Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

het lot sloeg toe vorige week,

1 konijn met E.C met plasverschijnselen, dus naar de da

en valbazen voor haar en haar 3 vriendjes

paar dagen later 1 van mn FH een verlamde poot, naar de da,

ook E.C dus valbazen en andere medicatie erbij en ook haar vriendin aan de medicatie ter preventie

met de verlamde poot gaat het inmiddels na 6 dagen beter, ze gebruikt m beter, nog niet optimaal maar het gaat vooruit en ze komt weer buiten en eet en drinkt goed!

ik hoop dat het vanaf nu ook vooruit gaat maar kan ze weer een terugval krijgen?

nu heb ik nog een groep met 3 konijnen die niets mankeren maar qua ren wel enigzins in contact zijn met de anderen, nu zou de da graag zien dat ik ze ook ter preventie behandel dus dat wil ik dan ook gaan doen maar wil de potjes met medicatie zeg maar schoon houden dus voor deze groep geen 'besmet' potje gebruiken met valbazen

nu heb ik nog een onaangebroken flesje panacur staat die van augustus is,

kan ik deze voor deze 3 gebruiken ipv valbazen (volgens de da beide geschikt) zodat ik een schone pot heb, is deze na paar maanden nog goed of kan ik beter bij de da bij gaan halen?

het is trouwens een prima en konijnkundige da, staat ook hier op bunnybunch op de lijst dus gelukkig dat ik dat vertrouwen heb erin en dat ie juist handelt!

alvast bedankt voor de info!

Geplaatst:

Voor zover ik weet, denk ik niet dat het in een paar maanden tijd vervallen is.. Voor het zekerste kan je altijd even bellen naar de dierenarts.

Geplaatst:

ik bedacht me dat gewoon ineens dat ik die panacur nog heb staan,

mijn da zegt dat zowel panacur als valbazen gebruikt word voor e.c

het zakt wel naar de bodem zeg maar,

maar als ik het flesje schut ziet er er normaal uit,

dus zakt panacur altijd naar de bodem van het flesje?

Geplaatst:

Het is een suspensie, dus je moet altijd schudden voor gebruik.

In principe kan je het idd gewoon gebruiken. Ik gebruik zelfs liever Panacur (fenbendazole) ipv Valbazen (Albendazole).

Er is wel één voorwaarde en dat is dat je de concentratie van je flesje panacur kent... Er zijn namelijk in de suspensie-vorm 2 verschillende concentraties en dan is de dosering natuurlijk anders.

Konijnen zonder symptomen behandel je normaal 14 dagen.

Hoelang behandel je je konijnen met symptomen eigenlijk met valbazen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .