Inge Stevens Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Mijn konijn (vrouwtje) is gesteriliseerd toen ontzettend gaan haren, dat valt nu wel weer mee maar ze is wel minstens twee keer per dag aan de diaree, dat was voorheen niet. Waar kan dat aan liggen? Wormen of iets dergelijks? Wat kan ik doen??
Lianne22 Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 ik zou toch echt even een bezoekje aan de DA plegen.. diaree kan veel oorzaken hebben maar elke dag 2 x lijkt me niet goed.
Ginger Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Hoe gaat et nu en ben je al bij een DA geweest ?
Inge Stevens Geplaatst: 14 december 2010 Auteur Geplaatst: 14 december 2010 Ik ga zo direct de DA bellen, in Valkenswaard zit dierenkliniek De Kempen, daar is ze ook geopereerd. Ik hou jullie op de hoogte.
JoBoris76 Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Hoe ziet de diarree eruit als ik vragen mag?
Lianne22 Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Hoe ziet de diarree eruit als ik vragen mag?is een goede vraag.. is t namelijk wel echt diarree? geen BDK's die hij niet opeet en aan zijn kont blijven plakken? in dat geval kan t aan de voeding liggen. maarja dat zal de DA je wel vertellen
JoBoris76 Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 is een goede vraag.. is t namelijk wel echt diarree? geen BDK's die hij niet opeet en aan zijn kont blijven plakken? in dat geval kan t aan de voeding liggen. maarja dat zal de DA je wel vertellen Het valt mij erg vaak op dat mensen het gelijk diarree noemen terwijl het gewoon bd-keutels zijn vandaar dat ik het vraag.
Lianne22 Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 precies.. nou is t beter uit te gaan van t ergste in dit geval dan andersom. maar toch
jrjsieben Geplaatst: 14 december 2010 Geplaatst: 14 december 2010 Ja goed opgemerkt :he:Weer wat geleerdt :mdr: Het valt mij erg vaak op dat mensen het gelijk diarree noemen terwijl het gewoon bd-keutels zijn vandaar dat ik het vraag.
Inge Stevens Geplaatst: 16 december 2010 Auteur Geplaatst: 16 december 2010 Poekie is naar de dierenarts geweest, ik heb keuteltjes meegenomen en mijn vermoeden bleek juist, ze heeft wormen. Ook heb ik SS voer gehaald omdat er waarschijnlijk iets in haar konijnenbrokken zit waar ze niet goed tegen kan. Ik heb een kuur meegekregen voor Poekie en dat moet ik haar een week lang 1 x per dag geven. Ze is dan ook goed pissig op mij en negeert me. Maar ja, dat gaat wel weer over.Als het volgende week nog niet goed is, moet ik terug en gaan ze het verder onderzoeken maar de verwachting is dat het zo wel goed komt. Bedankt voor jullie reacties, groetjes Inge en Poekie
JoBoris76 Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Wat heb je gehad dan? Panacur of iets anders? Panacur moet je wel ruim 2 weken geven en niet 1 week. Ik heb me al wel eens laten vertellen dat ze steeds meer 4 weken adviseren Panacur te geven bij wormen. Succes!! Wel het hok iedere dag ontsmetten en de keutels ruimen hè? Anders besmet Poekie zichzelf steeds weer opnieuw.
lianne Geplaatst: 17 december 2010 Geplaatst: 17 december 2010 Wat heb je gehad dan? Panacur of iets anders? Panacur moet je wel ruim 2 weken geven en niet 1 week. Ik heb me al wel eens laten vertellen dat ze steeds meer 4 weken adviseren Panacur te geven bij wormen. Succes!! Wel het hok iedere dag ontsmetten en de keutels ruimen hè? Anders besmet Poekie zichzelf steeds weer opnieuw.Herbesmetting bij konijnen is nog simpeler... het opeten van de blindedarmkeutels! Dan kun je wel opruimen&ontsmetten, maar de natuurlijke reflex houd je niet tegen. Wilhelminapark adviseert om 2 weken panacur te geven, http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/wormen.html
zwarte panter Geplaatst: 18 december 2010 Geplaatst: 18 december 2010 (aangepast) Ik ben ook benieuwd of je echt Panacur hebt gehad. Dit is het meest doeltreffende product tegen wormen bij konijnen.Zoals eerder verteld wordt dit idd meestal 14 dagen gegeven. Dit heeft te maken met de cyclus van de wormen.Naar wat bekend is momenteel, is 14 dagen aan één stuk nog steeds voldoende voor een besmetting met de Passalurus Ambiguus (de meest voorkomende wormensoort bij konijnen). 18 december 2010 aangepast door zwarte panter
Inge Stevens Geplaatst: 18 december 2010 Auteur Geplaatst: 18 december 2010 Hoi hoi, ik heb inderdaad Panacur gekregen met een injector (pasta) dat ik in haar bekje moet spuiten (elke dag een beetje) gedurende een week als het dan nog niet beter gaat, moet ik terug komen voor nader onderzoek. Maar ze is niet echt meer aan de diaree. Ze is wel afstandelijk naar mij omdat ik het spuitje geef mijn vriend houdt haar dan vast. Het is me één keer zelf gelukt maar ik denk dat ze het niet echt lekker vind... vervelend eerder. Ik zal maandag de dierenarts even bellen met de vraag of het niet beter gedurende twee weken kan worden gegeven.
Aanbevolen berichten