Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen kwam ik bij het hok om eten te geven en Mausi nam nog niet eens de moeite om er aan te ruiken. Normaal als ik eten kom brengen is ze door het dolle heen en springt nog net niet het hok uit. Zelfs wanneer ik haar groenvoer geef ruikt ze er nog niet aan. Ze zit nu stil beneden en wanneer ik haar probeer te aaien ( wat normaal altijd mag ) gaat ze mij er snel vandoor om ergens anders stil te gaan zitten... De keutels die in het hok liggen zien er normaal uit, maar weet niet of die nu van Mausi of Ivo zijn. Wat kan dit zijn??

Geplaatst:

Mijn konijn Floortje heeft nu precies het zelfde. Normaal was ze door het dolle heen als je eten gaat brengen en nu lag ze boven in hun hok stil te liggen. Ze at niet meer en was rusteloos. Ik ben meteen naar de DA gegaan (ze was nog wel redelijk levendig op de heen weg) ze bleek al een stille darm te hebben! Gelukkig was ik er net optijd bij en heeft ze nog een grote kans op beter worden maar een stille darm is heel erg slecht! Ik zou echt meteen naar de DA gaan.

Geplaatst:

Nou ben vanmorgen direct naar de dierenarts gegaan. Mausi helemaal laten checken, zaten hele kleine haakjes op de tanden maar niet iets waar je je zorgen om moest maken. Ook omdat ze om 12 uur vanacht nog wel at. Dierenarts heeft haar een antibiotica spuit gegeven en een middel om de darmen weer op gang te brengen zat toch wel wat gas. Heb speciaal voer gekregen en dwangvoer. Eenmaal terug Mausi en Ivo maar even gescheiden kon anders niet zien of ze wel of niet ging eten. Halve dag gewacht en nu zit ze eindelijk lekker groenvoer te eten en heeft ze haar biks ook op! Owhhhh zo blij :) Lagen al weer een paar keutels van haar. En er zit weer wat leven in de brouwerij, is al weer druk door het hok aan het huppen!! Nou hopelijk gaat het nu de goede kant op, zoniet dan toch morgen weer even DA of een belletje.

Geplaatst:

Ze zal wel denken ze heeft nu twee weken vrij van werk laten we daar maar even gebruik van maken! :) Maar met alle gekheid ben blij dat ze er nu weer zo bij zit en weer aan het eten is.

Geplaatst:

Nee gelukkig niet, eerst wou ze nog niets vanmiddag maar naar een poosje had ze het bakje eten ondekt en toch haar biks leeg gegeten, begon al weer wat hooi te eten. En heb net groente gebracht haar eerst alleen laten eten en dat deed ze!! Zo nog even weer een dikke pluk hooi erbij, had ook SS biks mee gekregen van de dierenarts hier haalt ze de neus niet voor op maar Ivo ook niet. haha zit ik met zo'n dure zak biks. Ach nouja als ze zich maar weer wat beter voelt. En had de DA net nog even gebeld maar moet haar nog wel een paar dagen antibiotica geven, dat zal wel een groots feest worden!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .