gerjanne Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Hoii, ik was zonet even bij de dw voor stro, en ze waren net de 'etalages' waar de konijnen enzo inzaten aan het schoonmaken, en voer aan het geven. En er zat in een zo'n hokje een konijn met twee hele kleine konijntjes, en dat grote konijntje trok hele tijd naar een kant met zn kopje, en hij liep naar de voerbak , met een helemaal scheef hoofdje. Dusik ging betalen, en ik zei, weet niet of u het al gezien heeft, maar er zit een konijn in die hokjes met een scheef kopje, zegt ze , oh, zal er zo even naar kijken. Zielig beestje, ze zullen er wel niet mee naar de da gaan, denk ik ;p.ik denk dat het E.C is?Moest ik even kwijt ;p liefs.
jrjsieben Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Je kan het melden bij de dierenbescherming als er niets aan wordt gedaan door de winkel
pup Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Kan ook oorontsteking zijn, in beide gevallen is behandeling dringend nodig. Kun je niet even teruggaan of bellen en je vermoeden bespreken en vragen of ze er mee naar de DA gaan? Dierenbescherming kan ook maar dan is het leed waarschijnlijk al geleden...
gerjanne Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Geplaatst: 27 december 2010 Ja, maar zon held ben ik nou ook weer niet ;owat doen ze in de meeste gevallen met zieke diertjes in de dierenwinkel ?
Lydiaa Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Volgens mij worden die als slangenvoer gebruikt. Daar was ik laatst ook achter gekomen. Dieren die ziek zijn of niet verkocht worden gaan terug naar de broodfokker om als slangenvoer gebruikt te worden. Ze zullen 't wel niet allemaal doen, maar op zich is het ook wel logisch dat die mensen die toch echt niet van dieren houden die konijnen etc. echt niet zelf gaan houden. Je kan het idd aangeven bij meldpunt dierenmishandeling 0900-2021210. Dit is de landelijke inspectie dienst van de dierenbescherming.
gerjanne Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Geplaatst: 27 december 2010 en wat doet de dierenbescherming dan ?misschien is het konijntje dan wel weggehaalt ? en er zaten nog twee piepjonge konijntjes bij, er zitten ook vaak moeder en kindjes in de winkel ( konijntjes dan ) ;p
jrjsieben Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Als je nog langer wacht met doorgeven dan is het denk ik zeker te laat en wat doet de dierenbescherming dan ?misschien is het konijntje dan wel weggehaalt ? en er zaten nog twee piepjonge konijntjes bij, er zitten ook vaak moeder en kindjes in de winkel ( konijntjes dan ) ;p
pluisebol... Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Mijn konijn wordt op dit moment behandeld tegen e. cuncilli en oorontseking en na 4 dagen gaat het al een stuk beter!Dus als ze niet naar de DA gaan echt de dierenbescherming bellen, dat is in ieder geval nog iets !
Gast Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Oh, dit soort dingen zou ik niet moeten lezen.. Arm konijntje!Zo snel mogelijk behandelen werkt het beste, dan kan het binnen een aantal dagen al beteren. Zou in ieder geval bellen, zodat je in ieder geval íets gedaan hebt. Mag ik vragen welke dierenwinkel en waar dit is? Eigenlijk wel heel sneu dat ze zo'n konijntje gewoon ziek in een hokje laten..
gerjanne Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Geplaatst: 27 december 2010 Ik heb het ook gezegt tegen die mensen, Rosman in Rijssen. Maar zouden ze het niet weten wat het is ?
Gast meloen Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Niet denken voor een ander wat deze met de diertjes gaat doen. Zo kunnen verhalen in de wereld komen die in dit geval mogelijk helemaal niet zo is. Ik zou als reptielhouder nooit een ziek dier geven als voeding.
pup Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Gerjanne, bel gewoon even. Vraag anders "uit bezorgdheid" hoe het met het konijntje is ofzo. Ik had al bijna zelf gebeld maar vind dat ook weer zo iets
gerjanne Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Geplaatst: 27 december 2010 @ pup.Ik zal morgen even bellen, " uit bezorgdheid " , vanavond kan niet meer ;pwou jij naar rosman bellen ,haha. ?
jrjsieben Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Ja er is nu al zoveel tijd verloren gegaanDan had je misschien deze discussie niet hoeven te startenIk ben zo van als je zoiets ziet dan ga je actie ondernemen :bounce:Maakt niet uit op welke manierMaar gelukkig steken we allemaal anders in elkaar :he: @ pup.Ik zal morgen even bellen, " uit bezorgdheid " , vanavond kan niet meer ;pwou jij naar rosman bellen ,haha. ?
gerjanne Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Geplaatst: 27 december 2010 @ jjjj nog watsorry hoor, hoef je niet zo raar te doen, alsof iedereen die zoiets ziet meteen gaat bellen en gaat vertellen ja dit en dat moet je doen. Is ook maar de eerste keer datik zo iets in zon dierenwinkel zie, weet dat ook niet wat ik moet doen. Als die dierenwinkel er nou zelf wat aan doet moet je de fout niet bij mij neerlegge.
pechkonijn Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 @ jjjj nog watsorry hoor, hoef je niet zo raar te doen, alsof iedereen die zoiets ziet meteen gaat bellen en gaat vertellen ja dit en dat moet je doen. Is ook maar de eerste keer datik zo iets in zon dierenwinkel zie, weet dat ook niet wat ik moet doen. Als die dierenwinkel er nou zelf wat aan doet moet je de fout niet bij mij neerlegge. Hoi Gerjanne,Goed dat je het hebt opgemerkt. Wat ik, als ik jou was, zou doen, is de inspectiedienst van de dierenbescherming bellen. Je kan ze uitleggen wat je gezien hebt. Zij maken dit vaker mee en weten wat ze kunnen doen. Dan hoef jij niet zelf bij die winkel langs te gaan om te controleren of het dier de nodige medische zorg krijgt. Hun telefoonnummer is 09002021210
jrjsieben Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Die adviezen heeft ze allemaal al gehad maar er wordt niks meegedaanVandaar dat ik dan zeg dan kan jebeter zon discussie niet starten En dan vervolgens niets doenook niet met de adviezen die je krijgtDat is mijn gedachte Hoi Gerjanne,Goed dat je het hebt opgemerkt. Wat ik, als ik jou was, zou doen, is de inspectiedienst van de dierenbescherming bellen. Je kan ze uitleggen wat je gezien hebt. Zij maken dit vaker mee en weten wat ze kunnen doen. Dan hoef jij niet zelf bij die winkel langs te gaan om te controleren of het dier de nodige medische zorg krijgt. Hun telefoonnummer is 09002021210
brigit Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Misschien kun je morgen ochtend nog iets in de DW "kopen".Dan weet je of de DW iets met jouw mededeling heeft gedaan.(ik hoop zo dat ze zijn wezen kijken na jouw mededeling, en daarop actie hebben ondernomen)
gerjanne Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Geplaatst: 27 december 2010 @ brigit, dat hoop ik ook zeker.Maar ik zal morgen dierenbescherming bellen, of even voor de 'grap' langs heen gaan.& jj nogwat, je weet het allemaal wel erg goed. Ik weet gewoon nietzo goed wat ik dan moet doen.
pup Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Langsgaan is natuurlijk nog beter Gerjanne, dan zie je met eigen ogen hoe het met het konijntje gaat. Ik weet alleen niet wat je kunt doen als het konijn er niet meer zit, buiten vragen waar het konijn gebleven is. En ja, ik had ze bíjna zelf gebeld ja, zo ben ik dan ook weer En tegen mensen die je aanvallen om gebrek aan daadkracht zou ik willen zeggen; ik kan me zo voorstellen dat je op bepaalde momenten en/of leeftijden niet zo assertief bent. Niemand zou daarop aangevallen moeten worden :sarcastic:
gerjanne Geplaatst: 28 december 2010 Auteur Geplaatst: 28 december 2010 @ pup, dankjewel Ik denk dat ik vandaag gewoon even naar Rosman bel, om te vragen hoe het met het konijntje gaaat ;p dat durf ik wel :he:
pup Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Dat durf jij best inderdaad :yes: Wel doen hè!
Gast Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Ja, misschien heeft er een medewerker ingegrepen, dat zou fijn zijn. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om te bellen of langs te gaan zodat je het in ieder geval uit je hoofd kunt zetten.
brigit Geplaatst: 28 december 2010 Geplaatst: 28 december 2010 Ben je al wezen bellen met de DW.Of ben je nog langs geweest?
Aanbevolen berichten