Caitlin Lendi Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 heey,ik ben nieuw hier. Ik heb 2 konijnen 1tje daar an staat op mijn kamer, ik kan hem sinds kort aaien. maar mijn vraag is: beide konijnen hebben in de zomer buiten gezeten toen we ze naar binnen wouden halen zagen we dat de konijn van mijn broer nog maar een half neusje had. zou iemand kunnen weten hoe dat zou kunnen komen? want we zijn die dag buiten geweest en olgens on hebben ze niet gevochten. MVG Caitlin
Fluffie&Bunny Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Je kan ze niet 24 uur in de gaten houden, dus waarschijnlijk heeft het andere konijn toch gebeten. Heb je ze nu apart zitten?
Amatjuh Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Wat zijn de geslachten van de konijnen? Het zou kunnen dat ze gevochten hebben.Kunnen er eventueel katten ofzo bij de konijnen zijn geweest in de tuin?
Bijouxxx Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 half neusje? die zal hard gebeten zijn :o wond goed in de gaten houden, en konijnen bijten elkaar ook wel door het gaas... althans, mijn mannetjes in de ren bijten elkaar door het gaas. we hebben nu afstand tussen de rennen.
Dollie Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 half neusje? die zal hard gebeten zijn :o wond goed in de gaten houden, en konijnen bijten elkaar ook wel door het gaas... althans, mijn mannetjes in de ren bijten elkaar door het gaas. we hebben nu afstand tussen de rennen.Valt mee hoor.. Hap en het ligt er af.. Zo gebeurt.
Caitlin Lendi Geplaatst: 12 december 2010 Auteur Geplaatst: 12 december 2010 het zijn 2 mannetjes en nee inderdaad geen 24 uur maar s'nacht zaten ze binnen , Apart en nu ook. we weten niet of er katten bij zijn geweest..
pechkonijn Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Twee heren gaan bijna altijd met elkaar vechten. Zijn ze gecastreerd? Dan kan je ze allebei een voedster geven, want een konijn heeft wel een maatje nodig. Als ze allebei gecastreerd zijn en een eigen vriendinnetje hebben, kan je ze misschien wél weer aan elkaar koppelen, zodat je een groep van vier hebt.Heb je de mogelijkheid (genoeg ruimte en geld) om vier konijnen te houden i.p.v. twee?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 Hoe oud zijn de heren? Wellicht hebben ze last vd hormonen. Castratie helpt, mijn schoonzus heeft 2 heren (waarvan 1 gecastreerd) en dat gaat goed.
hangoor-dwergje Geplaatst: 12 december 2010 Geplaatst: 12 december 2010 heey,want we zijn die dag buiten geweest en olgens on hebben ze niet gevochten. MVG Caitlin Je zit niet de hele tijd naar je konijnen te kijken toch?een hap en het is gebeurdHoud ze voor de zekerheid meer een tijdje apart: miss hormonen
Caitlin Lendi Geplaatst: 13 december 2010 Auteur Geplaatst: 13 december 2010 ik weet niet of je gecastreed zijn... ze zijn 3 jaar {volgens mij}
NafNaf Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Je kan kijken of een ram gecastreerd is. Neem hem op je schoot en laat hem op z'n kont zitten (dit gaan de meesten niet leuk vinden) Je kijkt eerst of je balletjes vind en als je deze niet ziet voel je best nog eens, bij een gecastreerde ram heb je lege zakjes, maar het kan ook zijn dat de balletjes nog in de buikholte zitten, daarom voelen.
ZaZa Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Ehm...Bedoel je dat van de zomer 'ergens' de één de ander in de neus gebeten heeft..Bij 2 ongecastreerde rammen is 't zéér aannemelijk dat ze gevochten hebben.. En dat van die neus ben je nu pas achter gekomen ?Dan is het dus al een oude wond ? Lijkt me verstandig om eerst te beoordelen of het om een oude wond gaat die er al een paar weken/maanden zit, of om een verse wond.En vandaaruit te bepalen of je nog wondverzorging moet doen....... Verder kan je ze maar beter niet meer samen zetten.Mannetje bij elkaar kunnen vreselijk vechten en elkaar enorm verwonden..Afijn, dat heb je dus al gezien.......... Geef de mannen ieder een vrouw..Daar worden het blijere konijnen van...
Dollie Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Geef de mannen ieder een vrouw..Daar worden het blijere konijnen van...Maar pas als je zeker weet dat ze gecastreerd zijn hè!! (Al zullen ze ook niet gecastreerd vast erg blij van een vrouwtje worden, maar da's niet helemaal de bedoeling.. )
ZaZa Geplaatst: 13 december 2010 Geplaatst: 13 december 2010 Ja...tuurlijk ! Wat voor ons zo vanzelfsprekend is, is dat voor anderen natuurlijk niet !! KONIJNEN EERST LATEN CASTREREN !!! Zo, kan maar weer eens duidelijk zijn....
Aanbevolen berichten