Loek Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Hallo, Ik heb een albino half angora konijntje (al bijna 11 jaar) en hij likt graag mijn cv verwarming als de verwarming aanstaat.Kan dit kwaad? ik denk van wel er zitten nu rode puntjes onder zijn mond en grooste gedeelte van zijn haartjes zijn daar weg geschroeid. Ik ben vooral benieuwd of iemand weet waarom dit is? Wellicht een tekort aan iets? Moet ik hem specefieke aanvullende voeding geven ofzo? Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Loek.
Guppy Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Als je merkt dat ie puntjes op z'n tong krijgt en dat z'n haartjes wegschroeien, zou ik zorgen dat ie niet meer bij die kachel kan komen...
Loek Geplaatst: 3 december 2010 Auteur Geplaatst: 3 december 2010 Bedankt voor je reactie guppy. Nee inderdaad, dat doe ik niet meer natuurlijk. Maar het is nieuw gedrag dat hij nooit eerder heeft vertoont. Ik dacht misschien betekend het iets... en hoe kijk je in het mondje van een konijntje zonder dat hij je vingers te pakken krijgt? Hij bijt normaal niet hoor, alleen als er iets gebeurd wat hij niet prettig vind (zoals nagelsknippen ) Ik zou dan kunnen kijken hoe zijn tong eruit ziet na het likken van een hete verwarming...
Guppy Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 In de mond kijken is niet makkelijk... Maar als hij nog gewoon eet en drinkt, zou ik die moeite niet doen. Levert alleen maar stress op. Konijnen likken om verschillende redenen. Heeft ie ook wel eens je handen en zo gelikt? Als ze dat doen, smaak je lekker, en/of vinden ze je heel lief. Hier hebben we d'r eentje die likt alles af, ons, maar ook broeken, de bank, het vloerkleed, haar bedje, de ordners in de kast... Echt alles.
Bijouxxx Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 hihi gupy, wat een schatje:D maar, loek, hebben jullie foto van het konijntje ? ik hou namelijk van albino's. ze zijn helemaal te gek voor mij ^^
Aanbevolen berichten