Boseetje Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 gat ik wordt gek van mezelf, net groente gegeven en miep valt aan maar Gijs niet... hij heeft wel goed gedronken en gegeten overdag volgens mijn moeder die het water kwam ontdooien enzo... maar nu issie rustig en zit maar.... geen rare houding, buik is soepel, maar toch voelt het niet echt okee... ik heb dat snel na mijn vorige konijn maar bah zo ga je echt niet lekker slapen... heb wel eens eerder gehad maar toen was het the next day weer goed.... Als hij morgenvroeg niet aanvalt op het eten zoals altijd ga ik meteen naar de DA.... bah...Wilde het gewoon ff kwijt... voel me dan echt hopeloos hoor... :(
Ginger Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Sterkte met je nijnKeutelt ie verder nog wel goed en hij heef wel gegeten vandaag ?
Boseetje Geplaatst: 14 december 2010 Auteur Geplaatst: 14 december 2010 ja hij heeft vandaag wel gegeten, keutels is lastig omdat ze samen zijn.... ietsjepietjes kleiner dan normaal... maar kleur wel goed...Ik haat dit gevoel van onzekerheid,Kan ik morgenochtend het vroeg bekijken en dan evt actie ondernemen? want het is zo vaag nu nog... misschien huppelt ie morgen weer rond...
jrjsieben Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Ja hier nog eenJe merkt dat ze niet zo zijn als normaal en dan raak je gelijk in de stressEn als ze dan weer eten keutelen en rondhupsen en in de weg lopenben je weer zo blij als een kindMisschien even een offdaySucces
Boseetje Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Geplaatst: 15 december 2010 Ik ben net naar de DA geweest met hem, ik mocht hem gelijk achterlaten want hij heeft haakjes op zijn rechter onder kiezen... Hij wordt begin van de middag geholpen eraan met een klein roesje omdat mister ADHD niet te helpen is anders... onderzoeken was al een gedoe...En ik mag hem 4 uur alweer ophalen...Ik zit nu op mijn werk en wat een rot gevoel... net of het een kind van me is...
Dollie Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Zal niet zo veel met hem zelf te maken hebben hoor, dat roesje. Zonder narcose kunnen de achterste kiezen niet eens bekeken worden, laat staan bijgevijlt. Als de dierenarts dit normaal wel zonder roesje doet is het maar beter dat ie een beetje ADHD is, weet je zeker dat er niks gemist wordt. (Bij Fred dachten ze dat het wel mee viel tot ie onder narcose was, dus zo veel verschil kan het maken..) Vervelend zeg, maar je bent er wel vlot bij. Komt vast allemaal goed! Aan jouw snelle handelen zal het niet gelegen hebben.
pup Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Beterschap voor Gijs! Goed dat je er zo snel bij was!
Dollie Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Hoe is het nu met Gijsje, weer lekker thuis?
Boseetje Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Geplaatst: 15 december 2010 hee bedankt voor de lieve berichten.... ik heb hem net gehaald vanuit me werk en hij was erg duf, Miep vond hem raar ruiken die was echt aan het snuffelen... Zn oogjes zijn echt zoals mensen ook de ogen hebben staan na narcose... Ze hebben er 45 minuten over gedaan, is dat lang of kort? hmmmm die vraag popt nu pas op...Hij wilde geen eten maar toen ik een stukje wortel bracht was ie meteen aan het aanvallen....Extra stro in het hok gedaan, en hij heeft zoals jullie weten een explosief dikke wintervacht dus dat komt wel goed...
roomie Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 nou zie je maar weer, jij kent je konijnen het beste, en dat je niet voor niks ongerust maakte,goed dat je snel hebt gehandeld!beterschap voor gijs
Amatjuh Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Goed dat je naar de DA bent gegaan. Zo zie je maar dat je gevoel je niet in de steek laat als het om je konijnen gaat, jij kent ze immers het beste.Heeft Gijs al eens vaker haakjes gehad?
Talunky Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Bij dat alles goed is gegaan, hopelijk is ie vlug weer de oude!
Boseetje Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Geplaatst: 15 december 2010 Goed dat je naar de DA bent gegaan. Zo zie je maar dat je gevoel je niet in de steek laat als het om je konijnen gaat, jij kent ze immers het beste.Heeft Gijs al eens vaker haakjes gehad? Nee, hij is uitvoerig onderzocht toen ik hem kreeg omdat ik niet zo ff wilde koppelen aan fraulein bitch miep voordat ik zeker wist dat ie niet wat besmettelijks had of iets ernstigs, toen is er niets gevonden dat is dit jaar april geweest!Dus eerste keer... hoop de laatste!
Boseetje Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Geplaatst: 15 december 2010 heeft iemand ervaring ermee of het vaak terug komt? of ook wel ervaringen van eenmalige haakjes?Update 20uur: Gijs is rustig maar eet gretig wortel... en SS ook wel iets, houdt zn temp goed op orde... voelt lekker warm... dus okee voor de nacht schat ik in:D
Dollie Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 In veel gevallen is het denk ik wel iets dat uiteindelijk terug komt. Maar het hoeft niet perse en je hebt zelf ook veel in de hand. Wat en hoeveel geef je ze nu precies, qua voeding? Eigenlijk is het vooral een kwestie van zo min mogelijk biks, veel groente en héél veel hooi. Zodat hij die kiezen echt fanatiek moet gebruiken. Mijn vorige dierenarts zei over Indy dat we een abonnement aan konden vragen als we al de moeite wilden nemen om het weg te laten halen. Hij gaf het zes weken. Ik heb zijn dieet behoorlijk omgegooit en ondanks het feit dat hij geen hooi at (!) waren zijn kiezen nog bijna helemaal in orde toen hij een jaar later overleed. Eén kies stond een tikkeltje scheef en de kans dat dat ooit nog weer problemen zou opleveren, was wel groot, maar op dat moment stelde het niks voor en was het écht niet de moeite om hem voor onder narcose te doen, aldus mijn huidige dierenarts. En dat terwijl zijn dieet niet eens écht "extreem" was, ik had het nog veel beter kunnen aanpassen. Fijn dat het goed gaat met hem!
brigit Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Ik heb ook een konijn gehad met haakjes op zijn kiezen.Je kan het zelf niet zien dus ik liet zijn kiezen regelmatig nakijken en eens in de zoveel tijd moest hij eraan geholpen worden.Zijn voortanden moesten ook gedaan worden dat moest veel vaker dan zijn kiezen.Het zal waarschijn wel per konijn verschillen maar ik zou het toch regel matig na laten kijken.Het stond bij mijn DA in de computer en elke keer dat ik kwam bv inenting of nagels laten doen keken ze ook gelijk zijn gebit na.(ik had wel een heel makkelijk konijn niet elk konijn laat het met gemak toe)
Boseetje Geplaatst: 15 december 2010 Auteur Geplaatst: 15 december 2010 Gijs krijgt nu: SS voer samen met Miep een bakje vol, weet niet precies hoeveel het is maar heb het destijds afgewogen en hij krijgt precies wat hij mag zeg maar aan SS. Moet ik dat minderen en meer groente geven?Hij krijgt nu smorgens SS en dan smiddags en savonds groente: Witlof, andijvie, boerenkool, en soms een stukje wortel... en dat per keer aardig veel... Verder is het hooi onbeperkt en ververs ik 2x per dag....Zou graag weten welke aanpassingen goed zouden zijn voor hem... Heel erg bedankt voor jullie verhalen!En Iris: wat een geweldige banner heb je:D
Dollie Geplaatst: 15 december 2010 Geplaatst: 15 december 2010 Je zou de biks inderdaad wat kunnen minderen om te kijken wat voor effect dat heeft. Misschien niet eens gelijk meer groente geven, eerst eens kijken of ze ook meer hooi gaan eten. Op zich is dit natuurlijk al een netjes dieet, dus 't is dan even kijken.. Wat betreft het nakijken van de kiezen.. Sowieso elke keer als je bij de DA bent laten doen, maar persoonlijk zou ik met een konijn dat twee maal per jaar geënt wordt en duidelijk pijn aangeeft (zoals Gijs in dit geval gedaan heeft) niet extra naar de DA gaan om te controleren.. Er zijn ook konijnen die de boel haast al door de tong heen hebben zitten en nog stug dooreten, als je eenmaal door hebt dat jouw konijn er zo eentje is én dat de haken ook redelijk gauw terug komen, is het een ander verhaal, maar nu.. Is het een beetje onnodig denk ik. Al zal het ook wel niet kwaad kunnen natuurlijk.En dankjewel
Boseetje Geplaatst: 16 december 2010 Auteur Geplaatst: 16 december 2010 Gijs is heel goed de nacht doorgekomen, als ik nu naar buiten kijk zie ik 9 vd 10 keer zijn mond op en neer gaan: lekker van alles aan het eten... en ik ook weer blij... pffff wordt vanmiddag geopereerd (klein hoor) maar vond het geen prettig idee als ik tegelijkertijd met Gijs zat... dus opluchting alom:D en DANKE voor de adviezen allemaal:D:yes:
Dollie Geplaatst: 16 december 2010 Geplaatst: 16 december 2010 Beetje laat nog maar jij ook succes en sterkte vanmiddag! Fijn dat Gijs in elk geval weer opgeknapt is, jij hopelijk net zo snel :yes:
Aanbevolen berichten