smurfkuh Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Na aanleiding van mijn vorige topic De kleine rijdt op Herman Heb ik besloten om ze te laten helpen. Heb ze al een paar keer vechtend uit elkaar moette halen & de plukken haar vlogen in het rond. Dus de keus was snel gemaakt. Aankomende donderdag gaat het al gebeuren, ben al helemaal voorbereid maar heb toch een vraagje..Moet ik ze na de koppeling weer overnieuw koppelen ?En moette ze apart in een hok na de operatie ?
Dollie Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Ik heb mijn voedster in een binnenkooi gezet, mijn ram in een panelenren die aan de kooi vast zat. Eerste avond heb ik ze niet bij elkaar gehad, de dag daarna onder toezicht en daarna gewoon weer helemaal samen. Heb ook helemaal niet opnieuw hoeven koppelen ofzo.
smurfkuh Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Geplaatst: 21 december 2010 Oke dat is ongeveer het zelfde idee als ik hier het hok dicht doe haha. Ze lopen bij mij namelijk altijd los in de woonkamer en hebben een buitenhok voor binnen waar ze alleen snachts in zitten.
Amatjuh Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Svennie had op het moment van haar castratie geen vriendje. Ik vond het wel fijn dat ze alleen zat, ik kon goed in de gaten houden hoeveel ze at en of de keutels goed opgang kwamen en bleven. Moffel en Toet heb ik samen laten helpen en hun heb ik ook samen gelaten na de castratie. Zij herstelde wel sneller als Svennie, waarschijnlijk mede doordat ze samen zaten. Ik denk dat de oplossing van Dollie wel een goed idee is, dan kun je je konijn toch in de gaten houden en zijn ze toch niet helemaal uit elkaar.Succes alvast voor donderdag!
smurfkuh Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Geplaatst: 21 december 2010 Aah dankjewel Gelukkig is mijn snuggle safe afgelopen week binnengekomen dus dat is wel fijn En ik heb wortelhapjes op voorraad.
smurfkuh Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Geplaatst: 21 december 2010 Iemand nog tips waar ik rekening mee moet houden ?
Rifca Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Hier had Bunnie na de operatie vooral moeite haarzelf warm te houden, dus een snugglesave is een goed begin!Verder had ik een flinke voorraad groenvoer om haar zoveel mogelijk te verlijden snel weer te eten =) Ow en brokjes fijn malen en door de wortelpap roeren, of met water tot een papje maken werkt ook als dwangvoer.
Amatjuh Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Observeren welke groenten ze het lekkerst vind, waar valt ze als eerst op aan? Zorgen dat je daar genoeg van in huis hebt.Verder is het handig om pijnstilling, darmstimulerende medicijnen en dwangvoeding in huis te hebben.En voldoende spuitjes (zonder naald) om als het nodig is te dwangvoeren en water te geven.Pijnstilling heb je sowieso nodig, de rest misschien niet. Maar het is handig om in huis te hebben want het gaat altijd mis als het avond is of in het weekend En zorgen voor een voorraad oude handdoeken.
Dollie Geplaatst: 21 december 2010 Geplaatst: 21 december 2010 Oke dat is ongeveer het zelfde idee als ik hier het hok dicht doe haha. Ze lopen bij mij namelijk altijd los in de woonkamer en hebben een buitenhok voor binnen waar ze alleen snachts in zitten.Mijn konijnen zitten normaal gesproken buiten dus vandaar Succes alvast!
smurfkuh Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Geplaatst: 21 december 2010 Dankjewel voor de tips Ik heb ookal een lading witlof ingeslagen aangezien ze daar dol op is Spuitjes zonder naald heb ik ook nog in huis, en oude handdoeken ook.Denk dat ik eigelijk alles wel in huis heb. Alleen wel balen dat ze voor het wknd geopereerd word. Vind het fijner als het begin van de week is maargoed.
roomie Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 ja ook hier veel succes gewenst , vour jou en voor de kleine, en verwen haar maar lekker:love:
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Ze kan gelijk bij Herman terug...ik verwacht geen problemen met een geholpen ram.Zorg dat de voedster pijnstilling mee krijgt en ciseral voor de darmen.Eventueel dwang voer voor de volgende ochtend als ze niet wil eten.Geef ook een waterbak en leg handoeken neer zodat er niks in de wond kan prikken.suc6BRC
smurfkuh Geplaatst: 22 december 2010 Auteur Geplaatst: 22 december 2010 Hoelang kan ze zichzelf niet warm houden ongeveer ? Moet savonds nl. n uurtje naar mijn ouders.En die dag erna uiteten ivm kerst...
Garfield Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 zet haar iig op lekkere warme dekens
Amatjuh Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Hoelang kan ze zichzelf niet warm houden ongeveer ? Moet savonds nl. n uurtje naar mijn ouders.En die dag erna uiteten ivm kerst...Als je er een snuggle safe bij legt is het prima. Het hok misschien in de buurt van de verwarming. En eventueel nog een fles gevuld met warm water. Maar een snuggle safe is wel voldoende, die blijven lang warm.
smurfkuh Geplaatst: 22 december 2010 Auteur Geplaatst: 22 december 2010 Oke dankjullie wel allemaal Ben zo benieuwt morgen..
bunny ranch chanty Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 Je hebt best kans dat ze juist op een kale koude vloer wil liggen.Reden de wond wordt warm en voeld beter aan als ze koel ligt op haar buik.Je konijn geeft dit zelf aan.
smurfkuh Geplaatst: 22 december 2010 Auteur Geplaatst: 22 december 2010 Dankjewel Chanty Ik leg gewoon en fleece deken in haar kooi, die kan ze dan zelf wegschuiven. Heb nog nooit eerder een castratie meegemaakt, alleen het weghalen van een abces maar dat was midden in de zomer toen het buiten meer dan 30graden was. Herman sliep toen de hele dag, dus ik ben benieuwt.Herman gaat morgen overigens ook mee, dan word hij meteen even helemaal gecontroleerd haha
roomie Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 nou heel veel succes morgenvroeg, probeer maar goed te slapen niet te veel zorgen maken, en kleine moet zich maar door jullie verwennen,, ja ook door herman:P
ceedeerom Geplaatst: 23 december 2010 Geplaatst: 23 december 2010 succes met nagelbijten, ik weet er alles van.Wat zal jij blij zijn als het avond is!
smurfkuh Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Geplaatst: 23 december 2010 Moet dr zo wegbrengen, maar ben idd blij als het avond is ja haha.
smurfkuh Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Geplaatst: 23 december 2010 Ben weer terug, hele bevalling de rescue remedy heeft niet echt gewerkt helaas. Maar Herman is helemaal gezond alleen wat te zwaar. De kleine is verder ook gezond. Mag haar rond 4-5 uur ophalen En ik kan niet wachten haha.
Aanbevolen berichten