Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik heb 2 week geleden Bugs abces met manukahoning behaneld en vandaag was het pus alweer eruit gekropen. 2 week is langer dan zonder manuka want het kwam er om de 2 a 3 dagen uitlopen.

Ik heb het dus net weer behandelt en manuka erin gespoten maar zou hij ook manuka mogen eten?

Honing bestaat grotendeels (natuurlijke) suikers wat de darmen van een konijn van slag maakt. Maar zijn de suikers van manuka honing ook zo schadelijk?

Bij mensen helpt het zowel als het honing ergens op te smeren als dat je het eet. Maar wij zijn geen konijnen al ben ik zelf een half konijn aangezien ik vegetarisch ben. :P

Weet iemand of hij honing ook mag opeten?

Bugs is echt zo'n schatje dat hij tussen het behandelen door, als ik niks doe, in slaap valt. Ik knuffel hem dan ook lekker in slaap :)

Ik heb Mecan van de week nog gesproken en ze vertelden mij dat ze voor Bugs nog steeds dingen aan het zoeken zijn om hem te kunnen helpen. Ze zouden alles in de gaten houden, mocht er iets zijn voor Bugsje.. Echt super dat zo'n bedrijf meedenkt met 1 konijntje.

Vooral 1 persoon doet veel voor hem.. Ik ben hem dan ook erg dankbaar.

Ik hoop dat Bugsje het gaat redden.

Geplaatst:

ik heb geen antwoord op je vraag over die honing, maar weet wel dat ik niet voor niets jou bugsje heb genomineerd voor konijn van het jaar 2010... Het is een dapper mannetje!

Geplaatst:

Redelijk recent onderzoek heeft aangetoond dat zelfs natuurlijk suikers (zoals uit fruit) niet zo goed zijn voor konijnen. Ze kunnen een negatieve invloed hebben op de darmflora bij konijnen.

Nu gebeurt er niks vreselijks als je konijn eens een stukje appel eet (en dus natuurlijke suikers), maar gezond en goed voor konijnen zou je het niet kunnen noemen, zeker niet voor langere tijd.

Geplaatst:

Nee okee, zoiets dacht ik al. Dat van fruit is al veel langer bekend. Het zijn dan ook dikmakers.

Ik zal hem dan maar geen honing geven en maar hopen dat het 'uitwendig', van binnen, zijn werk goed gaat doen..

Geplaatst:
Heeft niks te maken met het feit dat fruit dikmakers zijn, dat is idd al erg lang bekend.

Dit onderzoek was specifiek gericht op het effect op de darmflora.

Geldt dit dan ook voor wortel?

• 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .