niets ter voorkoming aan dit gebitje te doen. De kiezen in zijn rechterkaak staan schots en scheef en slijten daardoor verkeerd. Maar goed, ik ben blij met Rufus en hij geloof ik met mij.

Succes!

Linda

Geplaatst:

Bedankt!

Ik heb wel een garage maar die heeft alleen wel vloerverwarming, maar het is toch altijd rond de 0-5 graden. Ik denk dat ik haar ook pas mag ophalen als ze weer bij is. Tenminste dat zeiden ze.

Wat moet ik allemaal mee geven aan de DA? Ik geef zoiezo wat voer van ze mee, en wat nog meer?

Dat is wel vervelend zeg docentje! Rufus heeft het maar goed bij jou, dat je iedere 4 maand voor hem aardig wat betaald! Hoe duur is het bij jou als ik vragen mag?

Zolang het bij rufus ook goed blijf gaan zou ik er ook mee doorgaan hoor. Ik ben alleen benieuwd hoe het zal gaan als hij 12 is bijvoorbeeld. KAn hij zo oud worden, omdat hij toch steeds onder narcose moet?

Geplaatst:

Meenemen naar DA: wat van zijn vertrouwde brokjes, eventueel medicatie als ie dat al gebruikt. En Rufus geef ik altijd zijn knuffeltje mee waar ie vanaf kleins tegenaan ligt te slapen. Rufus ging ook pas mee als ie weer bij was, maar dan nog voelen nijnen zich nog een poosje wat onwennig en slapjes.

Zijn gebitje bijwerken kost hier in omgeving Goes 47,50. Als ik nog extra pijnstilling erbij wil (wat deze keer gelukkig niet nodig was) komt er nog max een tientje bij.

Of Rufus erg oud kan worden weet ik niet. Daarom geniet ik maar van de tijd dat ie bij me is.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie!

Ik heb haar wat brokjes meegegeven en ze zit nu niet aan medicatie dus dat was niet nodig. Ik had moeten denken aan haar speeltje. Die gooit ze altijd weg enz. Volgende keer beter...

Het bijwerken kost eigenlijk nog wel wat zeg! Voor mij valt het nog wel redelijk mee als het bij mijn DA ook zoveel kost, maar voor jou als je iedere 4 maanden dt moet doen! Jou konijntje mag wel blij met jou zijn zeg! ;) En ik zou ook nu gewoon van ieder moment genieten ;)

Geplaatst:

@solfide

Het komt vast goed hoor met Bliksem! ;) Het is wel super dat hij in 1 keer van alles verlost kan worden, de klitten en castratie. Het is een konijn in goede conditie (op de klitten en te kleine kooi na :P) dus de narcose komt hij echt wel door hoor. Hij zal vast weer snel de oude zijn en dan kan hij de dames gaan vergezellen :D. Hij heeft maar geluk dat hij bij jou is gekomen ;). Je houdt me wel op de hoogte over de vooruitgang! :D (Aan jouw zorg, die jij aan hem besteed zal het zeker weten niet liggen trouwens, hij boft maar enorm met jou!)

Zo een beetje gerustgesteld :P.

Geplaatst:

Je mag ook wel in mijn topic om moed vragen hoor ;)

Ik had de DA even gebeld omdat mijn vader met de auto even weg ging. En ze zeiden toen dat ze nog niet geholpen was en dat we op zijn vroegst om 1 uur half 2 gebeld konden worden (om haar op te halen). Ik ben nog niet gebeld dus ik weet nog niet hoe het gaat :$. Ik ben nu toch wel zenuwachtig hoor, ze was zo gestressed... En helemaal tegen mij aankruipen, arm ding.

Ik heb nog wel een vraagje, hoelang zou ze maximaal in de garage mogen staan? De garage is toch wel een stuk warmer dan buiten (de temp is rond de 5 graden). Kan ik haar een nachtje in de garage houden en morgen weer in het hok kunnen doen?

Geplaatst:

Als ik jou was zou ik dat de DA vragen. Ikzelf zou afgaan op hoe het konijn er aan toe is. In ieder geval niet naar buiten doen als ie nog zwakjes overkomt. maar omdat mijn nijn een binnendier is heb ik daar verder geen ervaring mee. Hoe is het nu met Floortje?

Geplaatst:

Ja ik mocht haar om 3 uur ophalen. Ik was zo blij! Alles is goed gegaan en ze had zelfs al wat gegeten bij de DA! Ik heb haar nu in de garage staan en ze gaat zo in hun hok, opzich is hun hok goed wind dicht (er zit nu zo´n hoes om heen van BB) behalve de ren is open maar daar kan ze zelf voor kiezen.

De DA had ook een info brief meegegeven en daar stonden allemaal hele goede dingen in, ik ben echt lbij dat ik bij deze DA zit.:D

Overgens was ze nog wel een beetje dronken aan het rond lopen, maar dat was ´s avonds al een stuk minder. Bedankt voor jullie adviezen, ik heb er echt veel aan ;), en jullie moed inpratende woorden!

Geplaatst:

Fijn dat het allemaal zo goed is gelopen met Floortje. Best wel grappig hè, als je nijn zo dronken probeert te lopen. Je wilt niet lachen, maar je kan er niets aan doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .