Ga naar inhoud

De kleine word donderdag ochtend gecastreerd


smurfkuh

Aanbevolen berichten

Nee idd stom van me. Ik had zoiets van "ik ga nu eens naar een kk dierenarts die weet vast wel wat ie doet enzo" Stom van me, maar heb er wel van geleerd.

Ja ik snap jou ook wel. Je gaat er van uit de DA ook weet wat er qua nazorg belangrijk is. En dat je dan denk die op BB zijn geen DA. En dat klopt ook maar wij hebben wel allemaal al ervaring met het laten castreren van een voedster en weten wat belangrijk is. Maar ik vind dat jouw dierenarts maar moeilijk doet over de medicijnen en lang er mee wacht om ze te geven. Maar goed het is nu niet anders, dit wist je ook niet van te voren.

Door deze ervaring kun jij andere weer advies geven dat het echt belangrijk is om de juiste medicijnen in huis te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb de dierenarts net gebelt. Ze belt me rond half 3 terug om me te vertellen hoelaat ze op de praktijk kan zijn en of de kleine ondertussen al gekeutelt heeft. Dan kan ik langskomen om medicijnen te krijgen, ze wil me volgensmij alleen ciseral meegeven maar ik vraag ook maar meteen voor carprofen (?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carprofen, Metacam is ook goed. Persoonlijk zou ik haast nog liever de pijnstilling hebben dan de darmstimulerende middelen, een konijn met pijn eet gewoon niet of slecht, zo simpel is het.. En zolang ze maar blijft eten komt het met de darmpjes ook wel goed. Al is Ć©n pijnsilling Ć©n darmstimulerend het beste natuurlijk.

Mijn voedster is gewoon voorbeeldig hersteld, zoals gezegt heeft ze haast "te veel" pijnstilling gehad en Ciseral oid is ze ook niet nodig geweest. Maar ik had het wel in huis. Dat is toch wel zo prettig ook. Altijd trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dankjewel :) Ben benieuwt wat ze dadelijk allemaal zegt en meegeeft.

Maar even terug te komen op waarom ik haar heb laten castreren, ze doet het nog steeds :( Zodra hermans zijn achterkant beschikbaar is voor haar, dan zit ze weer binnen no time bovenop hem :( Iemand daar nog tips voor ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je nu de medicijnen in huis hebt. En helemaal fijn dat er spontaan keutels zijn gekomen.

Als je ze nu toch uit elkaar hebt gehaald, dan kun je haar rustig laten herstellen. Ik zou ze dan inderdaad op neutraal terrein opnieuw koppelen. Misschien dat Herman zo doet omdat hij merkt dat zij nu zwakker is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten ondertussen alweer bij elkaar. Het gaat ondertussen erg goed met de kleine, maar ze rijd nog steeds helaas :(

Als Herman geen zin heeft in de kleine (dat ze in hem buurt komt oid) dan is het hap en tsja de kleine pikt dat niet en hap terug en dat loopt uit op vechten. Maar ze liggen ook regelmatig nog gewoon lief tegen elkaar aan, en zijn elkaar aan het wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja heb metacam & cisaral :) Praktijk was eigenlijk dicht alleen ze kwam speciaal voor mij even naar de praktijk

Persoonlijk is dit ook wel een beetje haar eigen schuld.....

Jij vraagd 3 keer? dit was de 4 e keer en nu pas bingo....

Je hebt mazzel...dat je nu keutels hebt...3 dagen verder...

Duurt wel 3 weken voor ze wat rustiger word...

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het hok is het overigens alleen als herman in zijn toilet zit. Die kleine komt dan aan om gewassen te worden en herman doet dat (denk ik) dan ook alleen heb zo'n idee dat De kleine ervan schrikt ofzo en uit schrikreactie omhoog springt en wat uitloopt op ruzie. Maar ik kan er ook naast zitten, kan ook goed zijn dat Herman haar echt bijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je ze een time out geven als je daar de mogelijkheid voor hebt

En na een week weer koppelen op neutraal terrein

Ik heb er niet veel verstannd van maar het is een optie

Je zou nog wel meer reacties krijgen

Ik heb ook voor een tweede keer moeten koppelen tussen ram en voedster

Die was al geholpen in de opvang

Maar zie haar nog wel eens rijden op mijn ram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .