Margot Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Hallo BB´ers! Zoals de titel al zegt heeft mijn konijn Floortje bulten achter haar voorpoten. Niet echt harde bulten maar meer een soort spieren (?). Ook niet op haar buik, maar echt achter haar voorpoten. Aan allebij de kanten. Weet iemand wat dit kan zijn? Het zit niet bij haar tepels, dus melkklier tumoren lijken me niet het geval.Is ze misschien aan het aankomen of juist gespierder aan het worden? Het enigste dat is veranderd is dat ze een extra ren aan hun hok hebben gekregen met allemaal huisjes (waar ze opspringen). Groetjes Margot Oja ze is gecastreerd toen ze 8 maanden was, nu is ze bijna 3 jaar.
Niek Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Nee sorry .. ik heb wel al een paar keer je topic aangeklikt om te kijken of iemand antwoord had, maar ik zou het zelf niet weten wat het zou kunnen zijn. Ik zou er zelf even mee langs de DA gaan ... misschien is het niets ernstigs, maar beter een keer te vaak naar een DA dan een keer te weinig.
mystique Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Ik heb ook geen flauw idee. Misschien is het normaal, misschien niet.
NafNaf Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 heb net bij mijn 5nijnsels gevoeld, en deze hebben dit niet. Het lijkt me raar, voor het springen en lopen gebruiken ze vooral hun achterpoten nl. Beste is idd naar de da te gaan.
Boseetje Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 hee Margot,ook ik heb dit nooit bij de hand gehad, en denk ook beter teveel dan te weinig naar de da... heeft denk ik geen haast maar als je kan ff laten kijken!
xSterre Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Ik had dit bij mijn vorige nijntje ook.Ben daarvoor naar de dierenarts gegaan, hij zei dat het toen vetbulten waren(in de winter->voor de warmte) of een tumor.. dat durfde hij toen niet te zeggen.toch maar even naar de da?succes!x
Margot Geplaatst: 17 december 2010 Auteur Geplaatst: 17 december 2010 Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat het niks is maar ik zal maandag denk ik even naar de DA gaan. Beter een keer teveel dan te weinig inderdaad! Ik gok zelf dat het ook een soort van vet bulten zijn, ze zitten aan allebij de kanten en zijn precies hetzelfde. Lijkt me raar als je twee (bijna) identieke tumoren zou hebben, maar wie weet. Het is ook sinds het echt koud aan het worden is, ze zijn niet zo groot maar gewoon een bult. Als ik er op druk of het vast pak dan doet ze niet anders oid, ze lijkt er geen last van te hebben. Je ziet het ook niet duidelijk maar je voelt ze wel. Maar het zijn geen harde bulten.
Witchvamp Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Hoe zien de bulten er uit? want zoals jij onschrijft lijken het mij gewoon vetbulten..Dikke rammen krijgen dit vaak ook. Het lijkt alsof het vet achter de oksels gaat zitten.. stevigere voedsters krijgen dit ook als hun wam al redelijk stevig zijn. lijkt mij goed mogelijk dat dit ook bij jou het geval is.. heb je foto's?
Witchvamp Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 dit is een voorbeeld: http://pets.webshots.com/photo/1189345268000856163htTzOOal heeft deze wel enorme vet kwabben achter de oksels..
Margot Geplaatst: 21 december 2010 Auteur Geplaatst: 21 december 2010 Sorry voor mijn late reactie Zoiets als jou plaatje is het alleen dan veeeel kleiner. Je kan ze zo bijna niet zien bij haar, je voelt ze wel. Ze heeft geen wam, en ze is eigenlijk precies op gewicht. Ze is niet te dun, maar ook zeker niet te dik (volgens de da bij de laatste controle). Misschien voer ik de laatste tijd wel ongemerkt meer dat ze daarom deze bulten kreeg? Bedankt voor het opzoeken!
xSterre Geplaatst: 22 december 2010 Geplaatst: 22 december 2010 ben je al naar de da geweest, laat je anders weten wat het was?
Margot Geplaatst: 23 december 2010 Auteur Geplaatst: 23 december 2010 Ja ik ben naar de DA geweest (helemaal vergeten te melden ) helaas was het niet voor de bulten. Floortje at niet meer en ze was heel lusteloos. Ik ben meteen naar de DA gegaan en haar darme lagen al stil! Nu word ze daarvoor behandeld en gaat het gelukkig wat beter. De DA heeft wel meteen naar de bulten gekeken en die vond het er niet ernstig uitzien/voelen. Ze denkt ook aan vetbultjes. Ik moet het in de gaten houden en als ze groter worden moet ik gelijk terug komen.Gelukkig lijkt het voorals nog mee te vallen!
Aanbevolen berichten