Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Herman is ondertussen ook weer rustig. Hij heeft ze afgelopen 3 uur over lopen zoeken waar De kleine is. Zelfs onder de bank ging hij kijken haha. Zo leuk om te zien dat hij die Kleine toch mist.

Geplaatst:

Heb niet gevraagd wat herman te veel zou wegen. Ze heeft hem niet eens gewogen, ze zag het al meteen ;)

Herman krijgt zoiezo veel minder voer dan wat hij zou moette hebben, maar meneer slaapt eigelijk altijd, er zit niet zoveel beweging in.

Ik noem de kleine nog steeds kleine ja :P Nja voor mij blijft ze dan ook altijd klein denk ik hahaa.

Maar soms noem ik haar ook wel een Drol hahaha, daar luistert ze ook naar :)

Geplaatst:

Heb net de dierenarts gebeld. En alles is goed gegaan, mag haar nu al komen ophalen als ik wil (enof ik dat wil haha) Ze is al helemaal wakker en ze heeft zelfs al gegeten :D

Geplaatst:

Ze is alweer thuis. Ze kwam meteen uit haar reiskoffer en wilde meteen rondlopen. Heb haar even apart in een kooi gezet omdat ik even weg moest. En nu zit ze gewoon los, en ze is best actief! ze rent al door heel de kamer heen & heeft net weer boven op herman gezetten (ohjee) Alleen nog niet gegeten.

Geplaatst:

Pas wel op, ze mag nog niet te veel bewegen. De wond is nog niet aan elkaar gegroeid, dus bij een sprong heb je kans dat het open gaat. Ze moet het even rustig aan doen. Hoe wel het natuurlijk wel positief is dat ze al meteen zo actief is.

Geplaatst:

alweer op herman,

maar ik weet dat het bij rammen even duurt voordat de hormonen eruit zijn zal dat bij voedsters ook zo zijn, denk het wel he?

hmm nog niet gegeten ook niet bij de da?

wel goed natuurlijk dat ze lekker actief doet

Geplaatst:

ow dubbel post

hmm zo zie je dat ik niks weet van een voedster castratie, dus dan neem ik het laatste stukje van mijn bericht weg.

heet het bij vrouwen niet sterrilisatie, of is dat alleen als de baarmoeder en eierstokken eruit zijn gehaald?

Geplaatst:

Geen flauw idee, de eierstokken en haar baarmoeder is er iig uitgehaald. Ze heeft wel wat brokjes bij de dierenarts gegeten. Ben nu misschien 15 minuten thuis maar ze is al zo'n 10x gaan verliggen haha, volgensmij ligt ze nergens echt lekker :(

Geplaatst:

Heb je pijnstilling meegekregen? Wanneer moet je deze geven?

Alleen het doorknippen of afbinden van de eierstokken heet sterilisatie. Verwijderen van eierstokken en/of baarmoeder heet castratie bij een voedster.

Geplaatst:

Ik heb geen pijnstilling meegekregen. Heb er wel naar gevraagt maar ze heeft dat blijkbaar via een injectie al gehad (eentje die 24uur werkte ofzo) Valt me nu wel op dat ze op het matras allemaal kleine plasjes doet ipv in de kattenbak.

img3804k.jpg

Geplaatst:

Je konijn heeft langer pijnstilling nodig dan 24 uur. Ik zou morgen (eigenlijk liefst vanavond) pijnstilling gaan halen. Het zijn wel tekenen van pijn die ze nu laat zien.

Is het ook zeker een injectie die 24 uur werkt? Sommige DA denken dat pijnstilling 24 uur werkt, maar vaak is dit maar 12 uur. Er zijn uitzonderingen die wel 24 uur werken, dus het zou kunnen. Maar aangezien ze nu wel pijn lijkt te hebben..

Je moet ze het best ook niet op de kattenbak laten, daar moet ze in springen en dat is pijnlijk en niet goed voor de wondgenezing.

Geplaatst:

Goed in de gaten houden.

Bij mijn voedsters zat er een pleister overheen en was het onderhuids gehecht, ze konden dus ook niet de hechtingen losbijten.

Anders kun je eventueel een sok open knippen en er omheen doen.

Geplaatst:

Hier is het ook onderhuids gehecht, alleen geen pleister. Volgensmij vind ze in de kattenbak springen niet pijnlijk aangezien ze daar al behoorlijk vaak is ingesprongen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .