judithjuhh Geplaatst: 6 december 2010 Geplaatst: 6 december 2010 Ik heb een konijn met een zeer ernstig chronisch gebitsprobleem. Door verkeerde behandeling zijn de kiezen zo scheef gaan staan dat ze een voor een los komen te zitten en uitvallen. Hier gaat uiteraard wel een periode overheen. Mijn vraag is, kan een konijn zonder kiezen leven?
lianne Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Ik vrees van niet. Kiezen zijn essentieel bij het fijnmalen van voedsel, zodra een konijn geen kiezen meer heeft, heeft het konijn ook geen houvast meer heeft op de voeding. Wellicht is het verstandig om contact op te nemen met een goede dierenarts die wat meer kennis heeft van het konijnengebit, om te kijken of er nog iets te redden valt.
judithjuhh Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Geplaatst: 7 december 2010 Ze moet aanstaande vrijdag weer naar de DA, ik was sowieso al van plan het dan te gaan vragen, anders wil ik haar niet door behandelen maar direct een punt erachter zetten.
lianne Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Hoeveel kiezen heeft het konijntje nu nog?
judithjuhh Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Geplaatst: 7 december 2010 Rechts heeft ze volgens mij alles nog, links mist ze er al een behoorlijk aantal. Weet niet hoeveel.
lianne Geplaatst: 8 december 2010 Geplaatst: 8 december 2010 In ieder geval goed gaan overleggen met je DA, kijken in hoeverre zijn/haar leven nog konijnwaardig is als er nog meer kiezen uit gaan vallen... maar dat is een keuze die alleen jij kan maken!
Aanbevolen berichten