knientje Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 (aangepast) Hallo mensen,Ik ben afgelopen dinsdag met mijn konijn naar de dierenarts geweest omdat ze te lange tanden had. Ze moesten haar tanden afslijpen. Toen de dierenarts dit deed, gilde mijn lief konijntje het uit :(. Na de behandeling at ze een middag niet, die avond daarop gingen we haar met de hand voeden. Op dit moment eet en drinkt ze wel. Maar het lijkt net of haar achterpoten niet meer meewerken. Ze zit heel raar en 'sleept' ze maar een beetje mee. Wat zou dit kunnen zijn, en waardoor zou dit komen?Oja, ze is trouwens 9 maand. 24 december 2010 aangepast door knientje
pechkonijn Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 (aangepast) Is de verlamming direct na het dierenartsbezoek begonnen? In dat geval zou je haast denken dat de dierenarts haar verkeerd of te stevid vastgehouden heeft, zodat er zenuwen beschadigd zijn.Normaal gesproken denk je bij een achterhandverlamming ook direct aan Encephalotozoon cuniculi, een parasiet die o.a. achtehandverlamming veroorzaakt.Wat het ook is, ik zou vanavond nog naar een dierenarts gaan. Liefst naar een dierenarts die "konijnkundig" is, hoewel dat 's avonds misschien lastig is omdat je afhankelijk bent van wie er dienst heeft. Zou er in elk geval niet mee wachten.Encephalotozoon cuniculi kan trouwens ook sluimerend aanwezig zijn en zich openbaren als er sprak is van stress. Het zou dus wel E. cuniculi kunnen zijn, hetgeen door de stress van het tandenslijpen naar boven is gekomen. E. cuniculi moet zo snel mogelijk bestreden worden met panacur. Wees alert op het feit dat veel dierenartsen die niet "konijnkundig"zijn, nog nooit van E. cuniculi gehoord hebben.Tandenslijpen kan beter gedaan worden onder narcose... 24 december 2010 aangepast door pechkonijn
Gwentje Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 Ik heb hier geen verstand van, toch nog sterkte!
Boseetje Geplaatst: 24 december 2010 Geplaatst: 24 december 2010 gossie dat ze is geholpen zonder narcose.... te zielig gewoon! :( maar hoe is het nu?
Niek Geplaatst: 25 december 2010 Geplaatst: 25 december 2010 Jeetje, wat zal je konijntje in paniek geweest zijn! Idd heel zielig! Succes verder.
Nimfee Geplaatst: 25 december 2010 Geplaatst: 25 december 2010 gossie dat ze is geholpen zonder narcose.... te zielig gewoon! :( maar hoe is het nu?Ik laat de tanden van Draak ook slijpen zonder narcose, daarvoor hoeven ze niet onder narcose. (voor de kiezen weer wel). Ik kan je niet verder helpen. Het zou kunnen dat het indd EC is, maar daar heb ik geen ervaringen mee. En anders kan het zijn dat de dierenarts je konijn verkeerd vast had waardoor een zenuw knel zit nu. ik heb wel eens een cavia gehad die verlamd was, maar het bleek dat hij een soort sprongetje had gemaakt en hierdoor verkeerd was geland (denken we), na AB kon hij weer normaal lopen.
roomie Geplaatst: 25 december 2010 Geplaatst: 25 december 2010 meteen mee naar de da wel een kk da te verstaan, er staat hier een lijst op bb, bij gezondheid
Gast Geplaatst: 25 december 2010 Geplaatst: 25 december 2010 Ik zou ook zeker naar een konijnkundige dierenarts gaan, denk niet dat wij vanaf hier kunnen bepalen wat het is. E.C. is een mogelijkheid, maar het is wel erg opvallend dat het direct na het dierenarts-bezoek is, dus denk ik van niet. Vanaf hier is het alleen maar gokken, ik zou haar laten onderzoeken bij een konijnkundige dierenarts en zeker ook duidelijk vertellen wat daarvoor gebeurd is. Sterkte!
roomie Geplaatst: 25 december 2010 Geplaatst: 25 december 2010 zowiezo kun je dat vanaf hier niet bepalen, ben ik helemaal eens met melizzykijk naar mijn flo, ik en iedereen zei, aah het zal niks ernstigs zijn, maar dat bleek toch.niet om je bang te maken maar in zulke gevallen is het het beste om te gaan.
zwarte panter Geplaatst: 25 december 2010 Geplaatst: 25 december 2010 Sowieso met je konijntje (liefst zo snel mogelijk) naar de DA gaan.Ik sluit me bij Melizzy dat de kans op EC niet zo groot is (waarmee ik niet zeg dat het uitgesloten is). Toch zeker niet als je het wilt linken aan de stress van gisteren. Ec heeft langer nodig om zich te ontwikkelen en te uiten met symptomen.Mogelijkheid bestaat natuurlijk dat het toevallig nu is en dat het niet te linken is aan dinsdag.Ik vind het wel een beetje raar dat je konijntje al van dinsdag sleept met zijn achterpoten en je nog geen DA hebt gecontacteerd.De tanden (als het om de voortanden gaat toch) kunnen idd gerust geslepen worden zonder narcose.Alleen dat gillen duid op iets dat niet okƩ is.Of je konijntje heeft toch ergens pijn gehad tijdens de behandeling. Mogelijk heeft het toen een verkeerde beweging met haar rug gemaakt, maar dit moet je door een DA laten nakijken.Mogelijk heeft het gegild van angst en ook dan kan het een verkeerde beweging gemaakt hebben.Ik zou je dus sowieso aanraden hiermee naar je DA te gaan.Vanop een afstand kan je enkel maar gissen naar wat het mogelijk zou kunnen zijn.Succes!
roomie Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 ah wat erg zegmaar heb je haar laten inslapen of is ze thuis overleden?hoop dat je nog wel een da hebt bezoekt.. een andere wel te verstaan sterkte
knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 Ze lag vanmorgen dood in haar hokje :(
roomie Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 ben je niet meer naar de da geweest? in het vervolg als zowiets weer gebeurt, meteen naar de da niet afwachten! op bb staat een lijst bij gezonheid met kk da's.altijd belangrijk om te weten naar wie je het beste toe kan gaan. ook zal ik de da waar je bent geweest even op de hoogte stellen, en zeggen dat ze zo sleepte naderhand toen ze terug was.het zal je verdriet er natuurlijk niet minder om maken, maar het is wel belangrijk dat je dit doorgeeft, zo kan de da misschien iets vertellen, of weet ie wat hij verkeerd heeft gedaan, weet niet of het een konijnkundige da was? veel sterkte met het verlies
knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 (aangepast) we wilden morgen heen gaan ivm de kerstdagen :'(maar ze is afgelopen nacht overleden...ja we gaan morgen alsnog naar de dierenarts om het te vertellen.Ik hoef voorlopig geen konijntje meer, ik heb 9 jaar lang een konijn gehad, nooit problemen mee gehad, hij is vorig jaar overleden aan ouderdom. Daarna kreeg ik een nieuw konijntje, die een half jaar net gehaald had, want zij had een tumor in haar gezicht. Nu dit weer, we hebben hier zo geen plezier aan :'( En het nare is; het gebeurt ook altijd tijdens feestdagen. 26 december 2010 aangepast door knientje
W&W Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Jammer dat het zo afgelopen is, veel sterkte.
roomie Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 wat erg zeg, en vooral tijdens deze dagen jagoed dat je nog even naar de da gaat.staat je dierenarts wel bij de lijst van konijnkundige dierenartsen? http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html
knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 Nee, staat er niet op maar die man heeft ons vaker geholpen met de konijntjes en leek er wel veel van af te weten.Wat zij had was nog niet bekend bij de dierenarts, want dit had ze voorheen nog niet namelijk.
pechkonijn Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 we wilden morgen heen gaan ivm de kerstdagen :'(maar ze is afgelopen nacht overleden...ja we gaan morgen alsnog naar de dierenarts om het te vertellen. Ik hoef voorlopig geen konijntje meer, ik heb 9 jaar lang een konijn gehad, nooit problemen mee gehad, hij is vorig jaar overleden aan ouderdom. Daarna kreeg ik een nieuw konijntje, die een half jaar net gehaald had, want zij had een tumor in haar gezicht. Nu dit weer, we hebben hier zo geen plezier aan :'( En het nare is; het gebeurt ook altijd tijdens feestdagen. Wat ingelooflijk stom dat je niet naar een dierenarts bent gegaan. Sinds dinsdag had ze al klachten die zodanig waren dat je direct naar een goede dierenarts had moeten gaan, en het konijn is nu vijf (!!!!) dagen later doodgegaan, zonder dat je in al die vijf dagen een dierenarts hebt geraadpleegd. Hoe kan je een huisdier zo in de steek laten? Ronduit schandalig. Er is altijd een dierenarts bereikbaar, ook 's avonds, 's nachts en tijdens kerst.Ik hoop dat je niet "voorlopig" geen konijn meer hoeft, maar dat je helemaal nooit meer aan huisdieren begint. Als je schrijft: "Nu dit weer, we hebben hier zo geen plezier aan", dan gaan mijn nekharen overeind staan. Gaat het alleen om je eigen plezier? Denk eens aan het leed dat je je konijn hebt aangedaan: wellicht was ze te redden geweest als je op tijd een dierenarts had bezocht. Dan had je er daarna nog plezier aan gehad ook. Bah!
knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 (aangepast) Pffffffffffffffffffffff laat maar zitten, ik heb hier zo geen zin meer in.Ik ben dag en nacht bij haar geweest en mis der heel erg, de eerste paar dagen na die dinsdag ging het een beetje beter met haar, ik zag der opkrikken en had weer hoop, vrijdag zagen wij opeens dat ze wat raar deed met haar achterpootjes, mijn ouders zeiden: dit komt vast door al die stress. Ik ben nog niet zo oud, ik ben ook nog maar een kind... sowieso is hier geen deskundige voor konijnen in de buurt, en tijdens kerst is het al helemaal lastig. Ik houd van dieren en vooral van konijnen... iIk heb 9 jaar lang een konijn gehad zonder problemen... ik laat ze inenten en alles...laat maar mij heb je mooi weg gejaagd hiezo 26 december 2010 aangepast door knientje
Gwentje Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Sterkte, Het punt is je zegt dat je er geen plezier in hebt: Andere dierenarts was ook wel ff een punt voor het konijntje geweest [wat wel in de buurt zit.] En als je kind ben: Dan kan je inderdaad NIET altijd je ouders overhalen. Ik hoop nog dat je dit leest: Pak een nieuw konijntje, En geniet dr van! Je hoeft er niet van te genieten, maar plezier van hebben. En zorgen dat ie een perfect leventje bij je het! =)
knientje Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Geplaatst: 26 december 2010 (aangepast) Sterkte, Het punt is je zegt dat je er geen plezier in hebt: Andere dierenarts was ook wel ff een punt voor het konijntje geweest [wat wel in de buurt zit.] En als je kind ben: Dan kan je inderdaad NIET altijd je ouders overhalen. Ik hoop nog dat je dit leest: Pak een nieuw konijntje, En geniet dr van! Je hoeft er niet van te genieten, maar plezier van hebben. En zorgen dat ie een perfect leventje bij je het! =) Het is niet alleen voor mijn eigen plezier(ik zette het er inderdaad raar heen) ik vind het fijn als zo'n beestje een goed leven heeft, lekker rond huppelen en genieten van het leven. Gelukkig hebben we nog 1 konijntje, maar of ik er nog een weer wil... nee ik denk het niet meer. Bedankt voor je reactie...Maar echt ik ben er stuk van... en dan moet je vooral nog zo'n reactie lezen van ''pechkonijn'' nou dan ga ik wel even hoor 26 december 2010 aangepast door knientje
pechkonijn Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Pffffffffffffffffffffff laat maar zitten, ik heb hier zo geen zin meer in.Ik ben dag en nacht bij haar geweest en mis der heel erg, de eerste paar dagen na die dinsdag ging het een beetje beter met haar, ik zag der opkrikken en had weer hoop, vrijdag zagen wij opeens dat ze wat raar deed met haar achterpootjes, mijn ouders zeiden: dit komt vast door al die stress. Ik ben nog niet zo oud, ik ben ook nog maar een kind... sowieso is hier geen deskundige voor konijnen in de buurt, en tijdens kerst is het al helemaal lastig. Ik houd van dieren en vooral van konijnen... iIk heb 9 jaar lang een konijn gehad zonder problemen... ik laat ze inenten en alles...laat maar mij heb je mooi weg gejaagd hiezo Ik wist niet dat je een kind was. Hoe oud ben je? Ben je afhankelijk van je ouders wat dierenartsenbezoek betreft? Heb je er wel op aangedrongen? Misschien kan je wat meer over de situatie vertellen. Misschien heb ik verkeerd ingeschat wat je allemaal geprobeerd hebt. Als ik alleen lees dat je een konijn met achterhandverlamming hebt, daar vijf dagen niet mee naar de dierenarts gaat, het konijn vervolgens overlijdt en jij zegt dat je "er nu geen plezier meer aan beleeft", dan is het niet zo vreemd dat ik de conclusies trek die ik getrokken heb.
pechkonijn Geplaatst: 26 december 2010 Geplaatst: 26 december 2010 Het is niet alleen voor mijn eigen plezier(ik zette het er inderdaad raar heen) ik vind het fijn als zo'n beestje een goed leven heeft, lekker rond huppelen en genieten van het leven. Gelukkig hebben we nog 1 konijntje, maar of ik er nog een weer wil... nee ik denk het niet meer. Bedankt voor je reactie...Maar echt ik ben er stuk van... en dan moet je vooral nog zo'n reactie lezen van ''pechkonijn'' nou dan ga ik wel even hoor Maar lees eens wat je gisteren en vandaag geschreven hebt, en vooral wat je niet geschreven hebt: dan is mijn reactie niet vreemd. Ik lees het verhaal van iemand die zijn konijn vijf dagen lang heeft laten zitten. Ik lees nu pas dat je een kind bent. Nogmaals, misschien heb ik jouw situatie helemaal verkeerd ingeschat, maar dat komt doordat ik alleen de informatie heb die jij hier gegeven hebt.
Aanbevolen berichten