Ga naar inhoud

Ongerust :-(


Indra28

Aanbevolen berichten

Ik woon in de omgeving van Aalst. Jij?

Haha, ik ook. Ben in Aalst geboren, en beschouw mezelf nog steeds een beetje als 'Oilsterse'.

Ik kan je wel aan SS helpen, hoor, 'k stuur je een pb met m'n adres, dan kan je zien of je de afstand kan overbruggen.

Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede konijnkundige dierenarts, ik had vroeger wel goede ervaringen met de dierenkliniek in Ternat, misschien dat ik terug bij hen ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor konijnen

<H2>Optima+ jong konijn (900 g)

  • bevat extra eiwitten welke nodig zijn voor de groei
  • heeft een hoog vezelgehalte voor een optimale spijsvertering
  • garandeert een goede ontwikkeling van botten en gebit door de extra vitamine A
  • bestaat uit meer dan 20 verschillende ingrediënten met o.a. stukjes wortel, banaan en papaya

Optima%20jong%20konijn%20900g-i.jpgVoedingsadvies

- bouw de dagelijkse hoeveelheid voeder geleidelijk op gedurende de eerste weken

- geef je konijntje liefst twee keer per dag eten

- zorg iedere dag voor vers drinkwater en een hapje hooi

- mengeling voor jonge konijnen kan je geven tot de leeftijd van ongeveer 5-6 maand

Konijnenkorrel (99)

99.jpgKorrel met coccidiostaticum

Geschikt voor: kweek- en slachtkonijnen op stro.

Voordelen en eigenschappen

Deze korrel staat garant voor een snelle groei en hoge vruchtbaarheid en is zo samengesteld dat één voeder volstaat voor zowel volwassen dieren als jonge dieren. De korrel bevat een middel tegen coccidiose.

Voedingsadvies

  • Naar lust te geven naast hooi en/of stro.
  • Altijd vers drinkwater ter beschikking stellen.
  • Tenminste 5 dagen voor het slachten overschakelen naar konijnenkorrel FINAL (98). Deze korrel heeft een gelijkaardige samenstelling als de nr 99 maar bevat geen coccidiostaticum.

In de winkel

Konijnenkorrel is verkrijgbaar in verpakkingen van 5 kg, 10 kg en 25 kg.

</H2>

Beide voeders zijn niet best. Het eerste is gemengd, maar daarvan had iemadn anders als gezegddat je het beter af kunt bouwen. Het tweede is echter ook niet goed omdat er een coccidiostaticum in zit. Dan geef je je konijn dus dagelijks antibioticum, wat zijn gezondheid niet ten goede komt, en ook het gevaar van resistentie op het moment dat je écht een zelfde soort antibioticum nodig hebt, oplevert. Ik zou langzaam over gaan op een andere biks (niet gemengd en zonder coccidiostaticum), dat zal zijn gezondheid ten goede komen.

Overigens moet je het mijt-probleem (en eventuele andere problemen) natuurlijk nog steeds laten behandelen door een KK-dierenarts (ik bedoel dus niet dat overschakelen op ander voer de mijt oplost ;) maar dat had je zelf ook wel door)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .