Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst: (aangepast)

Door dat de stofwisseling van konijnen heel snel is werken pijnstillers vaak maar voor de helft van de tijd. Dus 24 uur wordt dan 12 uur. Het kan natuurlijk wel een speciale pijnstilling zijn (zoals amatjuh ookal zegt :P)

Ik zou toch aandringen op pijnstilling. Zo te horen heeft ze echt wel pijn. Ik weet niet of je haar alleen moet doen in het hok. Bij de castratie van mijn voedster heeft ze alleen gezeten, het is net hoed herman is en wat de kleine beter/fijner lijkt te vinden. ;)

aangepast door Margot
Geplaatst:
Je konijn heeft langer pijnstilling nodig dan 24 uur. Ik zou morgen (eigenlijk liefst vanavond) pijnstilling gaan halen. Het zijn wel tekenen van pijn die ze nu laat zien.

Is het ook zeker een injectie die 24 uur werkt? Sommige DA denken dat pijnstilling 24 uur werkt, maar vaak is dit maar 12 uur. Er zijn uitzonderingen die wel 24 uur werken, dus het zou kunnen. Maar aangezien ze nu wel pijn lijkt te hebben..

Je moet ze het best ook niet op de kattenbak laten, daar moet ze in springen en dat is pijnlijk en niet goed voor de wondgenezing.

Volgens mij is er zeker wel pijnstilling die bij konijnen langer dan 12 uur werkt idd. Alleen niet zo lang als bij honden en katten.

Mijn voedster heeft ook niet echt pijnstilling nodig gehad "the day after", heb spijt gehad dat ik het toch gegeven heb. Ze ging toen echt veel te gek doen. (Had de bovenkant van de kooi even open gelaten toen ik de kamer uit ging, is ze er door gesprongen om bij de ram te komen.. Je snapt dat dat geen aanrader is met zo'n buikwond, al heeft ze er niks aan over gehouden.)

Ik weet ook niet of meer pijnstilling nu echt wat zou uithalen bij haar? Ze heeft een flinke wond, ook inwendig, er zijn gewoon organen uit haar buik gehaalt. Dan kan ik me indenken dat je niet lekker ligt. Hou het morgen wel heel goed in de gaten, persoonlijk zou ik in zo'n geval toch op z'n minst de mogelijkheid willen hebben om pijnstilling te kunnen geven, dat je het in huis hebt dus, maar dat is nu niet anders.. Heeft ze nog wel weer wat gegeten sinds ze thuis is en zo gaat verliggen?

Geplaatst:

Sinds ze thuis is heeft ze helaas nog niets gegeten heb echt vanalles voor haar neus gehouden waar ze dol op is maar ze heeft geen trek. Nu ligt ze al een tijdje langs de verwarming te slapen, soms gaat ze een beetje anders liggen en soms springt ze de kattenbak in om er even flink in te graven haha

Geplaatst:

Drinken is altijd goed maar eten is het belangrijkste!

Eerste nacht zou ik apart doen denk ik. Anders twijfel je je morgen gek of ze wel gegeten heeft en of de keuteltjes nu van haar of van Herman zijn etc etc etc.. Zolang ze contact kunnen houden is het goed.

Geplaatst:

Eten heeft ze nog steeds niet gedaan maar drinken gaat redelijk goed. Ik doe haar vanavond apart en schuif de kooi tegen hermans hok aan zodat ze elkaar toch nog kunnen zien. Ontdekte net wel iets raars, ze heeft een hechting op haar rug. Het leek wel of er een heel stuk vel weggehaald was! :s Vraag morgen even of mijn vader naar mijn huis kan komen om te kijken of het wel echt een hechting is. Maar bel zoiezo de DA op!

Vreemd die hechtig als dat zo zou zijn?

Wat betreft de pijnstilling heb je enkel nodig als ze morgen niet eet.

Ze kon op Herman springen omdat de pijnstilling gewoon wel 24 uur werkt.

Ze moet ook gaan keutelen, kun je mooi van vanacht zien dan.

( persoonlijk lekker z'n da die zegt dan kom je morgen maar terug) met een weekend consult...

Het is normaal voor je portomonee handiger een dier in het begin van de week te laten helpen.

Heeft ze morgen ochtend niet gegeten zul je echt moeten gaan dwang voeren.

Bij geen keutels snel aan de ciseral gaan.

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:

Nou vanacht paar keer op geweest om te checken. Had 4 blaadjes witlof ik haar kooi gelegt en die waren op, brokjes helaas niet. Ze springt wel elke keer in de kattenbak dat ze iets wil doen, maar er komt niet uit :( Dadelijk de dierenarts bellen maar..

Ze heeft 1 blaadje witlof op :) Alleen ze voelt echt heel erg dun, voel haar botjes allemaal zitten :(

Maak je maar niet te druk om hoe ze voelt. Wat het precies is weten we ook niet maar er zijn meerdere mensen die dit opviel na de castratie van hun voedster, afzonderlijk van elkaar wel te verstaan. Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar later bleek dat ik niet de enige was.

Goed dat ze wat gegeten heeft. Dat ze nog niet aan haar brokken begonnen is moet je niet gek van op kijken, de kans is groot dat ze dat de komende dagen nog niet echt zal doen. Konijnen hebben iets tegen brokken als ze ziek zijn lijkt het wel.

Dat er geen keuteltjes zijn is denk ik nog niet rampzalig, zolang ze maar blijft eten komen die vanzelf, maar persoonlijk zou ik idd de DA bellen om om darmstimulerende middelen (Ciseral, Primperid bijv.) te vragen.

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Succes!

Zorg dat je echt cisaral/primperid en iets van pijnstilling mee krijgt. Ook al heb je het misschien nu niet allemaal nodig, dan is het voor een andere keer handig om in huis te hebben. En het scheelt ook geld, want anders moet je misschien nog een keer terug als ze pijn heeft. Hup weer een consult in het weekend.

Geplaatst:

Ja idd, had het liever meteen meegekregen, maar dat kreeg ik dus niet :( Had gister wel wat ss met watervermengd en dat voor haar neus gezet daar heeft ze een beetje van opgelikt haha.

Geplaatst:

Ja idd ik vind het ook heel erg raar. Weet niet zeker of het gehecht is, dus het kan ook een bijtwond van herman zijn maar daar vind ik het eigelijk toch wel te groot voor. Mooie is nog ik ging eerst altijd naar een gewone dierenarts, en op aanraden van iemand anders ben ik naar een kk dierenarts gegaan en nu dit :s

Geplaatst:

misschien zat het eral

vind het er niet uit zien alsof het gehecht is,

hebben ze er niet misschien een spuit ingstoken, waardoor ze een bult heeft gekregen?

net zoiets als dat sommige nijnen een entbult krijgen

Geplaatst:

Ben ondertussen terug van de dierenarts. Ze heeft weer een spuit met pijnstillers gehad. Maar de DA vond haar en goed uitzien. Verder moet ik haar nu gaan dwangvoeren. Net naar 4 verschillende supermarkten geweest en nergens hadden ze meer wortelhapjes :s heb nog 1 klein potje in huis en anders maar ss mengen met water. Ze heeft net nog wat hooi gegeten. Heb ook het 06 nummer van de dierenarts gekregen zodat ze me via de telefoon kon helpen. Dit ivm het erg slecht weer hier, rijden is geen doen op dit moment :s

Geplaatst:

Ik liet ze aan het wortelhapje ruiken heb ze nog noooit zo smerig zien kijken hahahaha. Maar heb haar nu weer een stuk witlof gegeven en daar heeft ze al een beetje aan geknabbelt :) Ze is iig wel heel wat actiever als vanmorgen.

Ohja ik heb een telefoonboek liggen om te scheuren, daar heeft ze ndertussen ook maar wat van opgegeten :s

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .