knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 Ja, ik ben afhankelijk wat dierenartsen betreft, ik heb geen rijbewijs, want zo oud ben ik nog niet, ik ben 15.Ik heb gezegd dat het die parasiet kon zijn, mijn ouders zeiden toen: rond kerst gaat dat waarschijnlijk niet, we gaan maandag direct heen, waarschijnlijk zegt de dierenarts dat het beter is dat je hem in laat slapen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 (aangepast) Tja pech en ontwetend heid lees ik hier....tanden afslijpen, prima onder narcose....Maar zo te horen niet onder narcose gebeurt...angst en stress en at ze al slecht voor dinsdag?Kans groot dat haar darmen zijn komen stil te vallen en stress er boven op shock....tot de dood er op volgd... Leer punt, konijn met te lange tanden beter de tanden laten verwijderen mits het konijn nog wel eet.Is dit niet het geval eerst dagelijks dwang voeren, zorg dat ze goed keuteld als voorens de behandeing van slijpen onder narcose te ondergaan. Men kan hier verwijten maken....Maar als je het niet weet en beseft dat een konijn heel snel naar een dierenarts moet....door onwettendheid van jou en je....ouders....Kun je hier enkel je les uit trekken.Sterkte met het verlies van je konijntje. 26 december 2010 aangepast door bunny ranch chanty
knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 Voor die dinsdag at ze niet slecht ofzo, nee ze at normaal.Dinsdag hadden we naar de dierenarts gebeld om haar tanden te laten slijpen, want ze had te lange tanden.Toen was er nog helemaal niets aan de hand, behalve dat ze te lange tanden had!Tijdens de behandeling schreeuwde ze het uit, die assistente die erbij was zei: dit komt door de stress hoor.Maar het was echt niet prettig, ze gilde het uit bah ik hoor het nu nog echt niet normaal.Na de behandeling zat ze wat stil in het hokje... dus hebben we haar in het schuurtje gezet, en mijn vader had haar toen met de hand gevoerd. Vanaf toen hebben we haar steeds met de hand gevoerd enzo.
Gwentje Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Het is niet alleen voor mijn eigen plezier(ik zette het er inderdaad raar heen) ik vind het fijn als zo'n beestje een goed leven heeft, lekker rond huppelen en genieten van het leven. Gelukkig hebben we nog 1 konijntje, maar of ik er nog een weer wil... nee ik denk het niet meer. Bedankt voor je reactie...Maar echt ik ben er stuk van... en dan moet je vooral nog zo'n reactie lezen van ''pechkonijn'' nou dan ga ik wel even hoorIk weet dat je er stuk van bent in 2 jaar tijd ben ik 2 konijnen kwijtgeraakt. Bij 1 was ik net telaat bij de DA ik zag alles gebeuren, ik wilde naar boven gaan, maar toen ik het gezegt had: was ze dood. En bij 1 is bij de DA overleden. Maar nu heb ik er wel nog verdriet van, dat ik ze nog nooit 3 jaar heb kunnen houden, meestal maar 1 jaar. Maar ik heb er vrede mee, klaar!
SunnyBunny Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Wow... die reactie kwam wel hard aan pechkonijn, zelfs bij mij.Je trekt wel een conclusie bij een verhaal waarvan je niet alle kanten weet, misschien kan je in vervolg eerst na vragen, want zo'n reactie plaatsen is niet niks.Sterkte knientje:love:
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 (aangepast) Knientje,Hoe hielden ze haar vast voor de behandeling? Als een konijn gild gaat dat door merg en been dat is heel vrezelijk. 26 december 2010 aangepast door bunny ranch chanty
knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 Hoe ze haar vast hadden weet ik eigenlijk niet, want ze stonden er beide voor...Maar ze kon geen ene kant op, dat weet ik wel
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Toch als ik jouw was zou ik nog even met je dierenarts gaan praten...Wat de vermoedelijke gevolgen van zo handelen heeft veroorzaakt.Hopenlijk pakt hij./zij het de volgende keer anders aan.Zo te horen ( geschreven woorden) hebben jullie toch flink jullie best gedaan.Maar het konijn niet kunnen helpen. Mocht je toch in de toekomst nog een vriendje willen of zelfs een zetje.Lees hier goed op de grootste konijnen forum van NL.Pak daar dingen van op, en de er wat mee.En zoek zeker een konijn kundige dierenarts. Verder gezien de geschiedenis verleden met konijnen heb je en keer toch een mooie leeftijd bij een konijntje gehad.De laatste 2 keer was echt pure pech ivm de gezondheid van de konijntjes.
knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 Ja, we gaan maandag ook naar de dierenarts toe.En bedankt, zal ik zeker doen!Verder gezien de geschiedenis verleden met konijnen heb je en keer toch een mooie leeftijd bij een konijntje gehad.De laatste 2 keer was echt pure pech ivm de gezondheid van de konijntjes. Ons aller eerst konijntje, die 9 jaar is geworden, hadden we gekregen van iemand, hij kwam uit een warm nestje.De laatste 2 konijntjes (die beide vroeg overleden zijn) hebben we gekocht bij de welkoop.Maakt het uit waar je je konijntjes koopt? Of is dit echt toeval???Iedereen trouwens bedankt voor jullie berichten/info...
Gwentje Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Hm, dat met het konijntje heb ik iets zo van met kopen: Of je moet willen dat ze gefokt zijn, of je wilt ze van een dierenwinkel. En blij dat je weer iets blijer bent!
pechkonijn Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 De laatste 2 keer was echt pure pech ivm de gezondheid van de konijntjes. Een dierenarts die een fout maakt en bij gezondheidsproblemen niet op tijd naar een dierenarts gaan is natuurlijk iets anders dan pure pech, hoewel we nooit zullen weten of dit konijn gered had kunnen worden. Ik hoop dat je, voordat je eventueel opnieuw konijnen neemt, duidelijke afspraken met je ouders probeert te maken over dierenartsenbezoekjes. Bij konijnen moet je er heel snel bij zijn: iets is over het algemeen sneller een spoedgeval dan bij een hond of kat.
knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 Ik hoop dat je, voordat je eventueel opnieuw konijnen neemt, duidelijke afspraken met je ouders probeert te maken over dierenartsenbezoekjes. Bij konijnen moet je er heel snel bij zijn: iets is over het algemeen sneller een spoedgeval dan bij een hond of kat. Ja ga ik doen, als ik er ooit nog eentje weer neem...
angelaenpuk Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Heel veel sterkte met je verlies! Verschrikkelijk om in zo'n korte tijd twee dieren te verliezen!ik vraag me af of het veroorzaakt is door het tandenslijpen zonder narcose. Mijn dierenarts doet dit altijd zonder narcose en is hier zeer ervaren in, waardoor mensen vanuit het hele land naar hem komen om niet hun konijn iedere keer onder narcose te brengen met alle risico's. En hij doet dit al jaren en daarvoor in de groepskliniek waar hij werkte (waar hij ook altijd alle konijnen behandelde) en heeft nooit problemen hiervan gehad.Mijn konijn had een keer een paar scherpe randjes aan de kiezen, die haalde hij in een paar minuten weg en ik had de indruk dat het nagels knippen van de achterpoten vervelender voor hem was.
knientje Geplaatst: 27 december 2010 Auteur Geplaatst: 27 december 2010 We hebben het konijntje weg gebracht naar de dierenarts toe.Ze zeiden dat het geen parasiet kon zijn geweest...Ook zeiden ze dat het konijntje al een beetje verzwakt was... Waarschijnlijk is het dan toch van de stress gekomen.Aldus de dierenarts
jrjsieben Geplaatst: 27 december 2010 Geplaatst: 27 december 2010 Misschien toch handig om leeftijden erbij te zetten Het is verschrikkelijk wat er gebeurt isMaar ik vindt dat de ouders verantwoordelijk zijn voor de dieren van hun kinderen :yes:Niet voor verzorging maar wel als het gaat om naar een dierenarts te gaanEn dat is wel een beetje nagelaten denk ik Er is altijd een dierenarts die dienst heeftJe kan dag en nacht terecht Sterkte met het verlies Wat ingelooflijk stom dat je niet naar een dierenarts bent gegaan. Sinds dinsdag had ze al klachten die zodanig waren dat je direct naar een goede dierenarts had moeten gaan, en het konijn is nu vijf (!!!!) dagen later doodgegaan, zonder dat je in al die vijf dagen een dierenarts hebt geraadpleegd. Hoe kan je een huisdier zo in de steek laten? Ronduit schandalig. Er is altijd een dierenarts bereikbaar, ook 's avonds, 's nachts en tijdens kerst.Ik hoop dat je niet "voorlopig" geen konijn meer hoeft, maar dat je helemaal nooit meer aan huisdieren begint. Als je schrijft: "Nu dit weer, we hebben hier zo geen plezier aan", dan gaan mijn nekharen overeind staan. Gaat het alleen om je eigen plezier? Denk eens aan het leed dat je je konijn hebt aangedaan: wellicht was ze te redden geweest als je op tijd een dierenarts had bezocht. Dan had je er daarna nog plezier aan gehad ook. Bah!
Aanbevolen berichten