Talunky Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Daarnet kwam ik langs de kooi, doordat bloem een castratie heeft gehad woensdag over 8 dagen. Ligt ze nog op handdoeken, en zag ik roodbruine vlekken op de bleke handdoek. Plas moet toch gelig zijn hé. Het was vrij veel van die bruin/rode plas. De beide nijnen zijn zoals ze altijd zijn niets aan te merken. Bloem heeft wel een beetje aan haar wonde gezete, ik heb die ontsmet een toch een extra verbandje om gedaan. Maar het zou me verwonderen dat die vlekken van de wonde kwamen want haar kous was niet vies. Doordat ze beiden eten en zich normaal gedragen twijfel ik of ik met spoed naar een da moet. Ik heb natuurlijk ook geen idee van wie die plas is...
Jaycee Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Konijnen plas kan rood/bruinig zijn. En aangezien je al zegt dat haar kous niet onder bloed zat, denk ik niet dat het van haar wondje afkomt.Misschien hebben mensen nog meer info, ik weet er verder niks over te zeggen :mdr:
Talunky Geplaatst: 12 december 2010 Auteur Geplaatst: 12 december 2010 ik heb net gegoogled en daar zeiden ze ook dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken dat het vaak voor komt tijdens de winter, door te veel aan pigment in de urine. Het ruikt ook niet anders of anders of zo.Maak me dus voorlopig niet echt zorgen. Hopelijk krijg ik nog wat meer info hier.
hangoor-dwergje Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 dat hebben mijn nijntjes nu ookmaar ik ging ffkes googlen en toen was ik gerusst gesteld
Anika Bos Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 De kleur van konijnen-urine kan geel, oranje, rood, bruin en alle kleuren daar tussenin zijn. Dit is ook afhankelijk van hun dieet. Wilgentakken, broccoli en koolsoorten bijvoorbeeld, kunnen rode urine veroorzaken. Twijfel je, dan kun je wat urine opvangen en even langs je dierenarts brengen. Deze kan met een speciaal urine-stripje direct zeggen of er bloed in de urine zit.
Aanbevolen berichten