Ga naar inhoud

De kleine word donderdag ochtend gecastreerd


smurfkuh

Aanbevolen berichten

Ik zou ze persoonlijk misschien toch uit elkaar halen nu. Ze mag dan heel dapper doen lees ik wel, vergeet niet dat het nog maar een paar dagen geleden is dat ze haar hele buik open hebben gehad, organen uit hebben gehaalt. Vechten maar ook dat rijden van haar is niet goed voor de wond.

Misschien dat je de kamer op kunt delen met een panelenren (zodat ze elkaar nog wel zien dus, eventueel elke dag van helft wisselen)? En dan niet aldoor tussendoor even proberen of het alweer gaat.. Want het blijkt wel dat dat niet zo is. Laat haar eerst maar goed genezen en maak je dan zorgen om herkoppelen etc. Wat Amatjuh schreef over zwakker zijn en dat Herman dat aanvoelt, dat herken ik ook wel, niet binnen mijn eigen koppel, maar het is niet abnormaal dat konijnen geen zwakte tollereren en het zieke konijn aanvallen. Daarbij komt dat bij de Kleine nog de hormoontjes op volle snelheid door het lichaam razen, wat dat aan gaat is er in drie dagen echt nog niet zo veel veranderd.

Ik zou ze dus de komende dagen gescheiden houden maar wel zo dat ze elkaar zien. Als de Kleine 100% de oude is (dus écht weer goed eet, keutelt etc) en haar wond wat beter genezen is, zou je ze weer bij elkaar kunnen zetten, misschien eerst op neutraal terrein. Je kunt ook overwegen om nog langer te wachten tot haar hormonen de kans hebben gehad wat af te zwakken, maar wellicht dat dat over een week ook al anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb even zitten kijken maar enigste wat ik kan doen is de panelen ren op zetten en de ene in de ren en de ander in de kooi. Ik heb in de woonkamer een stuk zeil liggen want ze kunnen niet op laminaat lopen. Vind dat dat ook weer zo sneu om er eentje in zijn hok te doen. Heb maar een mini huisje dusj..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt niet echt positief allemaal....

Geef het even de tijd. Laat De Kleine eerst eventjes fijn bijkomen van de operatie en de naweeen ervan.

Ze is goed ziek geweest, zo te lezen. Te laat pijnstilling & darmstimulerende middelen krijgen heeft toch een effect op haar welzijn gehad, denk ik. Herman kan aanvoelen dat De Kleine (nog) niet helemaal in orde is, waardoor hij zo fel op haar reageert.

Daarnaast kan De Kleine mss nog wel wat vreemd ruiken van de DA & operatie, wat Herman niet zo prettig aan haar vindt.

Dat Herman zoveel herrie maakt, klinkt alsof hij ontzettend gefrustreerd is over iets.

Mijn advies is om de koppeling even te staken en beide nijnen laten bijkomen van alles.

Op deze manier kan de rust weer terugkeren.

Dat De Kleine nog rijdt op Herman is niet zo gek. Ze is immers nog geen week geleden gecastreerd en ze zit middenin haar puberteit.

Vaak duurt het wel een paar weekjes voordat de hormonen rustiger gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou proberen de hekjes zo neer te zetten dat ze voorlopig even niet bij elkaar kunnen komen.

Als het geen agressie bij beide opwekt, kun je het mss zo neerzetten dat ze mekaar evengoed kunnen zien en ruiken.

Op deze manier zijn ze toch niet helemaal alleen.

Dat heb ik nu :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .