Margot Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Hallo bunnybunch´ers!Gisteren heb ik de brief gekregen voor de inentingen voor de konijnen. Nu is mijn vraag, zal ik ze laten inenten. Uiteraard worden ze ieder jaar in de zomer ingeënt. Er was in de zomer ook al een topic over dit onderwerp en daar kwamen verschillende voors en tegens in voor. Zelf zit ik nu erg te twijfelen, vooral omdat ik weet dat de inenting voor myxomatose maar 1 maand echt goed beschermd. Dan denk ik dat het in de zomer meer zin heeft en waarom dan nu een inenting halen. Ook heb ik zelf de laatste maanden een aantal vervelende berichten gehoord mbt de inenting, er was zelfs een konijn van een familielid aan overleden (oke het konijn was al 13 maar toch) ik wil natuurlijk zelf helemaal niet dat zoiets bij mijn konijnen gebeurd! Daarom twijfel ik nu voor de winter. (begrijp me niet verkeerd in de zomer worden ze WEL ingeënt, nu zul je misschien denken wat maakt het dan uit als je ze ook in de winter laat inenten. Nou ik denk waarom het risico lopen op dat het misgaat terwijl de virussen minder voorkomen in dit jaargetijde.)Alvast bedankt! Groetjes Margot
pechkonijn Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Ik ent niet in de winter.Ik ent in het voorjaar tegen Myx en VHS en in de zomer nog een keer tegen myx. Dan zijn de konijnen het beschermd in de maanden waarin het besmettingsrisico reeel is.
Dollie Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Ik doe hetzelfde als Pechkonijn. De bedoeling is dat Pip dit jaar in april gecastreerd wordt en dat ze dan de eerste woensdag van de maand present kunnen zijn op de vaste entavond van mijn dierenarts. Dan herhaal ik dat de eerste woensdag van augustus. Denk ik. Ik denk dat ze dan het best beschermd zijn wanneer ze dat het hardst nodig zijn.
Boseetje Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Bij mijn dierenarts hebben ze in April en september entmiddagen...
Margot Geplaatst: 16 december 2010 Auteur Geplaatst: 16 december 2010 Bedankt voor alle reacties!Ik denk dat ik ze nu maar niet laat enten, en het pas weer doe in april. @dollieJinty (iets ouder dan pip) word ook als het weer wat warmer wordt gecastreerd! Dan zitten we ongeveer in dezelfde periode ons konijntje op te lappen .
Aanbevolen berichten