Jessiica Geplaatst: 6 december 2010 Geplaatst: 6 december 2010 Hoe moet de plas van een konijn eruit zien?Geel dat weet ik maar moet het dun of dik zijn?want een van mijn konijnen heeft dunne plas en mijn andere konijntje heeft wat dikkere plas is dat normaal? of kan dat dikkere komen door de antibiotica die ze nog moeten gebruiken voor hun snot die ze hadden.
Bijouxxx Geplaatst: 6 december 2010 Geplaatst: 6 december 2010 uhm, ik weet wel, dat toen ze binnen losliepen en perongeluk een plas lieten, dat het dunne gele plas was, waterig. het zou wel van de antibiotica kunnen komen, maar even andere reacties afwachten... ^^
Jessiica Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Geplaatst: 7 december 2010 haha okee het rare is alleen dat mn andere konijntje het ook gebruikt maar die heeft dunne gele plas.naja indd ff afwachten wat anderen er over zeggen.
Pipje Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Bij mij verschilt de plas ook altijd, de ene keer is het dun en de andere keer wel dik en een beetje troebel wit-gelig.. vind het ook we raar. Maar dit hebben mijn konijnen vanaf het begin a en gebruik geen antibiotica ofzo..
Chani Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 de plas kan zowel dun als dik zijn hoor, in principe niks om je zorgen over te maken. ook de kleur kan verschillen, die is echt niet per se geel, maar kan ook wittig zijn, of zelfs donkerbruin. het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel vocht ze binnenkrijgen en wat ze eten (na een stukje wortel kan de urine best wat oranje zijn bijvoorbeeld).
Jessiica Geplaatst: 7 december 2010 Auteur Geplaatst: 7 december 2010 ow okee gelukkig maar dat het normaal is.Rose die drinkt best veel misschien daardoor.
Joseeke Geplaatst: 7 december 2010 Geplaatst: 7 december 2010 Door verschillende groenten bijv. kan de kleur van urine bij konijnen steeds afwijken.De ene keer is het donkergeel, de andere keer heel helder doorzichtig.Wel moet je opletten dat er geen gruis (wit troebel) in de urine zit. Dit kan wijzen op blaasproblemen, zoals bijv. teveel calcium.
Jessiica Geplaatst: 11 december 2010 Auteur Geplaatst: 11 december 2010 ow okee dan komt het denk ik door de groente.zal daar op letten dat ze dat niet in hun plas hebben.
Aanbevolen berichten