roomie Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 (aangepast) tjaa weer dezelfde vraaaaag die al wel 100derde keren is gesteld, jullie denken waarom vragen je het dan nog, nou omdat ik me afvroeg of dit ook kan(mijn idee i.pv. stoppen groenvoer minderen, lees maar verder dan begrijpen jullie het wel)jip en flo mijn koppel, leggen sinds 3 dagen wat nattere keutels,ik geef ze redelijk veel groenvoer, gewoon normaal, maarja jip komt uit de opvang en flo is een dierenwinkelkonijn een hangoor die dus over het algemeen niet veel kunnen hebben, ze hebben altijd vers hooi, en biks dit niet teveel natuurlijk,drinken doen ze ook niet overmatig veel.heb ze ook laten wennen aan groenvoerflo kreeg eerst nietzoveel als nu pas sinds jip er is, ze is er ook aan gewend hoor ze krijgen over het algemeen andijvie witlof en afgewisseld winterpeen of komkommer, en 2 x in de wek stukje banaanlaatst kregen ze 2 blaadjes spinazie 2 dagen achter elkaarweet dus niet of het aan de spinazie ligt? maar i.p.v te stoppen met groenvoer, kan ik dan ook minderen?heb ze vanmorgen wat andijvie gegeven niet heel veel. hoop dat het een beetje duidelijk is. 7 december 2010 aangepast door roomie
Chani Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 ik zou niet helemaal stoppen met groenvoer, maar ik zou komkommer, winterpeen en spinazie niet meer geven. Komkommer bevat veel vocht en schijnt om die reden sneller dunne poep te geven, al moet ik zeggen dat ik niet weet of ik dat verhaal wel geloof. Vraag me niet waarom niet, maar I ain't really buying it zeg maar Winterpeen bevat relatief veel suiker en dat kan zeker wel voor dunne poep zorgen. Spinazie is best een gevoelige groente geloof ik qua darmwerking, dus zou ik dan ook even laten staan. Misschien een idee om gewoon 2 soorten groenten te geven, en dit eventueel per seizoen te wisselen (dan moet je dit dus wel elk seizoen netjes opbouwen, maar het scheelt je in de kosten en is heel natuurlijk voor je nijnen om in elk seizoen andere voedingsstoffen binnen te krijgen)? Veilig is dan in ieder geval de witlof die je nu geeft, en volgens mij de andijvie ook wel. Gedroogde kruiden worden ook vaak goed verdragen en bevatten veel goede voedingsstoffen, dus wellicht kun je dat als aanvulling nemen. En hooi natuurlijk.
roomie Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Geplaatst: 7 december 2010 komkommer krijgen ze niet regelmatig net als de winterpeen, zijn ze nu ook allebei op net als het witlof, dus krijgen nu alleen andijvie, spinazie was ook niet de bedoeling heb het maar 2 x gegevenerg bedankt voor je reactie daar heb ik veel aan.dus dan ga ik nu toch maar effe wat andijvie geven, ze vragen zich al af waar ik blijf:p is hier om half 8 altijd etenstijd wat zou ik dan kunnen geven in de andere seizoenen bv nu witlof en andijvie en dan in de zomer?
roomie Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Geplaatst: 7 december 2010 ps hooi eten ze hier echt als gekken;)
Aanbevolen berichten